£eo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har alltid hørt at flatskjermer funker dårlig til spill ,, skal nå få en ny dell maskin og kona vil da gjerne ha flatskjerm,, lurer da på om der er noen som har erfaringer med nyere flatskjermer og spill ,, skjermen som vi har mulighet til å få er Dell UltraSharp 1702FP. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Kan ikke si at jeg merker noe særlig forskjell fra den gamle 17" crt skjermen min, og den nye ViewSonic 18" flat. Merker ikke noe etterslep i Unreal Tournament iallefall. Har hørt at Samsung skjermene har samme responstid som min også, 25 ms (Ja, det er Samsung som lager Dell skjermene) Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Selv om få flat skjermer idag er plaget med etterslep, blir det fortsatt ikke like bra som CRT. Hovedgrunnen er for dårlig kontrast. Jeg har prøvd mange 18"-20" LCD skjermer den siste tiden, og selv om de er brukbare, så ser jeg klart forskjell fra en CRT. (i spill vel og merke) En skjerm jeg riktignok kan anbefale, og som er bedre enn alle andre på markedet er denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...2&view=detailed Litt dyr, men verd det. Jeg hadde valgt denne, eller en god CRT til spill. En halvgod 17" LCD vil du bli skuffet over. Lenke til kommentar
£eo Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 dette hørers jo positivt ut,, så lenge samsung og dell er det samme, så kan det se ut til at den 17" jeg kan få er tilsvarende den 19" som du henviser til.. får jo håpe Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Ja det er lov å håpe. Var hos komplett for 2 dager siden og eg så noen lcd skjermer som var ganske bra til spill ja. Ikke så perfekt som vanlig crt skjermer men nesten. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Vil nå ikke påstå at Samsung skjermen det blir referert til er så mye bedre enn den jeg har, men...eneste er at den er en tomme større... Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hva med at LCD skjermer er nærmest "låst" til en oppløsning? Er det ikke ekkelt å spille f.eks UT2K i 1200X1024 eller 1600X1200? Er det noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har alltid hørt at flatskjermer funker dårlig til spill ,, skal nå få en ny dell maskin og kona vil da gjerne ha flatskjerm,, lurer da på om der er noen som har erfaringer med nyere flatskjermer og spill ,, skjermen som vi har mulighet til å få er Dell UltraSharp 1702FP. Har to flatskjermer selv... Det funker helt perfekt for meg med sylskarpe bilder... Kommer kanskje litt an på hva dere vil leke? Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg har LCD skjerm 17", syns den funker rått til både spill og filmer. Jeg hadde crt skjerm før jeg kjøpte LCD, og må innrømme at crt ER bedre til spilling/film. Men LCD skjermen er mye bedre i tekstbehandling/mirc. Dessuten veier LCD skjermen min bare 7kg, sammenlignet en 19"crt 30kg Jeg ville gått for LCD! Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Var hos komplett for 2 dager siden og eg så noen lcd skjermer som var ganske bra til spill ja. Ikke så perfekt som vanlig crt skjermer men nesten. Du husker vel ikke tilfeldigvis hvilke merker/modeller det var? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hva med at LCD skjermer er nærmest "låst" til en oppløsning? Er det ikke ekkelt å spille f.eks UT2K i 1200X1024 eller 1600X1200? Er det noen som har erfaring med dette? Hvorfor skulle dette være ekkelt? Det er jo bare bra med et mer detaljert bilde, hvis PC-en din klarer å holde farten oppe i slike oppløsninger, vel å merke. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei, Har selv en 17 tommers LCD og angrer ikke et sekund!! Fordelene med en slik skjerm oppveier så absolutt ulempene. Det er riktig at når du spiller spill så må du velge en oppløsning i spillet som stemmer overens med den til skjermen. For min 17 tommer er dette 1280x1024. De fleste spill derimot støtter denne oppløsninga så det er ikke noe problem. Jeg ville ikke nølt! Spiller selv UT2003 demo, BF42, Mafia, Hitman ... og har ingen problemer med dette. Lenke til kommentar
£eo Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Hei, Det er riktig at når du spiller spill så må du velge en oppløsning i spillet som stemmer overens med den til skjermen. hmm jeg spiller DF landwarrior, den har jo max på 1024X768 ,, hva vil skje da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå