plankeby Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har Windows XP "vanlig 32-bit utgave". Jeg vil vel få utnytta min AMD 64-bit prosessor bedre med en 64-bit utgave av Windows XP ? Har ikke behov for Vista. Før jeg leter i butikker og legger ut annonser for kjøp av 64-bit Win XP, må jeg vite om den finnes på norsk. Alle tips mottas med stor takk. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 XP64 finnes ikke på norsk. Og hva angår ytelse på programmer så må de være skrevet eksplisitt for 64 bits windows for at det skal være noe gevinst på ytelsen. Det er dog mulig at programmene som er inkludert i windows kan yte noe mer (movie maker, oppstart, etc...) men det har jeg ikke fått testet ut. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 XP64 finnes ikke på norsk. Og hva angår ytelse på programmer så må de være skrevet eksplisitt for 64 bits windows for at det skal være noe gevinst på ytelsen. Det er dog mulig at programmene som er inkludert i windows kan yte noe mer (movie maker, oppstart, etc...) men det har jeg ikke fått testet ut. 9281579[/snapback] Benytter samme tråd til mitt spørsmål. Er det ikke slik at de må være skrevet for 64bits windows for å i det hele tatt fungere? Hvordan er programvarestøtten blitt til idag? Husker når de første AMD64 hybridprosessorene kom var det dårlig. Noen grunn til å kjøpe 64bit XP i det hele tatt ved oppkjøp av ny PC? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Eneste grunn til 64bit er om du har mer enn 3gb ram. Programvarestøtte er veldig varierende, noen programmer funker, noen ikke. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Eneste grunn til 64bit er om du har mer enn 3gb ram. Programvarestøtte er veldig varierende, noen programmer funker, noen ikke. 9283342[/snapback] æsj.. Har bestilt 4GB RAM.. Systemet får ikke brukt alt med andre ord..? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 æsj.. Har bestilt 4GB RAM.. Systemet får ikke brukt alt med andre ord..?9284271[/snapback] Riktig. Mener å huske det stopper på 3½ Gb for 32 bits windows. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Eneste grunn til 64bit er om du har mer enn 3gb ram. Programvarestøtte er veldig varierende, noen programmer funker, noen ikke. 9283342[/snapback] æsj.. Har bestilt 4GB RAM.. Systemet får ikke brukt alt med andre ord..? 9284271[/snapback] Det finnes hacks for å bruke 4gb, men du taper mer enn du tjener. Om du bruker 64bit vil du kunne bruke alt, ellers vil du få ca 3.2gb. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 æsj.. Har bestilt 4GB RAM.. Systemet får ikke brukt alt med andre ord..?9284271[/snapback] Riktig. Mener å huske det stopper på 3½ Gb for 32 bits windows. 9285039[/snapback] Det er vanlig å få ca 3.2gb, men det varierer litt. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Sletta bestillinga og la inn nytt med 2GB RAM med kvassere timings istedet. Burde holde fint, tviler på at de musikkapplikasjonene jeg bruker er blitt skrevet for 64bit enda.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Har Windows XP "vanlig 32-bit utgave".Jeg vil vel få utnytta min AMD 64-bit prosessor bedre med en 64-bit utgave av Windows XP ? Har ikke behov for Vista. Før jeg leter i butikker og legger ut annonser for kjøp av 64-bit Win XP, må jeg vite om den finnes på norsk. Alle tips mottas med stor takk. 9280961[/snapback] Vista 64bit vil mest sannsynligvis bli bedre med tida, bedre enn XP 64bit når alt kjem til alt. Vista 64bit er framtida, med dx10 og meir enn 4gb ram, xp blir snart gløymt, på tide å sleppe taket, ellerså går dere snart med under. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå