Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorlampa lyser på min Opel Vectra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Motorlampa lyser på min Opel Vectra 2.0 turbodiesel 97 mod. Den kommer på etter en stund og forsvinner hver gang jeg trykker på bremsepedalen. Noen som vet hva dette er?

9280215[/snapback]

Har du 1,7TD elller 2,0`D DTi? har du 2,0D DTi har du ett lokk under håndbrekket. Her finner du en kontakt. Ta ut nøkkelen fra tenningslåsen. Finn fram til klemme nr 6 på den bredeste siden av kontakten. (nr 3 fra høyre) ta en ledningsbit mellom klemme 6 og jord (minus på batteri eller ett annet godt jordingspungt) Slå på tenningen. (ikke start). Nå skal du lese av feilkoder ved hjelp av blink i motorlampa, feilkodene består av 4 grupper, altså blinker lampa: 1, 6, 6, 10 ganger betyr dette feilkode 1660.blinker lampa 1,3,4,5 er dette feilkode 1345. Det er en kort pause mellom hver gruppe, det er en lang pause mellom hver feilkode. Skriv inn ditt resultat her og jeg skal svare på hva feilkoden betyr

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+5132

utifra bildene dine har du ingen ledning der man foretar blinkdiagnose. Da må man gå inn med ett diagnose apparat. De fleste verksteder har ett slikt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tomgangs-stiller er bare en mulighet, derfor er det flere feilkoder..

Men til topic, hadde ett tilnærmet problem på en vectra A en gang, der var det kontaktene bak speedometeret som var bøyd, altså på selve krets kortet. Mulig det er verdt ett forsøk

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
men hvorfor forsvinner den når man trykker på bremsa?

9429084[/snapback]

Mulig den tar jording via bremselys bryteren. Vanskeli å si uten å få feilsøke selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...