bIsk0p Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 hei! =) Jeg holder på å "pimpe" min Colt 92' og skal ta for meg lyden nå. Fra før av har jeg Pioneer 4x50W headunit, pioneer 220W front og 240W bak. Jeg skal slå til på tilbudet bilradiospesialisten har, TILBUDET tror jeg da bytter bakhøytalerene mine med de som følger med i pakken. - Jeg tenker i tillegg på å kjøpe denne kondensatoren. Planen min er å forsterke fronthøytalerene + sub med medfølgende forsterker. Målene på bakgasjerommet mitt er 90x42x52 (bxhxd) Dette er de minste målene, bagasjerommet mitt er desverre ikke firkanta Kassen jeg lager vil være så stor at det i utgangpunktet ikke vil være noe særlig plass til andre ting (1-2 handleposer kanskje) Det jeg lurer på er om forsterker (og evt kondensator) kan følge med subkassen hvis jeg tar den ut. Om det vil by på noen problemer å koble disse to elementene fra anlegg og batteri (og resten av bilen) (et problemer vil eks være å måtte koble fra bilbatteriet o.l. jeg lurer på om det er en større operasjon enn å bare koble fra ledninger fra forsterker/kondensator) med stor venlig hilsen - vetingnetingjeg Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Innlegget er kopiert direkte fra et annet forum for en venn Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Har to tips, drit i kondensatoren og kjøp ekstra batteri istedet og bygg kasse etter produsentens tegninger, hvis du finner. Går fint an å skru forsterkeren på kassa. Endret 14. august 2007 av Lefse Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Går fint an å skru forsterkeren på kassa. 9280740[/snapback] tenker mest på om det er mye kabler som må skrues av, hørt rykter om at batteriet må kobles ut for å unngå ødleggelse. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Går fint an å skru forsterkeren på kassa. 9280740[/snapback] tenker mest på om det er mye kabler som må skrues av, hørt rykter om at batteriet må kobles ut for å unngå ødleggelse. 9280790[/snapback] Koble alltid fra batteriet når du holder på ja. Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ett forslag, drit i Xplod. Det er pure trash. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Ett forslag, drit i Xplod. Det er pure trash. 9283334[/snapback] Ikke tvil om at det finnes bedre merker/serier. Men da dette faktisk er et veldig godt tilbud, så blir det nokk til at han går for dette =) Men ser ut til at jeg har fått svar på det jeg lurer på. TAKK! =) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Ett forslag, drit i Xplod. Det er pure trash. 9283334[/snapback] Ikke tvil om at det finnes bedre merker/serier. Men da dette faktisk er et veldig godt tilbud, så blir det nokk til at han går for dette =) Men ser ut til at jeg har fått svar på det jeg lurer på. TAKK! =) 9286289[/snapback] Det er helt feil, det er IKKE et godt tilbud Denne feks vil spille mye bedre: http://www.mamut.com/dynabel/subdet175.htm Sammen med denne forsterkeren (4kanaleren) http://www.mamut.com/dynabel/subdet294.htm Kondis trenger du ikke, og ikke 6x9... har du noe få ekstra kroner, så blir en slik forsterker enda bedre (BF0804) http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm Uansett so vil det der spille MYE bedre en sony crap`et Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Den forsterkeren du viser til vil nå faktisk kun stå for lyden til suben, og har faktisk planer om å forsterke fronthøytalene også. Dvs ikke noe særlig imponerende forslag etter mitt kjønn.... Og det med kondensator er jo ikke for at batteriet skal gå tomt, men spenningsnivået skal holde seg oppe. Går ut i fra at dere vet det, men etter måten dere har skrevet, virka det ikke helt som dere hadde forstått dette. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Forsterkeren jeg linker til, har 4 (fire) kanaler, så den er beregnet til front også ja... Kondensator trenger du ikke før du har godt over 1000 rene watt, så glem den du... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Ser nå at det er 4 kanals. Men den vil jo max gi ut 150W og suben er på 300W, noe som jeg mener er litt lite. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er bare greit å ha litt mer enn subben er oppgitt til, jo mer effekt, jo lettere jobber forsterkeren og har bedre kontroll. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er bare greit å ha litt mer enn subben er oppgitt til, jo mer effekt, jo lettere jobber forsterkeren og har bedre kontroll. 9301378[/snapback] Hvor mange watt suben er på betyr overhodet ingenting. Det tror jeg er sagt i mange tråder her, men likevel virker det som at det er det som teller. Sørg for å ha en strømsterk forsterker! Om wattoppgivelsen på forsterker og høyttaler spriker med 10 el 1000 watt den ene eller andre veien, er helt uvesentlig. Satt litt på spisen selvfølgelig. Alle andre parametere til en høyttaler er viktigere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Og det med kondensator er jo ikke for at batteriet skal gå tomt, men spenningsnivået skal holde seg oppe. Går ut i fra at dere vet det, men etter måten dere har skrevet, virka det ikke helt som dere hadde forstått dette. 9292950[/snapback] Kondensatoren får strøm fra batteriet, og gir ikke det nok strøm så gjør du bare vondt værre. Har selv testa kondensator vs ekstra batteri og forskjellen var enorm. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) http://student.hive.no/jwiers/bildr/images...1184872244f.JPG samma bilen som du/dere skal bygge i... 2stk RF 12", en sondmagus amp, ledninger = 3000kr Billigere får man det ikke Også har jeg kjøpt den kondensatoren du linket til, men har ikke satt den i enda. Kassa fikk jeg av en kamerat og passer som støpt nedi, den er på 50liter. edit: Ampen ligger nå i hjulbrønnen, så det er plass til 3-4 handleposer forran subben. Og det kommer også simple griller forran de... Be kameraten din melde seg inn i Mitsubishi-klubben. www.mitsubishi-klubben.no Endret 17. august 2007 av jalejale Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Har bytta litt på busjettet ser det ut til. Forsterker: dynaBel BF0756 Sub: 2x dynaBel DY9212 12" Disse skal bygges i en kasse som utnytter hjørnene som colten har, også tror jeg forsterker skal ned der reservehjulet nå ligger med plexiglass i plate over sånn du kan se ned. Mulig det også blir litt et lite lys for blingen's skyld Tror prisen ligger rett under 6k elns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå