tmg Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Liten bakgrunns historie for de som er interessert: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hadde en ca. 2 år gammel elkjøp PC som ble fort varm og vifta måtte kjøre på fullt så ofte og det bråka.Kjøpte meg nytt kabinett og skjermkort for bedre kjøling samt bedre bilde. Skjermkortet kræsja i strøm-kontakten til hovedkortet og kom ikke helt ned til kontakten sin, så jeg måtte ha nytt hovedkort. Det nye hovedkortet var fint det, men det krevde DDR2 RAM. Kortversjonen: 1. Skulle ha kabinett+skjermkort. 2. Endte opp med nytt hovedkort, ny RAM, bytt kabinett og nytt skjermkort. Nå har jeg fått pcen opp å gå osv. og fått noen fancy programmer som viser temperaturen i pcen med mer. Har et MSI Neo hovedkort og med det fulgte Core med, som er et temperatur-overvåkningsprogram. Problemet mitt er at CPU vifta kjører for fullt når jeg slår på pcen, og noen ganger fortsetter med det. Core sier at temperaturen til CPU ligger på 28-35 C. De gangene den bare fortsetter å kjøre på etter oppstart, kan jeg da endre hastigheten dens? Den skal ligge på ca. 2200 RPM (med mindre det blir varmt og den da SKAL ligger der den gjør), men nå kjører den på 4400 RPM Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vifteregulator. Du kan jo sjekke ut Hardware.no's viftestyrings liste. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Sjekk i BIOS etter CPU fan throttle (elns) Lenke til kommentar
tmg Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Sjekk i BIOS etter CPU fan throttle (elns) 9279992[/snapback] Og hvis jeg finner det, hva skal jeg gjøre med det/stille det inn på? Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har du slått på Cool'n'Quiet? Dette må aktiveres en plass i BIOS'en, og så installere en driver i Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå