Gå til innhold

Hjelp en håpløs Rogue noob

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kasta meg på WoW bølgen og har en Rouge som jeg har fått karret opp i level 31.

Mitt problem er at jeg er fullstendig håpløs i spesielt pvp. Jeg får simpelthen grisebank hver gang.

Jeg er såppas fersk i dette og har ikke satt meg inn i dette "språket" som ofte brukes så å lese diverse tråder på forskjellige forum er vel som å lese gresk skrevet av en ordblind kineser.

Jeg ville derfor blitt litt glad om noen, med enkle ord, ville gi meg noen tips så jeg kan bli bedre i pvp og generelt ellers. Plassering av talent points, kombinasjoner jeg kan bruke i en fight osv...

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey!

Det jeg pleier å gjøre når jeg spiller på roguen til kompisen min er å åpne med en cheapshot > backstab > kidney shot > cold blod (kanskje?) > backstab, så vente på gouge, så en backstabb igjen, pleier å funke stort det assa :)

Hvis spilleren har lite liv, avslutter du kampen fra første start med en ambush.

Da gjelder det å ha imp. på crit osv :)

Lenke til kommentar

Jepp, se på rogue pvp filmer.

Jeg så mye på han, han derre..Aeglas..husker ikke jeg :D

Han gode roguen ivertfall..

Husk, du blir bedre med tiden, du lærer deg karakteren din bedre og bedre etter levlene..

Fokuser heller på pvp i lvl 70.

Og de du 'alltid' taper mot har sikkert lvl 70 mains, hvem vet?

Så de har nok litt mer erfaring.

Lenke til kommentar

Er ikke sånn du blir god ;) Har pvpet masse opp igjennom levlene på alle characterene mine, noe som har gjort meg veldig kapabel i pvp :)

9282218[/snapback]

Var ikke på den måten jeg mente.

Jeg mente, bli bedre med levlene og er det du ikke noe god på 70 da må du jobbe..

Lenke til kommentar

Er ikke sånn du blir god ;) Har pvpet masse opp igjennom levlene på alle characterene mine, noe som har gjort meg veldig kapabel i pvp :)

9282218[/snapback]

70 forandrer en god del, da du får shiv og du kan få deg hansker med dt on equip bonusen.

For ikke å snakke om at du endelig begynner å møte folk med 400 resilience og 13k helse.

Da funker plutselig ingen av triksene fra STV lenger.

Lenke til kommentar

Noe ingen har spurt om så langt er:

Hvordan spiller du?

Den største forskjellen på de som er flinke i PvP og de som ikke er det, er bruk av tastatur/keybindings.

Det jeg mener er at hvis du bare bruker musa di til å trykke på skills og ablities, går alt veldig treigt. Hvis du legger opp til at alt du bruker er på knapp 1-8, kan du nå dem uten å tenke på å finne dem først. Da går alt MYE fortere, og ting går glattere.

Hvis du allerede gjør dette vil jeg anbefale deg å øve mot vanlige fiender, dvs ikke andre spillere.

Klarer du å drepe en fiende uten å ta skade? Prøv å stunne den så lenge du klarer, løp unna og gouge når den kommer nærme, bygg combo-points og prøv så godt du kan å få til 5-combopoint-Kidney Shot.

Angående talents, det er ikke så mye mer man kan gjøre på level 30-ish enn å velge en retning.

Hvordan liker du å sloss?

Masse skade fort, men vanskelig = Backstabbing

Enkel og opprettholdt skade = Sinister Strike

Siden du er ganske ny ville jeg anbefalt deg å pøse alle talentpoints i Combat-treet, og bare ta de tingene du syns virker bra.

Bruk 5 poeng på lag 1, så lag 2, så lag 3. Jo lenger du kommer nedover i treet, jo kraftigere blir talentene.

Ps: Når du skal bruke Sinister Strike, finn en god og treig Main Hand (treige våpen har større skade, men slår saktere, hver gang du bruker Sinister Strike får du ett ekstra slag. Det er mye man kan si her, men det er en enkel retningslinje) dvs daggers er IKKE bra for Sinister Strike.

Masse lykke til, forstett å spille, så blir du flinkere. :)

Lenke til kommentar

hold deg alltid bak den andre spelaren i pvp. Då kan du angripe spelaren uten at han kan angripe deg. Snur han seg, så går du bak han igjen. gå fram med å stunlocke. Bruk cheap shot og kidney shot masse.

Er det 1 vs 1, så kan du cheap shot -> gouge -> springe langt vekk til du er out of combat -> gå i stealth igjen -> cheap shot så raskt som mulig.

Og så har du 5 combopoints og du kan kidney shote eller eviscerate :)

Er vel egentlig å prøve seg litt meir fram, og finne ut kva som funker best mot forskjellige klassar. Bruk alltid kick eller kidney shot/gouge om den andre spelaren prøver å heale seg, så då er det viktig å ha litt enery igjen.

Ellers er det vel alltid å ha på seg poisons og blinding powder(har ikkje spelt på ei stund, så veit ikkje om dei har fjerna det no då)

Lenke til kommentar
PvP er ikke statisk, og det kan egentlig ikke framstilles slik. Du trenger trening, og trening og erfaring får du gjennom å bli grisebanket.

9281982[/snapback]

10 - 59 er rogues og warriors overlegne uansett gear bare de har noen våpen som gjør litt skade.

Lenke til kommentar
PvP er ikke statisk, og det kan egentlig ikke framstilles slik. Du trenger trening, og trening og erfaring får du gjennom å bli grisebanket.

9281982[/snapback]

10 - 59 er rogues og warriors overlegne uansett gear bare de har noen våpen som gjør litt skade.

9287739[/snapback]

Jeg eier rogues på hunteren min uten problem, han er lvl 50 i lvl ~20 leather.

Og det har jeg stort sett gjordt siden jeg startet med BG rundt lvl 20.

Får bank av twinks, men det kommer mest an på at de er twinks og har mindre å gjøre med klassen.

Eier rogues på druiden, magen, locken, shamanen og presten min også.

Har kanskje noe å gjøre med at jeg har spilt rogue i ca 2 år, men det er alltid en måte du kan kite de, ihvertfall helt til lvl 66.

Lenke til kommentar

9281982[/snapback]

9287739[/snapback]

Jeg eier rogues på hunteren min uten problem, han er lvl 50 i lvl ~20 leather.

Og det har jeg stort sett gjordt siden jeg startet med BG rundt lvl 20.

Får bank av twinks, men det kommer mest an på at de er twinks og har mindre å gjøre med klassen.

Eier rogues på druiden, magen, locken, shamanen og presten min også.

Har kanskje noe å gjøre med at jeg har spilt rogue i ca 2 år, men det er alltid en måte du kan kite de, ihvertfall helt til lvl 66.

9288131[/snapback]

Du glemmte kanskje at 97% av alle rogues er 12 åringer som ikke kan mer enn backstab.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...