rocknrolf77 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Løsning : sudo aptitude remove ubuntu-desktop Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Altså når vi tenker på koding, da mener vi data programmering ikke terminal bruk. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 >MarkT; det høres nesten ut som om du nekter å bruke Ubuntu for å være annerledes. Som jeg en gang sa; "...har aldri klart å ha det gående lenger enn to-tre dager før jeg er lei, rett og slett, og det er veldig kjedelig fordi du ikke lærer noe særlig da alt nesten er gui, og gjøres ved å klikke på musen." 9298502[/snapback] Det er jo lite sant da, nå er ikke Ubuntu mitt favoritt OS, men allikevel, du er ikke nytt til å være så muse basert som du gir utrykk for. Hvis du blir lei lurer jeg veldig på hvorfor du er lei. Dessuten velger de fleste Ubuntu fordi det er ganske lett, og hvis man har behov for noe mer avansert kan man jo bare oppdatere/oppgradere til en vanskligere, mer avansert distro. Hvilken distro bruker du forresten? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Brukt foresight et par ganger i perioder å, men jeg hopper mye fram og tilbake. Men det er en fin distro det da. Har du prøvd oz linux? Den er også conary basert. Skjer jo så mye hele tida, så det er jo alltid gøy å sjekke ut hva som skjer rundt omkring. Men det blir jo umulig å følge med på alt Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hva vil Conary si? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hva vil Conary si? 9302299[/snapback] Conary Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 rocknrolf77: Jeg har ikke hørt om Oz Linux faktisk, var svært lite info å finne. Jeg har kun prøvd/brukt/(bruker) rPath og Foresight som er bygd på Conary og rBuild/rMake. Kjempe distroer, og Conary gjør det enkelt og presist. Noen grunn til at du ikke bruker Foresight mer? Vil gjerne høre din erfaring, i og med at du er den eneste norske jeg vet om som har prøvd/brukt den. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Eneste norske? Jeg har brukt det i snart to måneder nå. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Er vel kanskje litt lat, så jeg har ikke satt meg 100% inn i foresight. Men det er digg med rolling release. Og det funker bra for installasjon og oppgradering. Får vel prøve å slenge inn foresight igjen en dag, siden den inneholder "the latest and greatest" av favoritt skrivebordsmiljøet mitt. Det er kanskje ikke så mange nordmenn som kjører conary baserte distroer. Det kommer seg nok etterhvert når det blir litt mer kjent. Har bare sett noen få som bruker foresight ihvertfall. Edit : Der var det visst en til som kjørte foresight ja Endret 17. august 2007 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 >Eneste norske? Er ikke du dansk? Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 siden linux/ubuntu er gratis, kunne noen gi meg en link til et mirror eller lignende som fungere eller hva som feiler PC-en min? det jeg har nå er mange versjoner av ubuntu men PC-en min vil ikke boote fra disken, eller så kommer det bare en error melding rett etter at jeg har trykket på installer(dette er da før windows starter, for å si det sånn). Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Hva står det i feilmeldingen? Endret 9. oktober 2007 av Gaute65 Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Kjenner også en nordmann som bruker foresight. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 og det er veldig kjedelig fordi du ikke lærer noe særlig da alt nesten er gui, og gjøres ved å klikke på musen. Det er dette de fleste liker, og funker best for de som ikke er hardcore Linux-brukere Nja.. Kjenner mange "hardcore" linux-brukere som har gått over til ubuntu på desktopen. Man lærer kanskje mer med en del andre distroer, men om man faktisk bruker maskinen til andre ting enn å studere hvordan linux fungerer så er det befriende å ha en enkel og grei distro. Begynte selv med de tidligste Red Hat distroen, og har prøvd debian, freebsd, gentoo, fedora, centOS/RHEL osv osv. Landet til slutt på ubuntu og har ikke sett meg tilbake. Til syvende og sist er de fleste distroer blitt relativt enkle å vedlikeholde og installere, så det er vanskelig å si at ubuntu er så mye bedre enn andre i så måte. En av fordelene med ubuntu er at brukerskaren er veldig stor; noe som gjør det lett å fikse ting om man skulle komme opp i noe grums Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Hva står det i feilmeldingen? på den ene står det " disc boot failure, insert system disc and press ENTER" den andre feil meldingen kommer etter at jeg har valgt "install Ubuntu" og trykket ENTER. Det står masse kjafs og masse tall, men det jeg forstod av det tydet på at det var noe feil med cden eller at det manglet en fil (det er det nærmeste jeg har kommet). Har prøvd 4 eller 5 forskjellige... Vil dere heller anbefale Kubuntu? Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Kubuntu fungere fint. Ta og brenn cd på lavere hastighet. Det kan hjelpe. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Kubuntu fungere fint. Ta og brenn cd på lavere hastighet. Det kan hjelpe. brenner alltid på lav hastighet, i dette tilfelle brant jeg cden på 8x og 16x Endret 10. oktober 2007 av CustomTP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå