ar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Jeg fikk installert en signalforsterker i går, fordi signalet var svakt. Kan dette gå utover ping på linja? Nettet blir stabilt, men i dag har jeg opplevd noe høyere ping enn vanlig. PS: Har internett over kabel, ikke no trådløst eller noe. Endret 14. august 2007 av ar Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er ikke helt sikker på hva du mener her. Hva slags signalforsterker var det du fikk montert? Er den montert i ditt nett eller hos Telenor/ISP? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Siden han sier han har internett over kabel, så antar jeg det er en signalforsterker på denne, monteres vel typisk ved inntakspunktet. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Siden han sier han har internett over kabel, så antar jeg det er en signalforsterker på denne, monteres vel typisk ved inntakspunktet. 9282867[/snapback] Monteres som oftest i boksen ute, den som pleier å stå ved husveggen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg fikk installert en signalforsterker i går, fordi signalet var svakt. Kan dette gå utover ping på linja? Nettet blir stabilt, men i dag har jeg opplevd noe høyere ping enn vanlig. PS: Har internett over kabel, ikke no trådløst eller noe. 9280561[/snapback] Du må belage deg på noe høyere latency/ping/forsinkelse - dog ikke noe du behøver merke. Kan du teste ping mot f.eks hw.no med og uten forsterkeren? Gjerne 20-30 ping mot hver. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er det signalforsterker på KTV signalet som er montert ser jeg ikke helt hvordan en slik skal kunne gi økt latency. En slik skal jo bare forsterke et analogt signal, og forsinkelsen i en analog forsterker er ikke rare greiene. Men kan selvsagt være at forsterkeren kun forsterker en vei. (Altså at retursignalet ikke blir forsterket.) Da kan retursignalet bli enda svakere. (Må igjenom en forsterker i tillegg til det som var der før.) Og dermed føre til høyere latency. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 En signalforsterker er jo et ekstra ledd i "kjeden" og skaper derfor en ekstra forsinkelse. Om denne forsinkelsene kan merkes er lite trolig, men lek litt med instillingene og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå