Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford S-max forsinket. Noen som vet noe?

Anbefalte innlegg

Godt å høre at bilen er bra :)

Venter i spenning selv. Sendte mail til selger for 4 uker siden ang. kompensasjon for forsinkelsene, ble sendt videre til salgssjefen for 2 uker siden (som skulle gi meg tilbakemelding i løpet av en uke), purret på ham forrige tirsdag og dro innom på lørdag ettersom jeg ikke hadde hørt en lyd. Fikk da beskjed om at saken var eskalert videre til daglig leder, og jeg skulle få svar fra ham innen onsdag. Så nå venter jeg nok en gang, og begynner for å være helt ærlig å bli ganske lei hele forhandleren.

Tror nok at holdningen til de fleste Ford-forhandlere kommer til å bite dem bak når autoindex2008 skal presenteres til neste år. Gir ikke et veldig godt rykte å være under snittet der, noe som også trekkes frem i hver eneste test Motor gjør i løpet av et år. "Kundetilfredshet under snittet" er ikke et godt stempel å ha, og det har Ford nå en gylden mulighet til å gjøre noe med med relativt enkle håndgrep.

Skal ikke så mye til for å miste ganske mange kunder...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mail fra Salgsdirektør i Ford Norge. Min bil har fått produksjonsdato 19/10.

Med sending/klargjøring på 2 til 4 uker skulle det bety ny bil i løpet av november.

Min bestilling er fra 18/5 og denne ble flyttet til ordre fra 27/4. Leveringstid på det tidspunkt ble oppgitt til 6 -8 uker. Går det slik de nå sier, blir det levering etter 6 måneder+. :hmm:

Lenke til kommentar
Mail fra Salgsdirektør i Ford Norge.  Min bil har fått produksjonsdato 19/10.

Med sending/klargjøring på 2 til 4 uker skulle det bety ny bil i løpet av november.

Min bestilling er fra 18/5 og denne ble flyttet til ordre fra 27/4.  Leveringstid på det tidspunkt ble oppgitt til 6 -8 uker.  Går det slik de nå sier, blir det levering etter 6 måneder+.  :hmm:

9530704[/snapback]

Det betyr at produksjonstildeling for oktober er gitt nå. Vi andre bør dermed kunne snakke med vår selger i morgen, har vi ikke fått tildelt produksjonsdato skjer det ikke noe før november...... :cry:

Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg pratet med salgssjefen hos min forhandler på tirsdag, og da lå det ingenting inne på min bil hvertfall. Var en enslig stakkar som hadde lavere ordrenummer enn meg også.

Han jeg pratet med sa uansett at det hele tiden kom inn datoer på produksjonssystemet, og at det ikke var en bestemt dag dette ble oppdatert på. Noen som med sikkerhet kan bekrefte/avkrefte at dersom man nå ikke har fått produksjonsdato så vil ikke bilen bli produsert i oktober?

edit: Min bestilling er fra 29 mai, men jeg har endret på den etter det. Gikk opp til Titanium fra Trend i juni for å få convers+ uten å måtte vente helt til november produksjon... :roll:

Endret av pappa75
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke noe gøy å vente lenger nå nei. Spørs om ikke vi som venter på s-max nå ligger enda dårligere ann enn mondeo-handerne... Fant følgende uttalelse fra en av sjefene i ford motor norge på mondeoklubbens nye forum:

For oktober-produksjon forventer vi at byggedatoer er på plass innen 1.oktober, og for november-produksjon bør de fleste datoer være på plass rundt 20.oktober. Denne informasjonen har også våre forhandlere fortløpende tilgang på.

Jeg går ut fra at det samme gjelder s-max ettersom de kommer fra samme samlebånd, noe som er dårlig nytt for oss som ikke har fått dato nå. Da blir det forhåpentligvis novemberprod i beste fall, og muligens bil før jul :cry:

Lenke til kommentar

:D:D:D ENDELIG ! :!: :!: :!:

Jeg bestilte min Galaxy Ghia ++ 18. APRIL og har nå fått bekreftet det Ford Norge fortalte meg for ca 3-4 uker siden. Da sa de at jeg lå som nr. 1 mot Oktober produksjonen. Nå har jeg fått bekreftet produksjons dato 5. Oktober. Da har jeg stor tro på levering i løpet av Oktober. Håper det ikke blir noen forsinkelser nå. :innocent:

Ikke noe gøy å vente lenger nå nei. Spørs om ikke vi som venter på s-max nå ligger enda dårligere ann enn mondeo-handerne... Fant følgende uttalelse fra en av sjefene i ford motor norge på mondeoklubbens nye forum:
For oktober-produksjon forventer vi at byggedatoer er på plass innen 1.oktober, og for november-produksjon bør de fleste datoer være på plass rundt 20.oktober. Denne informasjonen har også våre forhandlere fortløpende tilgang på.

Jeg går ut fra at det samme gjelder s-max ettersom de kommer fra samme samlebånd, noe som er dårlig nytt for oss som ikke har fått dato nå. Da blir det forhåpentligvis novemberprod i beste fall, og muligens bil før jul :cry:

9610952[/snapback]

Endret av grattle
Lenke til kommentar

Hvordan klarte du å få slike opplysninger ut av Ford Motor Norge?

Jeg har prøvd i laaaang tid å få noe konkret om hvordan man ligger an, men dog uten hell. Eneste jeg har fått beskjed om, er at jeg ligger blant de 5 øverste på forhandlerens prioriteringsliste, men det trenger tydeligvis ikke å bety så mye...

Nå begynner dette å dra ut vel mye, og siste "tipset" ang levering som forhandleren fikk fra fmn var levering ultimo oktober/primo november, og med tanke på at jeg fortsatt ikke har fått noen dato, så ryker vel det med glans...

Blir jo også spennende med tanke på hva statsbudsjettet medfører av endringer på fredag...

Lenke til kommentar

Min selger (salgssjefen) i Kverneland Bil Drammen har hele tiden hatt god dialog med Ford Motor Norge og sin distriktssjef, Thomas Eriksen. Jeg har purret min selger ikke alt for mye, men ca 1-2 ganger pr 14 dag. Thomas Eriksen skrev i mail til meg at min selger hadde gjort en god jobb med å få Ford Norge til å prioritere min bil. Så jeg får vel "takke" salgssjefen, men herregud det skulle da bare mangle at jeg snart får bilen etter å ha ventet så lenge.

Fra forhandler fikk jeg gratis lånebil i sommer. 2 uker med en S-Max og 2 uker med en 2006 modell Mondeo. Ellers har jeg ikke fått noe fra forhandler. Jeg solgte min private bil i starten av Juni da jeg forventet bil i slutten av Juni. Fikk beskjed om forsinkelsene fra Ford i midten av juni. Synes egentlig det er dårlig at Ford ikke stiller gratis leiebil til meg når de ikke klarer å informere sine kunder tidligere om sine forsinkelser.

Hverdagen har ikke akkurat vært som den skulle med 3 små barn uten familibil med plass til alle. Låne her og der. Barneseter frem og tilbake. Nei aldri mer. Jeg har lært til neste gang det blir ny bil.

Endret av grattle
Lenke til kommentar

Har akkurat kansellert bestillingen på Ford S-max. Bestilte i mai og fikk etter uttallige purringer og frustrasjoner endelig svar fra selger at jeg kunne forvente bilen i desember. :thumbdown: Selger prøvde å fremstille det som han gjorde meg en tjeneste og fikk meg inn på en prioriteringsliste...

Har kjøpt noen biler etterhvert, men har aldri opplevd verre kundeservice en RøhmeSelmer i Oslo. Løfter og bortforklaringer... det totale amatørmesterskap.

Kan ikke skjønne hvordan Ford kan overleve uten et bookingsystem som er pålitelig og et salgssystem som er kapable til krisehåndtering. Hjelper lite å produsere tilsynelatende bra biler hvis de ikke klarer å levere i tide.

Ble VW Touran på meg...

Lenke til kommentar

Jeg har fått den gledelige meldingen fra selger om at min bil har ubekreftet byggedato 28. oktober. :) 6 mnd etter at den ble lagt inn i systemet :hmm:

Nå ser jeg frem til endelig bekreftelse. Har heldigvis hatt god oppfølging fra selger, og ikke minst gode løsninger i ventetiden, så dette har gått greit for meg.

Har akkurat kansellert bestillingen på Ford S-max..............

Kan ikke skjønne hvordan Ford kan overleve uten et bookingsystem som er pålitelig og et salgssystem som er kapable til krisehåndtering. Hjelper lite å produsere tilsynelatende bra biler hvis de ikke klarer å levere i tide.

Ble VW Touran på meg...

9630763[/snapback]

Ford kan jo ikke overleve med et slikt bookingssystem. Det er klart de må gjøre noe ASAP, og det sier de jo at de gjør (uten at de hjelper oss).

Må bare si at det er trist at du havner opp med Touranen, da S-maxen er i en klasse for seg sammenlignet med den.

Lenke til kommentar

Well well... Her sitter jeg nå og har ikke mottatt noe info what so ever om hverken produksjon eller levering. Sendte min forhandler en mail i går formiddag, og fikk lesebekreftelse tilbake rundt lunsjtider, men ikke noe mer svar etter det.

Jeg har i likhet med Fando fått beskjed om at jeg var på en slags prioritert liste, men hva hjelper det når jeg ikke hører noe mer... Har i dag ventet 128 dager, og det ser ikke ut til å bli bil i aller nærmeste fremtid :cry:

Kondolerer til Fando. Hvordan er leveringstiden på Touran for tiden da? Mente å ha lest et sted at det var ganske lang ventetid på disse også...

Dart_vader: Jeg så i et av dine tidligere innlegg at du hadde pratet med salgssjefen i Ford Norge, hvor du fikk litt konkrete tilbakemeldinger på når du kunne forvente produksjon av din bil. Hvordan fikk du tak i ham, og tror du dette var utslagsgivende for at du nå faktisk får produsert bil i oktober?

Begynner å bli plagsomt lei av å vente på bil, tilbakemeldinger etc. her. Planer om å ta en uke på vestlandet for å besøke fruens familie der utgår med glans, da det ikke lar seg gjøre å frakte oss med en gutt på 4 mnd med bagvogn, reiseseng og all annen baggasje i bilen vi har nå. Nesten litt godt at sjefen min fikk nyss om det også, og solgte meg ut til en kunde ut året :ermm:

Akkurat nå passer nok uttrykket "all news is good news", mens fraværet av tilbakemeldinger av noe slag fra forhandler bare er bad...

Sitter spent og venter på hva morgendagens statsbudsjett medfører av endringer i årsavgift og andre bilrelaterte avgifter. Kan jo bli spennende dersom man skulle være så uheldig å ikke få bil før neste år :wallbash:

Lenke til kommentar
Dart_vader: Jeg så i et av dine tidligere innlegg at du hadde pratet med salgssjefen i Ford Norge, hvor du fikk litt konkrete tilbakemeldinger på når du kunne forvente produksjon av din bil. Hvordan fikk du tak i ham, og tror du dette var utslagsgivende for at du nå faktisk får produsert bil i oktober?

9637411[/snapback]

Jeg ringte sentralbordet til Ford og ba om navn og nummer, og om å bli satt over. Jeg la så igjen melding på svarer, og han ringte meg tilbake. Svært sympatisk kar!

Om det var utslagsgivende for prioritering eller ikke, vet jeg ikke. Det jeg vet, var at jeg fikk rettet opp en feil i bestillingen (6-CD kunne ikke kombineres med rom under førersetet - droppet rommet). Det virket på meg som om han kom til å "følge med på" min bil, uten at det nødvendigvis betyr at det hadde noe for prioriteringen å gjøre. På meg virket det som de tok bilene rimelig suksessivt - gitt at de hadde alt utstyr tilgjengelig (og gitt de offisielle prioriteringer).

Husk forøvrig at jeg vel bestilte et par uker før deg (hvis jeg husker rett)...... Har forøvrig ikke fått endelig bekreftelse på produksjon, men en foreløpig prod. dato.

Endret av Darth_Vader
Lenke til kommentar

Stemmer at du har bestillingsdato noen uker før meg. Vår bestilling ble registrert i systemet til Ford ca 29-30 mai, da takst på innbyttebil var en forutsetning for kjøpet. Om bilen vår ble flyttet til en forhåndsbestilling importøren hadde i pipen vet jeg heller ikke noe om, så jeg har gått ut fra at det ikke er tilfelle...

Hvis jeg ikke har hørt noe i løpet av neste uke, så tar jeg også kontakt med Ford Norge direkte selv. Nå vil jeg ha håndfaste opplysninger! :realmad:

Lenke til kommentar

Kondolerer til Fando. Hvordan er leveringstiden på Touran for tiden da? Mente å ha lest et sted at det var ganske lang ventetid på disse også...

Hei igjen. Fikk ny Touran på 8 uker :!: Tror nok jeg var litt heldig, det normale er 10-12. Uansett, gleder meg til å få bil iallfall. Enig i at VW Touran ikke var førstevalget når det gjelder bil, men som jeg sa hjelper det lite at S-Maxen er fantastisk når de ikke klarer å levere.

Det jeg synes er enda verre er at mange selgere ikke informerer skikkelig om leveringsproblemene! Vi måtte hale historien ut av vår selger. Samme dag i juni som vi fikk beskjed om at levering var "et stykke frem i tid" (les: de ante ikke når vi kunne få bilen) var det et eget innlegg far RøhmeSelmer i AftenAften som reklamerte med at de hadde leveringsklare S-Maxer og at nye biler var på vei!

Hos VW får man iallfall beskjed om både produksjonsdato og leveringsdato rimelig raskt... synes ikke det er mye å be om når man bruker nærmere en årslønn på et kjøp...

Lenke til kommentar

Jeg fikk dette svaret fra min selger på fredag: "Leveringstid: S-MAX er enormt populær, ikke bare i Norge, men også over hele Europa. Etterspørselen er langt større en Ford har spådd. Etter info fra Ford Motor Norge As i dag, er vi optimistiske. Norge får bygget 356 ekstra biler nå i 4. kvartal.

Dette bl.a. fordi det nesten ikke finnes usolgte S-MAX på lager i Norge.

Det er ca. 300 kunder som venter på sin nye S-MAX. (Gjelder kunder som har kjøpt bil fram t.o.m. august).

Ut ifra dette, tipper jeg at det er meget sannsynlig at bilen deres blir produsert i år."

Jeg bestilte min bil 06.08.07 og for oss "august eller tidligere bestillere" er dette godt nytt?

Lenke til kommentar

Får bare krysse fingrene for at det ikke bare blir mondeoer ut av alle de ekstra bilene også da. De har jo allerede fått tildelt 600 biler fra den tyske kvoten for å dekke opp litt for oversolgte mondeoer i Norge...

Jeg har fortsatt tilgode å høre noe fra min selger. Snodig at jeg fortsatt leser mail hver dag med samme forhåpningene om svar fra dem, og fortsatt blir like skuffet hver eneste dag som går uten et pip :p

Lenke til kommentar

Telefon fra selger i dag. Min S-max har fått chassinr. og er tildelt produksjonsdato 18/10. Nå skjer det endelig noe :yes: For dere som ikke har hørt noe; ring salgsdirektøren i Ford Norg. Han ser tydeligvis mer på sin PC enn det selger ut hos forhandler gjør. Han fortalt meg for flere uker siden at bilen skulle produseres 19/10. Min selger kunne på det tidspunkt ikke se noe hos seg. I dag kan han imidlertid bekrefte produksjonen som nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...