Bebeluv Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) PS3'en kan ikke klare den kunstige intelligens halv så godt som Xbox 360 kan det Fra UbisoftHva her er så utrolig vanskelig og få inn i hue?Ubi er faktisk en stor støttespiller for Sony og, så det hadde vært økonomisk selvmord for de å si dette uansett hvor mye de fikk betalt for det. Dette er noe som koker ned i Cell sin oppbygning, Cell kan ikke kjøre AI på samme nivået som Xenon, det er prisen en betaler for å ha stor floatingpoint kraft. Floatingpoint er det som gpuer hele tiden opererer i. Har noen av dere sett en gpu som kan kjøre AI, ikke det nei, noe som er ganske logisk da det er UMULIG... Assasins Creed vil og ha litt bedre AI på 360, det er bare ett enkelt resultat av oppbygningen av Cell... Ai og en del fysikkelementer krever Fixedpoint, det er ingen vei utenom dette. Uansett hvor god den som lager spillet er finnes det ingen vei utenom dette enkle faktumet Dette har ikke noe som helst med utnyttelse og gjøre, det har med at AI er umulig og kjøre som en floatingpoint kalkulasjon. Cell har begrenset fixed point kalkulasjonskraft Cell har 1/3 an Xenon sine Fixedpoint egenskaper, der ligger problemet...Ingen kan omgå det problemet når det gjelder AI da AI er kul umulig og få til som Floatingpoint kalkulasjoner. Det er forskjeller på maskinene, det er disse forskjellene vi nå ser litt av Enten så har denne karen gjort leksene, elr så er dette veldig Bullshit! Hva trur dere om dette? Btw så kommer dette fra en bruker på Gamereactor som skal liksom drive med "HW greier" som kan dette. Endret 14. august 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Sikkert mulig å få til det samme på PS3, men det kan hende at det betyr så mye arbeid at de ikke finner det verdt det. Sony er et elektronikk firma og designer maskinvaren først og så lager software utifra det. Microsoft er et software firma og designer maskinvaren utifra programvaren. Begge veier fører kanskje til mål, men for de som skal utvikle for konsollen er det kanskje lettere å jobbe med konsoller som har software som utgangspunkt. Det gjør at PS3 er litt tungstartet for å si det sånn. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Er nok derfor xbox slit mykje meir med HW feil. Veit ikkje kor mykje det er i det han seier, men høyrest logisk ut - samtidig som eg har utruleg vanskeleg for å tru at det blir så stor forskjell på spela på plattformane. Lenke til kommentar
My2Cents Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Sony Blog har svart med å si dette her PS3 can more than handle AI, as you will see with Heavenly Sword, which has hundreds of on-screen enemies with different AI routines at one time thanks to the power of CELL. Endret 14. august 2007 av My2Cents Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 A.I.'en i HS virker jo ikke å være noe spesiell.. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Eg har vanskelig for og tro dette her eg... ps3 er jo en kraftigere maskin, rett og slett..det er vel bevist pga cell.. og det kan jo virke litt rart att sony har begrensa seg så kraftig når dei laga denne konsollen her. Enten har MS vært ganske smarte når dei utvikla HW til x360..la meg presisere..minne, og gpu oppsettet, ikkje hvordan det er satt sammen på..hehe.. ellers så har sony bomma maksimalt, glemt att cell faktisk trenger minne den og.. eg håper MistaPi kommer med en beroligene forklaring til ps3 leiren her.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Er nok derfor xbox slit mykje meir med HW feil. 9281110[/snapback] Så viss man har bra prossesor så sliter man med HW feil da burde de med Quad Core sendt inn pcen en del. Lenke til kommentar
My2Cents Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) A.I.'en i HS virker jo ikke å være noe spesiell.. 9281145[/snapback] Kanskje ikke men legg merke til hundreds of on-screen enemies with different AI routines at one time Det kreves mye kraft. Det han sier er at PS3 har muligheten med bra AI. Jeg synes AI virker ganske bra i HS. Det virker ikke så rotete som det fort kan bli med så mange på engang. Endret 14. august 2007 av My2Cents Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vel vi får vente og se før me sluker det dave karraker sier rått med tanke på hans uttalelse rund H sword, det må jo ligge noko i dette her når både assasins creed teamet og splinter cell teamet klager på minne systemet til ps3 og problemet med AI'en.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Assasins Creed vil og ha litt bedre AI på 360, det er bare ett enkelt resultat av oppbygningen av Cell... Dette ryktet gikk vel for flere måneder siden? Og utviklerene avviste det. De fleste utviklere har vel også lagt ett lite pluss for CELL i forhold til XENON. Eller husker jeg helt feil her? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vel måten dei streama data på i Lair var vel ikkje mulig med noko anna cpu enn cell sidan det skjedda ufattelig masse på skjermen samtidig..og detaljenivået på byene var ganske høgt.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 A developer claimed that there was no way to get interaction between the different SPUs of the Cell. This heralded Sony to come in and teach a miniature lesson about what does and doesn't work with the Cell's SPUs. The interesting tidbit spoken about was branching AI on the Cell. We'll use a quote here so we don't mess up the interpretation: "Branching is a common technique...where a program randomly chooses a few samples from a larger set of options, and then tests each to see which is the best...Most developers have claimed that the SPUs would be absolutely terrible for branching. As Sony put it however, branching is absolutely terrible for ALL processors. In their experience, they said, it is less terrible for the SPUs however. In the upcoming game Heavenly Sword, they said that moving the branching AI off of the Power Processor Unit (PPU) increased the performance of that particular process. In other words, the same branching ran better on the SPUs." Kilde Lenke til kommentar
fluff Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Aha! Jeg skjønner overhodet ingenting av dette tekniske greiene! Så vi kan konkludere med at PS3 er best? Works for me. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jaja, noe godt kommer det av Cell da. Den gir en hvettes god underholdning på alle verdens forumer. Keep em comming, boys. *tar frem 3D briller og popper seg litt popcorn, ready for action* For å være litt seriøs: Er meget merkelig å lese enkelte innslag. En person innenfor spillebransjen, som driver å utvikler spill daglig, sier at det kan vær vanskelig å utnytte cell pga det og det og det. Så kommer der en teknisk "know it all" på et forum og beviser hvor lett det er. Vel, hvis det er så forbanna lett, hvorfor er ikke de "know it all" gekkene ansatt hos utviklerne som sliter? Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Så vi kan konkludere med at PS3 er best? Works for me. 9281942[/snapback] Trur vi kan konkludere med at disse to maskinene har nok krefter til å spy ut gode spill i mange år fremover, og ingen er bedre enn den andre da begge har sine fordeler og ulemper, så noen klar 'vinner' mellom disse to trur jeg aldri vi får se... mulig Avean kommer til å se forskjell.. men oss dødelige, neppe! Uansett, når man ser hvordan salget av den mye svakere Nintendo Wii går verden over burde både Microsoft & Sony tilgjengere slutte å krangle om texturer å forstå at gameplay fortsatt kongen på haugen! Man trenger ikke å gå lenger tilbake enn forrige generasjon for å se at det ikke nødvendigvis er den kraftigste konsollen som vinner. (Regner med det er ok å nevne at Xbox faktisk var kraftigere enn PS2 uten at det hjalp den noe) Gode spill selger konsoller, med untak av fanboys som kjøper pga merket! Jeg baserte mitt valg på de eksklusive spillene, kontrolleren og online tjenesten. Om på magisk vis rollene hadde vært byttet om og Microsoft eide Playstation 3, hadde jeg vært eier av en Sony Xbox360 i dag (Om du skjønner hva jeg mener.. 02:30 på natta sier man mye rart) Ser nå at denne tråden handler om Cell prossesoren, så da gir jeg meg nå. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 noen klar 'vinner' mellom disse to trur jeg aldri vi får se... mulig Avean kommer til å se forskjell.. men oss dødelige, neppe! Uansett, når man ser hvordan salget av den mye svakere Nintendo Wii går verden over burde både Microsoft & Sony tilgjengere slutte å krangle om texturer å forstå at gameplay fortsatt kongen på haugen! Gode spill selger konsoller, med untak av fanboys som kjøper pga merket! 9282424[/snapback] Hehe, det er moro fordi det er litt sant. :!: Men... AI har jo mye med single-player gameplay å gjøre da, siden det er det som gjør spillet dynamisk og levende. Og... Varemerker og markedsføring selger vel konsoller i størst grad, slik jeg har forstått, i første rekke i hvert fall. Lenke til kommentar
Olaus Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Vel, jeg tror det ikke blir noen særlig nevneverdig forskjell. De som bare er casual gamers kommer vel til å ikke legge merke til det og det er vel fler av de enn de som legger merke til det. Men hva vet vel jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå