egd1 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg har aldri sett noen tester på dette, men jeg regner med at det er bedre å bruke hdmi enn vga? Bygger ny PC nå med et ASUS P5K DeLuxe WiFi og et ATI 2600 XT skjermkort. Vil jeg da få lyd via hdmi...? Skal kople dette tile en Samsung 40M86 full HD tv. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har begge deler hdmi skulle du i teorien få lyd via hdmi, men jeg tror at det ikke er mulig enda (sjekk spesifikasjoner for å være sikker) HDMI=DVI=Digitalt mao det er mye bedre enn VGA som er analogt på store skjermer. Det var først med DVI jeg så hva lcdskjermen til pcn min var god for så anbefaler på det sterkeste dvi og lyd får du kanskje ut via digital eller coax til stereoanlegget (som jeg antar deluxekortet har) eller via eget lydkort om du har det. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Har begge deler hdmi skulle du i teorien få lyd via hdmi, men jeg tror at det ikke er mulig enda (sjekk spesifikasjoner for å være sikker) HDMI=DVI=Digitalt mao det er mye bedre enn VGA som er analogt på store skjermer. Det var først med DVI jeg så hva lcdskjermen til pcn min var god for så anbefaler på det sterkeste dvi og lyd får du kanskje ut via digital eller coax til stereoanlegget (som jeg antar deluxekortet har) eller via eget lydkort om du har det. 9280378[/snapback] "Ingen" er enige om det blir lyd eller ei på denne kombinasjonen.. Ellers så vet jeg alt det andre du sier her, bortsett fra noen har påstått at VGA er like bra, men jeg har tidligere sagt at jeg sammenligner VGA og DVI med composit og RGB på TV. Altså at DVI og RGB er mye bedre enn VGA og composit. Men det var ikke folk enige i... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg kan ikke se at skjermkort eller hovedkort har hdmiutgang dermed vil du ikke få lyd ut via en dvi->hdmi konverter. Hvis du alikevel har det så link til kortet så skal jeg se på det. Når det kommer til dvi vs vga så er digitalt best på store skjermer. Men vil tro at noen kan oppleve at vga er bedre på mindre skjermer fordi konvertereren i skjermen gjør bildet penere. Blir litt som rørforsterkere og transistorforsterkere antar jeg. Men på store skjermer på 20" og opp kanskje med en litt shabby konverter vil det bli mindre støy i bildet med dvi og uansett vil dvi vise de fargene pcn vil at skjermen skal vise. Mao dvi er "best" Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 DVI er vel ogsa raskere. Iogmed at ikke signalet ma omformes to ganger. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg kan ikke se at skjermkort eller hovedkort har hdmiutgang dermed vil du ikke få lyd ut via en dvi->hdmi konverter. Hvis du alikevel har det så link til kortet så skal jeg se på det. Når det kommer til dvi vs vga så er digitalt best på store skjermer. Men vil tro at noen kan oppleve at vga er bedre på mindre skjermer fordi konvertereren i skjermen gjør bildet penere. Blir litt som rørforsterkere og transistorforsterkere antar jeg. Men på store skjermer på 20" og opp kanskje med en litt shabby konverter vil det bli mindre støy i bildet med dvi og uansett vil dvi vise de fargene pcn vil at skjermen skal vise. Mao dvi er "best" 9283223[/snapback] Bare jeg får klarnet tankene skjønner jeg at det ikke går. Det er jo overgang fra DVI til HDMI på dette skjermkortet, så da er det jo lite å tenke på... (Har litt for mye å stelle med for tiden...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå