Gjest medlem-82119 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ved slipp av Vista så håpet jeg at det var en viss samkjøring mellom hardware og software. En sjekk nettopp viser at det FORTSATT ikke er utviklet 64-bits drivere til mitt nettverkskort og det er FORTSATT ikke støtte for 64-bit hos de fleste sikkerhetsleverandørene som f.eks Bitdefender som jeg vurderer. Nokia pc suite har vel FORTSATT ikke full vista støtte, såvidt jeg vet. Quad-core prosessorer selges, men det er FORTSATT veldig få programmer som støtter Quad-core, selv ikke 32-bits vista skal være særlig quad-støttet. Hovedkort med X38 brikkesett blir utsatt og utsatt, og selv når X38 kortene kommer så må man vel IGJEN vente på Penryn prosessorer, DDR3 minne som har lavere CL til en grei pris, OG skjermkort som støtter Pci-e 2.0 skal man vente til alt er på plass og man får et x38 hovedkort med pci-e 2.0 skjermkort og DDR3 minne med lav CL og en penryn prosessor så snakker man vel 2-3 år frem i tid minst, og da er det forlengst varslet pci-e 3.0 og så har man det gående. Er det virkelig ikke mulig å samarbeide LITT bedre slik at man fikk en lanseringsdato hvor man kunne sette sammen et komplett nytt system som utnytter de nye teknologiene, isteden for å vente og vente inntil man ikke orker å vente lenger og kjøper en blanding av noe nytt som ikke blir utnyttet fordi man fortsetter å stappe på med eldre ting fordi de tingene som utnytter resten blir evig utsatt! Det er også UTROLIG at det er så lite info på leverandørsidene. Hvis en bilprodusent skal lansere en ny bil fylles postkassen opp og man får reklame 27 timer i døgnet som pusher på oss ALL info om det nye barnet. Når Idun lanserer en ny ketchupflaske, så får man nok info til å drømme om ketchup i månedsvis. I dataverdenen så kan det vises et nytt produkt på en messe.....så forteller de omtrent INGENTING før lanseringsdatoen. De gir INGEN lanseringsdato elelr lanseringsmåned, omtrent INGEN info om hva det støtter, INGEN info om pris osv Resultatet er at mange spekulerer i ting og venter uten å egentlig vite hva de venter på... Måtte ting snu seg snart.... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 . . . . . og da er det forlengst varslet pci-e 3.0 og så har man det gående.9280499[/snapback] Det er allerede varslet Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Som sagt, FORLENGST varslet. Surfet litt rundt på nettet, og det er anslått at et komplett system rundt X38 med pcie2.0 skjermkort og penryn prosessor ikke er klart før pcie 3 kommer. Og da er det vel på tide å bytte hovedkort igjen for å få med den også.. Det hadde vært så digg om man kunne sette sammen et komplett system med moderne komponenter, isteden for å fylle opp et top-spech hovedkort med gårdsdagens teknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå