Gå til innhold

Script for skjermoppløsning?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i første omgang ute etter et batch-script som endrer oppløsningen på skjermen uten å måtte reboote. Noen som vet om noe?

Det andre som også hadde vært det beste, er om det finnes/noen kunne lagd et script som skur på kloning av skjerm over på tv og endrer skjermoppløsningen til 1024x768.

Jeg har ikke kunnskapene som trengs for å lage noe slikt, så jeg håper noen av dere kan hjelpe meg.

Et script som reverserte endringene ønskes også hvis det finnes slike scripts.

Jeg er ikke sikker på hvor denne posten hører hjemme, så evt. feilposting må bare unnskyldes.

- Marius E :)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser i profilen din at du har GF-skjermkort. Jeg bruker hotkeys (Switch to next display device) til å bytte mellom skjerm og projektor, da blir også oppløsningen riktig. Denne funksjonen finner du med vanlige skjermkortdrivere, kanskje du finner noe her som kan hjelpe deg.

post-15088-1187140423_thumb.png

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

På Internett finnes mange kildekoder for å endre skjermoppløsninga som f.eks. denne:

http://www.vbfrance.com/codes/CHANGER-RESO...WINDOWS_54.aspx

Merk at dette er vb6 kode, som derfor må hentes inn i vb6 for å få det til et exe-program. På nederste linje ser du at skjermoppløsninga settes til 640, 480, men for å få det mer generelt kan du rett ovenfor call-instruksjonen sette inn:

dim x as single, y as single

x = inputbox("Tast inn bredde")

y = inputbox("Tast inn høyde")

og så bytter du ut call'en med:

Call ResolutionEcran(x, y)

Lenke til kommentar
Jeg ser i profilen din at du har GF-skjermkort. Jeg bruker hotkeys (Switch to next display device) til å bytte mellom skjerm og projektor, da blir også oppløsningen riktig. Denne funksjonen finner du med vanlige skjermkortdrivere, kanskje du finner noe her som kan hjelpe deg.

9282537[/snapback]

Dæven, så enkelt som det? Jeg trodde jeg var en dreven bruker av det kontrollpanelet, men har aldri aktivert Deskop Managing-alternativene.

Takk for responsen, nå fikk jeg som som jeg ville. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...