spock84 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Kjøpte meg bærbar i går og forestilte meg at dette trådløskortet skulle funke greit i Ubuntu, men nettet driver og detter ut hele tida, særlig når jeg prøver å laste ned ting. Rekker kanskje å laste ned et par MB av gangen og så forsvinner det.. Styrken på nettverket ser helt grei ut og har ingen problemer med den stasjonære maskinen min, så jeg mistenker at det er noe dritt med driveren (ipw3945). Noen som har erfaringer her? Vurderer å kjøpe det her i tillegg om Intel-greia er håpløs: http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=4&va...arenr=&sm=10279 EDIT: Ser ut som at det er litt mer stabilt etter at jeg kutta ut "Scan for available services ... ", men hastigheten er fortsatt piss. Ca. 100kB/s fra Ubuntu-pakkebrønnene :S Endret 14. august 2007 av spock84 Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Det er ikke sikkert dette hjelper deg.. men here goes: Jeg hadde også problemer med mitt 3945abg - med en D-Link DIR-655 router og wpa2. Jeg opplevde signaldrop og disconnects ganske ofte, men det løste seg etter en firmwareoppdatering på routeren. WLAN fungerer flott nå. (ubuntu feisty, ipw3945). Endret 14. august 2007 av humbuq Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Det kan hende det hjelper veit du. Det er snakk om en litt shaky router uansett, så det er egentlig litt flaks at det fungerer bra på stasjonæren Lenke til kommentar
comicz Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har sittet på laptop med ipw3945 en god stund nå, fungerer knirkefritt. Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hvilken versjon av ubuntu kjører du? Edgy hadde litt problemer med intel wireless pro... Hadde det selv Men Feisty fawn skal nå være out of box med det trådløse kortet, så i grunnen skal det ikke være problemer med det... Sjekk om du kan få tak i andre programmer i ubuntu som kan overstyre det trådløse kortet Endret 15. august 2007 av Pipe-snipe Lenke til kommentar
comicz Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jau, binærblobben skapte enkelte problemer under Edgy i blant... You better be running Feisty :--) Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Kjører selvsagt Feisty Kan godt være routeren som er mongo. Har vært en del problemer med den og andre som har hatt bærbare her i huset. Får teste den på skolen i morra for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Prøv med ein nyare kjern med iwlwifi drivared. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Fant ut at det mest sannsynlig er routeren som er råtten. Fungerte knirkefritt på andre nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå