co2 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har nettopp begynt på John Ford vogna og prøver desperat å se så mye jeg kan før innrykk. Så jeg har funnet ut av Western favorittsjangeren min, med favoritter som Once upon a time in the west, spagetti serien ikke minst og andre som Open range osv. Det er bare noe med settingen som gjør det hele så mye mer interessant enn andre sjangere. Hva er din favorittsjanger og hvorfor? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Romantiske filmer har vist seg å være favoritten min gjennom årene, sammen med sci-fi. Jeg liker alle filmer om fremtiden og verdensrommet og all slags usannsynlige ting, fra det verste av det verste (The Core) til det beste av det beste (2001). Når jeg kan slå sammen yndlingssjangerene mine, slik som i Eternal Sunshine og The Fountain, hvor filosofiske spørsmål om vår plass i verden settes sammen med like viktige spørsmål som "er hun den jeg er ment til å være med?" så faller jeg helt i min egen verden. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg klarer ikke peke ut noen absolutt favorittsjanger. Jeg liker å le og derfor naturligvis altid vært glad i komedier. Men det er nok eventyrsjangeren som er den jeg liker best, det være seg fortid, nåtid, fremtid eller sci-fi. Gi meg en eventyrlig historie så er jeg fortapt i filmen. Så fantasi og eventyr blir det vel for min egen del. Men jeg liker generelt alle sjangre, til og med funnet fleden i musikaler også på mine eldre dager. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Enig med Dotten at jeg liker å le, så komedie ligger høyt på min liste. Ellers er Ringenes Herre favoritten(e) min(e), og derfor ligger også fantasy sjangeren nokså høyt. Ellers liker jeg gode gamle action filmer, slike som får adrenalinet til å stige til vers, og får hjertebankene til å syntes på utsiden. Jason Statham fighting liker jeg godt, "straight forward og enkelt". Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Um... Actionkomedie tenker jeg. Både action og komedie Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Enig med Dotten jeg også, men for meg er det mer omvendt. Humor over Fantasy. Humor er den eneste typen film jeg kan se veldig mye av, resten blir kjedelig etter en stund. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Romantiske filmer/komedie Eksempler (ikke i noen form for rekkefølge): - Forrest Gump - Music & Lyrics - There's something about Mary - Buddy Lenke til kommentar
athorb Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Komedie er jo selvfølgelig favoritten, ingenting er bedre enn å se noe som får deg til å le i halvannen time. Men dessverre er det utrolig langt mellom de virkelig gode komediene. Ellers liker jeg det meste jeg ser av spaghettiwesterns (har riktignok bare sett de store klassikerne, så sjansen for å se en dårlig film av denne typen er derfor litt mindre) og film noir (enten det er av den gode gammeldagse typen eller neo-noir). Edit: Trådnavnet tilsier at man skal forklare hvorfor, så: Både spaghettiwesterns og film noir er hardcore og kynisk, altså tøft. Og det liker jeg. Endret 15. august 2007 av athorb Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ser alt igrunn, men favoritten er vel enten krigsfilmer eller en god thriller. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Saw sjangeren (Splatter?), grøsser og RÅ action.. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Komedier stiller høyt på min liste, men blir nok slått av thriller. Jeg elsker filmer som Fight Club, The Usual Suspects, Memento og Se7en. Filmer som får deg til å tenke, filmer som er spennende og filmer som er forstyrrende... Filmer som rett og slett nagler deg til sofaen Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Rush Hour serien (Action Komedie) Sier bare en ting, man sier ikke nei takk til begge deler Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Komedier stiller høyt på min liste, men blir nok slått av thriller. Jeg elsker filmer som Fight Club, The Usual Suspects, Memento og Se7en. Filmer som får deg til å tenke, filmer som er spennende og filmer som er forstyrrende... Filmer som rett og slett nagler deg til sofaen 9283565[/snapback] Må si meg enig der... Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg liker alle filmer om fremtiden og verdensrommet og all slags usannsynlige ting, fra det verste av det verste (The Core) til det beste av det beste (2001). Når jeg kan slå sammen yndlingssjangerene mine, slik som i Eternal Sunshine og The Fountain, hvor filosofiske spørsmål om vår plass i verden settes sammen med like viktige spørsmål som "er hun den jeg er ment til å være med?" så faller jeg helt i min egen verden. SteffyPants kom nesten med min fasit! Endret 15. august 2007 av Anigmama Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ser alt igrunn, men favoritten er vel enten krigsfilmer eller en god thriller. 9282279[/snapback] There you go. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Komedier stiller høyt på min liste, men blir nok slått av thriller. Jeg elsker filmer som Fight Club, The Usual Suspects, Memento og Se7en. Filmer som får deg til å tenke, filmer som er spennende og filmer som er forstyrrende... Filmer som rett og slett nagler deg til sofaen 9283565[/snapback] Second that Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Så jeg har funnet ut av Western favorittsjangeren min, med favoritter som Once upon a time in the west, spagetti serien ikke minst og andre som Open range osv. 9280715[/snapback] Med 'spaghetti-serien' regner jeg du mener dollars-trilogien (The Man with No Name-trilogien) til Sergio Leone. Spaghetti-western er bare et uttrykk på filmer som mest av alt ble gjort kjent av Sergio Leone. Spaghetti-western fordi det var italienske western-filmer -- gjerne filmet i Spania. Spaghetti-western eksisterte både før og etter Sergio Leones filmer. Andre ganske kjente Spaghetti-westerns er blant annet Trinity-serien og Nobody-filmene. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg sa det slik fordi samlingen heter noe ala The spagetti collection. Som jeg forøvrig forbannet nok enda ikke har kjøpt! Endret 15. august 2007 av co2 Lenke til kommentar
thrice Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Komedier stiller høyt på min liste, men blir nok slått av thriller. Jeg elsker filmer som Fight Club, The Usual Suspects, Memento og Se7en. Filmer som får deg til å tenke, filmer som er spennende og filmer som er forstyrrende... Filmer som rett og slett nagler deg til sofaen 9283565[/snapback] second that! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Drama og Komedie tror jeg. Drama pga American History X, Leon, Shawshank Redemption, Godfather. Komedie pga Naked Gun 1-3, Men in Thights, Police Acadamy os.v Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå