Gå til innhold

hvilken AM2 cpu bør jeg kjøpe?

JFM

Anbefalte innlegg

Først av alt: er ikke snakk om pc-en i signaturen :thumbup:

Fra før har jeg bare en AMD 3500+ AM2. Men som de aller fleste skjønner er dette noe møkk som ikke skulle stått i pc-en. Nå lurer jeg på hvordan cpu jeg bør kjøpe.

HK: MSI K9N SLI Platinum

Pris: max 2000kr

bare for å nevne Ram og Grafikkort også:

Ram: 1gb Huston ddr2 pc 6400

Grafikkort: MSI 7900 gto 512mb

edit: leif

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD X2 6000+ er et godt valg. Har den selv, og ingen problemer eller lignende. Men om det er den du skal gå for, vil jeg anbefale og kjøpe en litt bedre CPU kjøler, siden 6000+ har en tendens til å bli litt varm. Vertfall om du skal overklokke. Ville også anbefalt og kjøpe en RAM-brikke til, siden prisene er såpass lave nå.

Endret av Markusll
Lenke til kommentar
Du kan ta en kikk HER. DDR2 minne er da også ganske billig i dag.

9279852[/snapback]

nå har jeg lest guiden. har kommet frem til at det ikke er vits å kjøpe mere ram (enda)

9279943[/snapback]

Feil konklusjon, men der er nå ditt problem :p

9282729[/snapback]

konklusjonen han kom til er nok basert på hva han bruker pc'n til, ikke det du bruker den til!

det er ikke så mange spill som krever mer en 1gb minne for å flyte, men det er helt klart noen spill som yter godt av minne.

Lenke til kommentar
konklusjonen han kom til er nok basert på hva han bruker pc'n til, ikke det du bruker den til!

det er ikke så mange spill som krever mer en 1gb minne for å flyte, men det er helt klart noen spill som yter godt av minne.

9282764[/snapback]

:roll:

ALT flyter bedre med 2gb minne. Det er merkbar forskjell på kordan XP oppfører seg med 1 og 2 gb. Eg annbefaler alle som spør 2GB minne, og alle som har oppgradert har vore veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Du kan ta en kikk HER. DDR2 minne er da også ganske billig i dag.

9279852[/snapback]

nå har jeg lest guiden. har kommet frem til at det ikke er vits å kjøpe mere ram (enda)

9279943[/snapback]

Feil konklusjon, men der er nå ditt problem :p

9282729[/snapback]

9282764[/snapback]

Mer ram i disse tider er absolutt en smart inviserting. Å si til seg selv at man ikke vil trenge det, blir litt dumt da løftet fra 1GB til 2GB er svært merkbart, selv i Windows. Hvis han spiller lite, så er det klart at minne ikke ville vært hovedfokus, men absolutt noe å vurdere. Ser av skjermkortet at det ligner på en type gamer, og da ville jeg også ha gått for mer minne til maskina.

Hvilken guide er det snakk om? Må være temmelig utdatert hvis det ikke anbefales 2GB som standard. Ved oppstart av XP SP2 samt antivirusprogramvare, så er man oppe i 2-300MB. Skal ikke mye til for å fylle opp resterende. Han han idag kan spille fint med 1GB tviler jeg ikke på, men det swoppes nok mye mer mot disk enn man vet om. I allefall skulle det ikke mye til hos meg før 1GB ble temmelig lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...