EspenFe Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hei. Problemet står forklart i topic. Noen som vet grunnen til dette? Ruter: Dlink Mottaker og sender: Antenne Jeg har også prøvd de antennene som er standard for utstyret, to forskjellige nettverkskort. Jeg har også det samme problemet på de andre pcene i huset. Jeg vet at det er noe tap pga. trådløst, men 5 Mbit!? Setter pris på hjelp EspenFe. Endret 14. august 2007 av EspenFe Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Du får prøve PC ved siden av router. Har du fremdeles 5Mbit da så sjekk at du ikke har begrenset hastigheten til 11b (11Mbit) i routeren. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Jeg har prøv å sette pcen nærmere ruter, uten hell. Hvordan finner jeg ut om den er begrenset til 11Mb? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Logg inn på routeren og se på WLAN / wireless om det står B-only eller G (evt both). Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Eneste som står er: 802.11g Only Mode disabled. Enable? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Ja om du ikke har noen 11b enheter i huset selvsagt. Endret 14. august 2007 av iceraven Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Du kan godt prøve å enable den så er du sikker på at du har 11g. Normalt burde den takle mixed mode (som den står i nå). Bare husk at hvis flere maskiner bruker nettet så vil hastigheten pr maskin droppe. Dette gjelder spesielt om du har 11b klienter i tillegg til maskinen din. 11g burde normalt gi ca 15Mbit når du har maskin og router ved siden av hverandre. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Wohoo! Jeg får 6Mb =) Men nå får jeg ikke kontakt med routeren gjennom det trådløse ;O + At det er et lite stykke igjen til 9 - 10Mb^^ Edit: Restartet routeren, og jeg fikk kontakt igjen. Endret 14. august 2007 av EspenFe Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Jeg har også prøvd å senke signalstyrken til 50%, da fikk jeg 6Mb. Så det kan ikke ha noe med signalstyrken å gjøre. Slik ser det ut nå: Endret 14. august 2007 av EspenFe Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Sjekk egenskapene på maskinen du kobler til. Linker nettverket seg opp med 54Mbit så burde det egentlig gå raskere enn 6Mbit. Du kan også prøve å bytte kanal i tilfelle det er noe som forstyrrer. Lenke til kommentar
pellefant Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kansje det hjelper med å merke alle netverks koblingene og høyreklikk - velg opprette nettverks bro! ? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Kansje det hjelper med å merke alle netverks koblingene og høyreklikk - velg opprette nettverks bro! ? 9282085[/snapback] Ikke noe suksess der Sjekk egenskapene på maskinen du kobler til. Linker nettverket seg opp med 54Mbit så burde det egentlig gå raskere enn 6Mbit. Du kan også prøve å bytte kanal i tilfelle det er noe som forstyrrer. 9282054[/snapback] Det står at det er linket til 54Mbit. Har prød alle kanalene, uten hell. Jeg finner dette veldig merkelig, det skal jo ikke være sånn? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kansje det hjelper med å merke alle netverks koblingene og høyreklikk - velg opprette nettverks bro! ? 9282085[/snapback] Hva er vitsen med det? Mitt råd er å prøve å koble seg til med kabel før du feilsøker mer på det trådløse. Da vet du i allefall om linjen gir det den skal. Og som en annen her sa, prøv å bytt kanal til en kanal som det ikke er noen andre nett på. Lenke til kommentar
Pho3nix Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Regner med at rutern står standard som autoscan på kanaler. Prøv å sett fast kanal (Jeg bruker kanal 6 på min). Jeg har speedtouch modem med innebygget trådløs ruter. Har 20mbit men får bare 7 på trådløst. Fikk 10 når jeg satte fast kanal. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg har prøvd med kabel, får da 10,5Mbit. Jeg har prøvd alle kanalene + auto, det funket heller dårlig. Jeg har også installert den nyeste firmwaren. Tror jeg skal resete routeren nå, se om det funker. Lenke til kommentar
pellefant Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kansje det hjelper med å merke alle netverks koblingene og høyreklikk - velg opprette nettverks bro! ? 9282085[/snapback] Hva er vitsen med det? 9285984[/snapback] Det kan eg ikke svare på.... Men når eg opprettet bro mellom lokaltilkobling og 1394-tilkobling gikk eg fra 5mbit til 11mb Lenke til kommentar
hsds Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har akkurat samme problem som trådstarter, får maks 8 mbit via WLAN men får 16mbit kablet. Dette gjelder ifra web. Over LAN får jeg 24 mbit via WLAN og 100mbit via kabel. Ganske irriterende.. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Har prøvd alt jeg kan komme på og alt som er sagt i denne tråden, ingenting funker. Prøvde å resete routeren som EspenFe sa han skulle gjøre, men det hjalp ikke. Har nesten samme utstyr som han, og det funker ikke til meg heller. Endret 16. august 2007 av Rikkely Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det eneste jeg kan tenke meg da er at routeren rett og slett ikke klarer å presse gjennom mer. Må ha ganske kraftig router for å klare å overføre 10 mbit. Så mitt råd blir å prøve med en annen router og se om det blir bedre da. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det er en performance fix etter firmware 2.02. Kanskje verdt et forsøk å legge inn siste versjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå