Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford S-max forsinket. Noen som vet noe?


Anbefalte innlegg

Status etter en snau uke som s-maxer:

 

Liker:

Biler er nydelig å kjøre!

Automatkassa er perfekt til bilen. På langtur (av type harry) lørdag ble tom fruen obs på at man ikke merket giringen i det hele tatt.

Setene er knallgode (jobber for tiden halv tid pga ødelagt rygg, og setter pris på gode seter)

Plassen er uten like (før man ender med brødboksbiler ala caravelle). Touran kommer dessverre til kort her. Barnevognen går inn i lengderetning, og man ca halve baggasjerommet igjen til andre ting.

Dieselvarmeren som gjør en strålende jobb med å varme opp bilen om morgenen. Ganske artig å se ut i dag og se alle nedsnødde biler på rad og rekke med en godt opptint s-max i mellom seg... :D

 

Liker ikke fullt så godt:

Bluetoothen i min liker ikke å bli koblet til telefonen gjentatte ganger... Har en nokia e65 som ved søk etter bt-enheter ikke finner bilen (samme fra fruens se k530i). Skal inn for sjekk neste uke pga dette...

I tillegg har jeg et par ganger fått beskjed om "Tyst läge", noe som medførte at min mor hørte oss, men vi hørte ingenting. Finner ikke noe valg noe sted som kan endre på dette.

Kan føye til her at vi har Sony island-design-enheten og ikke navi (kjører garmin eksternt).

 

Konklusjon:

Bortsett fra litt barnesykdom på bt'en, så er jeg knallfornøyd, og kan uten tvil anbefale bilen til alle!

 

Dersom jeg hadde hatt enda mer penger så kunne jeg godt tenkt meg skinnseter med tanke på grisete barneføtter osv. I tillegg ser jeg poenget med integrert dvd, da det er litt snaut med kun 2x12v-uttak dersom man har mobillader, ekstern gps og dvd. I tillegg er jo det ekstra uttaket plassert i baggasjerommet, så man får litt kabelsalat evt. Her kan Ford lære av f.eks. Renault (vi hadde en scenic før denne). Der har man et uttak i boksen mellom førersetene. Muligens eneste + ved Scenic :roll:

 

Lykke til til alle som fortsatt venter. Bilen er max! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min bestilling på Titanium er fra 27/4. Levering skulle ta fra 6 til 8 uker. :D

 

I juli ble produksjonstidspunkt oppgitt til september :mad:

 

I dag (7/9), etter samtaler med Ford Norge og lokal forhandler, blir produsjonstidspunkt oppgitt til desember!! Men dette kan de ikke garantere.:wallbash:

 

Noen bedre? Ford Norge holder oss for narr. På mandag skal jeg ha en samtale med Ford Norge og den samtalen avgjør om jeg står i kontrakten eller ikke.

 

Har kjørt Ford siden begynnelsen av 80-tallet men den lojaliteten begynner å bli tynnslitt. Ford må gjøre noe drastisk med rutiner og logistikk hvis de skal beholde sine kunder :hrm:

 

Eg har hatt det sammeleis... min bestilling er fra 17.04. og eg har enda ikke fått min bil.. :cry:

har snart ventet i 8 mnd og skulle få bilen etter 4-8 uker!! Begynner å bli sikkelig lei!

 

Nå skal den derimot være på vei, men eg trur det ikke før eg får se det!!!

 

Ser de fleste som bestilte bilen sin før sommeren har fått sin... er det noen som har ventet like lenge som oss? Fohandleren vår sier at det er mange som må lenger enn oss.. dette har eg mine tvil til...

 

Er det noen som har fått noe som helst kompensasjon? i tilfelle hva og hvor mye?

Endret av fordsmax
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at noen gidder å vente mer enn et par uker for en ny bil :roll:

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves vetu :)

 

Det er jo de mest solgte/populære bilene det er lengst ventetid på....

 

Tror vel ikke akkurat det er kø på utsiden av alle bilforhandlere... for å si det sån.

Skal spare meg for å nevne merker her.... hehe.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at noen gidder å vente mer enn et par uker for en ny bil :roll:

Jeg ser ikke problemet med å vente på noe man spesialbestiller og i alle fall ikke når man bestilelr bil med visse spesifikasjoner. Om man bestiller en barnevogn og har visse krav må man fort vente i 8-12 uker ;)

Lenke til kommentar
Status etter en snau uke som s-maxer:

 

Liker:

Biler er nydelig å kjøre!

Automatkassa er perfekt til bilen. På langtur (av type harry) lørdag ble tom fruen obs på at man ikke merket giringen i det hele tatt.

Setene er knallgode (jobber for tiden halv tid pga ødelagt rygg, og setter pris på gode seter)

Plassen er uten like (før man ender med brødboksbiler ala caravelle). Touran kommer dessverre til kort her. Barnevognen går inn i lengderetning, og man ca halve baggasjerommet igjen til andre ting.

Dieselvarmeren som gjør en strålende jobb med å varme opp bilen om morgenen. Ganske artig å se ut i dag og se alle nedsnødde biler på rad og rekke med en godt opptint s-max i mellom seg... :D

 

Liker ikke fullt så godt:

Bluetoothen i min liker ikke å bli koblet til telefonen gjentatte ganger... Har en nokia e65 som ved søk etter bt-enheter ikke finner bilen (samme fra fruens se k530i). Skal inn for sjekk neste uke pga dette...

I tillegg har jeg et par ganger fått beskjed om "Tyst läge", noe som medførte at min mor hørte oss, men vi hørte ingenting. Finner ikke noe valg noe sted som kan endre på dette.

Kan føye til her at vi har Sony island-design-enheten og ikke navi (kjører garmin eksternt).

 

Konklusjon:

Bortsett fra litt barnesykdom på bt'en, så er jeg knallfornøyd, og kan uten tvil anbefale bilen til alle!

 

Dersom jeg hadde hatt enda mer penger så kunne jeg godt tenkt meg skinnseter med tanke på grisete barneføtter osv. I tillegg ser jeg poenget med integrert dvd, da det er litt snaut med kun 2x12v-uttak dersom man har mobillader, ekstern gps og dvd. I tillegg er jo det ekstra uttaket plassert i baggasjerommet, så man får litt kabelsalat evt. Her kan Ford lære av f.eks. Renault (vi hadde en scenic før denne). Der har man et uttak i boksen mellom førersetene. Muligens eneste + ved Scenic :roll:

 

Lykke til til alle som fortsatt venter. Bilen er max! ;)

-----------------------

 

Vi har også hentet vår S-max i dag. Endelig kom den, og det begynte med opptur..jeg kunne få en skiboks til en god pris (og det var god pris :dribble: . Men hvor lenge er man paradis...nedturene begynte idag :thumbdown: :

- feil setetrekk, dvs feil farge - det var litt forvirring ved bestilling - så det lever vi med

- men så kom enda en nedtur. Jeg hadde også gledet meg til dieselvarmer. Joda det er det i bilen må vite, sier selger. Vi prøver og jeg får kun en tilleggsvarmer men ikke mulighet til å stille klokken(!). Det kommer en selger til og han sier at det er bare å programmere inn, noe som er glemt. Fryktelig irriterrende - nå må jeg bruke tid på å levere bilen og hente den igjen...og så må jeg rokke om på dagen for å rekke å hente bilen.

Med så dårlig start...gruer jeg meg....igjen.

 

Bilen er jo nydelig å kjøre, mye bedre enn Citroen jeg hadde. Vi gleder oss til den første langturen..og alle synes bilen er kjempetopp. Selv små gutter sier at bilen er flott. Men hvorfor gjør Ford disse små feilene. Med et så flott produkt til en så billig penge har de virkelig noe å slå konkurrentene med.

 

Ser at noen av dere har kjøpt automat, og nå begynner jeg å angre på at det ikke ble gjort. Men vi får se om noen år.

Lenke til kommentar
Idag henter vi S-max hos forhandler! :thumbup: Bestilte ca 25. september, og ble forespeilet levering i april/mars... Forskjell på folk, ja... :blush:

 

Hvilke spesifikasjoner har den bilen da?? Lurer på om vi kan håpre på rask levering ;)

 

Trend 2.0 diesel med partikkelfilter. 7 seter, avtagbart hengerfeste, comfortpakke mm.

Endret av Adventskalender
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...