Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har bredbånd fra NGT og Asus wlg 500 premium, problemet er at det tilsynelatende er klin umulig å komme seg på nett. Går jeg direkte via NGT modemet så kommer jeg på nett uten problemer, kobler jeg til routeren og restarter både modem og router, så får jeg kontakt med routeren som igjen viser at den er tilkoblet modemet og får informasjon, dog kommer jeg meg ikke på internett. Har prøvd å kun restarte router mens den står koblet til modem, og omvendt, også prøvd å resette både modem og router. til ingen nytte. Tidligere har jeg plutselig fått kontakt med nett uten å helt vite hva det er jeg har gjort, men nå er det visst ganske så umulig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Koble deg til ASUS og logg inn på routeren. Slå av DHCP på LAN. Koble nettverkskabelen fra routermodemet til en av lanportene på ASUS. Du vil nå motta ipadresse & internett fra NGT-routermodem til alle enheter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Takk, problem solved. Dog får jeg ikke ipadresse når jeg prøver å koble andre enheter til de andre lanportene, samt at jeg har en tendens til å miste tilkoblingen slik at jeg må restarte router. Er det noe spesielt med modemet til NGT som gjør at man sliter med dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Det burde ikke være noe problem. Alle lanportene du har skal nå være koblet sammen og hente ipadresse fra routermodemet. Endret 21. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Henter denne tråden opp igjen. Det går greit å koble seg til på denne måten, men det irriterer meg allikevel, jeg blir bare tildelt ip adresse innenfor "10.0.0.1" og jeg kan ikke koble meg til routeren for å forandre innstillingene. Er det ingen bedre løsninger der jeg slipper å koble modemet til en av lanportene ? Når jeg kobler til xboxen på nettverket så detter pcen av nettverket med en gang. Endret 26. januar 2008 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå