capy Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har en bil jeg skal selge til min bror. hva må gjøres? hva trenger jeg å ha med meg til vegvesenet? er rekkefølgen slik? 1. gå til vegvesenet og melde salg. oppgi ny eier slik at de får regning i posten 2. avslutte forsikring. 3. avslutte autopass. noe mer? Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg gjør følgene: - Selger bilen - Sender inn skjemaet om omregistrering til Biltilsynet m/ kontrakt - Sier opp autopass - Avslutter forsikring Lenke til kommentar
capy Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Hvor finner jeg dette skjemaet om omregistrering? er det noe jeg kan hente ned? finnes det noen standard kontrakter for salg av bil? Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg fant min hos Forbrukerrådet.. På hjemmesidene dems.. Kontrakten altså.. Det andre skjemaet du trenger, finner du hos trafikkstasjonen.. Du finner det vel kanskje også på vegvesen.no Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Når jeg har solgt biler tidligere, ønsker som regel kjøper å få bilen fortest mulig. De bilene jeg har hatt, har jeg benyttet del 2 av vognkortet. Ettersom jeg har fortstått er det noen som ikke har del 2, og da må det fylles ut en salgsmelding ved eierskifte istedetfor.... Jeg har pleid å gjøre det i denne rekkefølgen: - Få bekreftet at kjøper vil ha bilen. - Skrive under kontrakt. - Ringe til banken og slette evt heftelser. - Fyller ut del 2 av vognkortet. - Kjøper overfører cash til meg, evt gir meg en garanti fra banken. - Går på Biltilsynet sammen, kjøper betaler omregistrering + vi leverer del 2. - VIPS, så er bilen omregistrert til ny eier. - Ringer banken og sier opp forsikringen. - Tar ut autopass brikken min, leverer nøklene til ny eier. - Ferdig arbeid.... Har pleid å benytte kjøpskontrakten til NAF. Den finner du her.... Her finner du også salgsmelding for eierskifte. Lenke til kommentar
capy Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 ok, takker for svar:) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvor finner jeg dette skjemaet om omregistrering? er det noe jeg kan hente ned? finnes det noen standard kontrakter for salg av bil? 9281137[/snapback] http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå