Aderlig Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 OK, problemet er at jeg har en billig akvariepumpe, og at jeg bruker en plasttank. For vannpumpa lager noen magnetpulser-ting, som får skjermen min til å flimre, hvis jeg plasserer kabinettet nærme skjermen. På LAN kan dette bli et veldig stort problem, da pumpa vil skape flimring i skjermene til alle naboer... Den magnetiske strålinga lager også noen forbanna teite lyder i lydkortet mitt. Har hørt at blyplater og lignende er veldig gode til å isolere den slags. Vil det være en ide å isolere vanntanken med slike plater? Eller vil det være lettere å skifte vanntank (noe som er mye styr for meg, siden vanntanken er en del av mitt hjemmelagde kabinett) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Det enkleste er nok muligens å kle inn tanken med tynne blikkplater, som du forbinder chassiet. Tror det skal funke bra! Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Takk, da skal jeg gjøre det... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det eneste jeg vet som er dårligere en luft til å overføre magnetisme er messing! (Ikke akkurat korrekt vitenskapelig ordbruk.) Men det letteste er avstand. Anngående støyen til lydkortet ditt er rådet til Skrue det beste jeg kan gi. Lenke til kommentar
LL Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Kan alu. folie gjøre noe nytte i denne sammenheng? For eksempel kle pumpen i folie...?? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 De fleste typer metall(bør være elektrisk ledende elns) er kjempefint så lenge det jordes til kabinettet eller jord. Funker hvertfall fett med blikkplater i mitt kabinett, men skal skiftes ut med noe blankt rask som er i 21"erne de demonterer her på jobb, blir likksom finere det Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Bly og folie hjelper nok ikke i det hele tatt, de er jo ikke magnetiske materialer. Jern er det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå