Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Signalforsterker gir høyere ping?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk installert en signalforsterker i går, fordi signalet var svakt. Kan dette gå utover ping på linja? Nettet blir stabilt, men i dag har jeg opplevd noe høyere ping enn vanlig. PS: Har internett over kabel, ikke no trådløst eller noe.

Endret av ar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Jeg fikk installert en signalforsterker i går, fordi signalet var svakt. Kan dette gå utover ping på linja? Nettet blir stabilt, men i dag har jeg opplevd noe høyere ping enn vanlig.  PS: Har internett over kabel, ikke no trådløst eller noe.

9280561[/snapback]

Du må belage deg på noe høyere latency/ping/forsinkelse - dog ikke noe du behøver merke.

Kan du teste ping mot f.eks hw.no med og uten forsterkeren?

Gjerne 20-30 ping mot hver.

Lenke til kommentar

Er det signalforsterker på KTV signalet som er montert ser jeg ikke helt hvordan en slik skal kunne gi økt latency. En slik skal jo bare forsterke et analogt signal, og forsinkelsen i en analog forsterker er ikke rare greiene.

Men kan selvsagt være at forsterkeren kun forsterker en vei. (Altså at retursignalet ikke blir forsterket.) Da kan retursignalet bli enda svakere. (Må igjenom en forsterker i tillegg til det som var der før.) Og dermed føre til høyere latency.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

En signalforsterker er jo et ekstra ledd i "kjeden" og skaper derfor en ekstra forsinkelse. Om denne forsinkelsene kan merkes er lite trolig, men lek litt med instillingene og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...