Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen stopper når jeg starter den.


Anbefalte innlegg

PCen har fungert veldig bra helt til jeg kom hjem fra 3 ukers ferie. Merket først noe klikking fra kabinett og pcen skrudde seg av plutselig.

 

MSI K8N NEO4-FI

 

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939

 

Sapphire Radeon X1650PRO

 

Når jeg idag skulle installere program hengte pcen seg og en skjerm med "starter dumping av fysisk minne" kom opp. Etter jeg har prøvd å skru på PCen vil den komme så langt til at den spør om jeg vil starte i sikkerhetsmodus, eller vanlig Windows. Hver gang jeg velger noe så kommer jeg rett og slett tilbake i oppstarten til der navnet på hovedkortet står (håper dere skjønner) og snart følger enda ett spørsmål om hvordan jeg vil starte PCen. Dette går i en evigvarende sirkel.

 

Jeg har prøvd å ta ut og inn ledninger, uten suksess.

 

Håper noen av dere kan hjelpe, takk!

Endret av Akselryn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg hadde vært litt dårlig med opplysningene.

 

Windows Media Player og World of Warcraft hadde feil med grafikken som ga lilla prikker og streker i mange forskjellige farger. Så holdt jeg på å avinstallere programmer (Adobe Reader, Creative MediaSource osv) når PCen startet "dumping av fysisk minne".

 

Da nektet PCen å skru seg på som beskrevet i posten over. Det er noe merkelig som har skjedd den siste tiden, for av og til kan PCen plutselig reboote og da stopper den ved første oppstartsbilde (MSI).

 

Jeg lurer på om det kan være noe med harddisken. Har harddisken (Compaq 120GB) som fulgte med PCen når den ble kjøpt gjennom ett hjemme-PC program for ett par år siden (HK, Ram, 3dkort og CPU er oppgradert siden). En venn ordnet det slik at jeg har to stasjoner, en slave og en master.

 

Jeg har prøvd å bytte ut kabelen mellom harddisken og hovedkortet, dette fungerte ikke.

 

Jeg kan komme meg inn i BIOS for å gjøre noe inne der, men jeg har veldig dårlig peiling på dette, så jeg vet rett og slett ikke hva jeg kan gjøre.

 

Håper dette forklarte litt mer, bare spør hvis dere lurer på noe!

Lenke til kommentar

Merket på BIOSen idag at det står ingenting på IDE Primary Master, harddisken den står på IDE Primary Slave (eller noe i den duren). Noe som er litt merkelig siden jeg er sikker på at vennen min delte det opp i 2 stasjoner hvor en er Master og en er Slave. Jeg prøvde å søke etter harddisk på Primary Master, men den fant ingenting.

 

Kan dette ha noe med det problemet å gjøre?

Lenke til kommentar
Merket på BIOSen idag at det står ingenting på IDE Primary Master, harddisken den står på IDE Primary Slave (eller noe i den duren). Noe som er litt merkelig siden jeg er sikker på at vennen min delte det opp i 2 stasjoner hvor en er Master og en er Slave. Jeg prøvde å søke etter harddisk på Primary Master, men den fant ingenting.

 

Kan dette ha noe med det problemet å gjøre?

Du opplyser i første post om klikkelyder ved oppstart. Det er normalt lyden på en harddisk som er kaputt, dessverre.

 

Dette med partisjonering av harddisken, slik at den får en C- og D-stasjonsbokstav, har nok ingenting å gjøre med om den blir funnet i oppstarten eller ikke.

Lenke til kommentar

Er nok ganske enig i at det her er snakk om en Hdd som er defekt. Har et system som er ganske likt ditt (profil), og måtte bytte Harddsik for ikke så lenge siden. Hadde nesten de samme symptomene som det du beskriver, men jeg kom som regel litt lengre i oppstart før den rebootet. Dette kan jo være på grunn av andre typer skader e.l.

 

Forsøkte å formattere disken, og så funket den i en periode før den tok kvelden igjen.

Lenke til kommentar

Det her er trur eg kjem til å lause seg med ein checkdisk.

 

Hiv inn xp-plata. Start opp gjenopprettingskonsollen, skriv først inn chkdsk /p

etter det skriver du inn chkdsk /r

 

Chkdsk finner og reparerer volumfeil på harddisken.

 

http://www.microsoft.com/resources/documen...k.mspx?mfr=true

 

Å gjere dette i gjenopprettingskonsollen er etter mi meining best.

Men du kan også lese litt her: http://www.updatexp.com/windows-xp-chkdsk.html

eller på hw.no: http://www.hardware.no/guider/programvare/chkdsk/3384

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...