Gå til innhold

8800GTS 320: Dårlig ytelse

Pellick

Anbefalte innlegg

Kjøpte et 8800GTS 320MB i dag, i den tro at det ville få litt mer fart på spillene mine enn mitt gamle 7600GS kunne. Jeg er ikke imponert, fordi jeg får like dårlig FPS som med det gamle kortet i Battlefield 2 (30-40fps). Flight Simulator X, som jo er et tungt beist å dra, må kjøres med alle settings på Medium low og selv da ligger FPS sjelden over 12-17. Vet at rester av gamle drivere kan gå ut over ytelsen, men selv etter en opprensk med drivercleaner og reinstallasjon av spillene merker jeg lite forskjell.

FSX yter sannsyligvis dårlig fordi resten av riggen min er ganske low-spec, men BF2 innbiller jeg meg at burde kunne holde over 60FPS under optimale forhold :hmm:

Hvilke muligheter kan jeg ha oversett? Har jeg kjøpt et tre ganger så dyrt skjermkort for å bare få 10% bedre spillytelse?? :ph34r:

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Formatering pleier alltid å være en god løsning når det gjelder bytte av slike deler.

Selv om resten av rigget er litt eldre, så tror jeg nok ikke at prosessoren skal være for treg i forhold til skjermkortet.

Sammenligning av 7600GS og 8800GTS 320 gjort i BF2142:

Sammenligning

Som du ser, så skal jo det nye skjermkortet være vesentlig bedre enn det forrige.

Lenke til kommentar

Hvor stor strømforsyning har du? NVidia anbefaler at du har en strømforsyning som totalt yter minst 26A på 12V railen. Har du 500W eller mer vil det nesten alltid gå bra (unntaket er Qtec). Det kan også gå bra med gode 400W-450W PSU'er også.

Hvilken versjon av driverne for skjermkortet har du lagt inn? Spesielt for Vista versjonen av driverne har nyere versjoner gitt mye bedre ytelse.

Sjekk her for oppdaterte drivere:

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Her kan du finne beta drivere også:

http://downloads.guru3d.com/

Endret av Stauffenberg
Lenke til kommentar
cpu´en begrenser deg helt klart :p  klokk den til 2.6-2.7 og se om det ikke flyter bedre ;)

PS: Pc´en din har ikke "baller" nok til å drive ett slikt toppkort på stock hastighet :whistle:

9285167[/snapback]

Cpu'n skal ikke begrense skjermkortet så mye som du antyder. Klokking hjelper mye, men likevel skal ytelsen være myebedre i spill enn trådstarter informerer om.

Synes det høres usannsynlig merkelig ut at du kun får maks 40 fps i et så gammelt spill som bf2. Formatering burde nok hjelpe, men du kan alltids slette unødvendige programmer, fjerne spyware/virus for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Lurer på akkurat det samme. Har tenkt å investere i 8800gts, men har kun en 400w-psu med 15A på 12V-railen. På nyere strømforsyninger står det som oftest to 12v-railer oppgitt, kanskje også tre. Skal en plusse sammen disse, slik at de tilsammen utgjør kravet på 26A (kravet til 8800gts på 12V-railen)

Hurra for trådstarter :fun:;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...