Wrath of The Duck Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har en P4 1400 og lurer på om d går ann å overklokke den mye?? Og hvordan.... Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Ikke godt å si hvor mye du kan overklokka den prosessoren, men noe burde den kunne klokkes. Hvordan? Ettersom multiplier er låst, så er eneste veien å øke FSB m.m. Om du gir oss spesifikasjonene på maskina di, så er det lettere å gi noen råd. Selv sitter jeg med en Celeron 1,3GHz Tualtin prosessor. Denne har jeg så langt overklokket til 1560MHz (boxed kjøler). Stabil som bare det. Foreløbig så begrenser minne og skjermkort den videre overklokking, men ...... Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Har ikke peiling på hvilket hk. jeg har sitter i en hp maskin, jævli iriterende når jeg skal klokke f.eks.. Fins d ikke et prog. som d går ann å stille fsb???? Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Du er nok nødt til å øke FSB via bios, men hvilken typebetegnelse har den HP maskina di? Etter mine kunnskaper, så har disse maskinene ofte hybrid hovedkort. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Tviler på at du kan klokke den i det hele tatt... Maks 100 - 200 MHz hvis du er heldig. Din prosessor er basert på den "gamle" Willamette (skrivefeil?) kjernen, og oppererer maks på ca. 1,6 GHz...?? Hvis det hadde den nye "Northwood" kjernen kunne den blitt klokket mye høyere Edit: Masse skrivefeil! Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Har Hp 7650 dritt maskin hater alt med den!!! Er det noen programmer som kan låse opp Fsb da????? eller multiplier'n???? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Nope. Kun via BIOS eller som jumpere på hovedkortet. Men desverre så er det veldig få "ferdig-pc"-hovedkort som kommer med noe mulighet for å overklokke. Så jeg ville vel ikke gi deg store for håpninger om noe særlig overklokking. I tillegg for å gjøre det enda verre, så har du den eldste versjonen av P4; "Willamette". Willamette er treg, varm og skalerer dårlig, så... Det er en grunn til at Intel laget NorthWood for å si det sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå