PROuser Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg ble målt til 76 km (+3..) i 50 sonen. Politimannen som målte satt på passasjersiden i sivilbilen. 76 er grensen for å miste lappen.. En kamerat av meg har hørt fra noen at de ikke har lov å bruke den håndholdt i bilen! bare på stativ.. Stemmer dette? Kommer jeg noe videre med det? Ellers er jeg 3-6 mnd uten lappen og 8000 i bot... Lenke til kommentar
Radial Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Instruks for politiets trafikktjeneste GP 40-27: 3.2 Under måling skal apparatet holdes i ro. Apparatets skulderstøtte, eller 3-benstativ, skal benyttes. Måling skal normalt foretas ved å sikte mot kjennemerke, tilnærmet rett foran eller bakfra. Måling mot motorsykkel eller moped forfra, utføres ved å sikte mot hovedlykten. Dersom måleobjektet ikke har kjennemerke, og/eller måling av særskilt grunn er foretatt mot annen egnet flate, skal dette anføres i loggen. Måling må bare utføres på avstander innen 20-400 meter, og der hvor operatøren har full kontroll med målesituasjonen. 3.3. Den fart som apparatet viser skal benyttes som måleresultat. Sikkerhetsmargin på 3 km/t er automatisk fratrukket før visning i displayet. Han har vel brukt apparatets skulderstøtte. Hvis ikke er målingen i strid med instruksen. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ellers er jeg 3-6 mnd uten lappen og 8000 i bot... 9280206[/snapback] Kanskje like greit. Skrives det politirapporter på sånt? I så fall bør du vente noen dager til den er ferdig utfylt og så klage. Klager du før den er skrevet skriver de bare rundt argumentet ditt. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg ble målt til 76 km (+3..) i 50 sonen. Politimannen som målte satt på passasjersiden i sivilbilen. 76 er grensen for å miste lappen..En kamerat av meg har hørt fra noen at de ikke har lov å bruke den håndholdt i bilen! bare på stativ.. Stemmer dette? Kommer jeg noe videre med det? Ellers er jeg 3-6 mnd uten lappen og 8000 i bot... 9280206[/snapback] Du kjørte for fort, du visste at du kunne bli tatt. Slutt å syt. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Enig med V-by, ta straffen din som en mann! Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ellers er jeg 3-6 mnd uten lappen og 8000 i bot... 9280206[/snapback] Cry me a river...DU kjørte for fort,og ble tatt . Betal den velfortjente bota di,smil og følg fartsgrensen neste gang.. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg ble målt til 76 km (+3..) i 50 sonen. Politimannen som målte satt på passasjersiden i sivilbilen. 76 er grensen for å miste lappen..En kamerat av meg har hørt fra noen at de ikke har lov å bruke den håndholdt i bilen! bare på stativ.. Stemmer dette? Kommer jeg noe videre med det? Ellers er jeg 3-6 mnd uten lappen og 8000 i bot... 9280206[/snapback] Du kjørte for fort, du visste at du kunne bli tatt. Slutt å syt. 9283064[/snapback] Poenget er jo ikke at han visste at han kjørte for fort, men at politiet muligens har brukt feil metode for måling. Jeg kan ikke tenke meg at de bare har funnet på disse instruksene for målemetoder bare på moro, men at de faktisk har en funksjon, altså, målingen kan være feil. Lenke til kommentar
catocontrol Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 De er jo ikke helt idioter! De vet jo hva de må gjøre for at målingen skal være gyldig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå