Pysj Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Forbered deg på mobil surfing i superhastighet i landets største byer. Les mer Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 håper dem har mulighet til å spre seg ut over resten av landet Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ganske stor forskjell på hastighetene nevnt i artikkelen og det som står på hjemmesiden til NextNet... I artikkelen står det: Nextnet har allerede tilbudt vanlig Wimax lenge, med hastigheter på rundt 12 Mbps og oppover. Men hastighetene på hjemmesiden til Nextnet er som følger: Trådløst bredbånd - asynkrontPA 1100/256 kbps PA 2100/512 kbps PA 3000/512 kbps Trådløst bredbånd - synkront PS 1100/1100 kbps Trådløst mobilt bredbånd NYHET! PN 1500/350 kbps Er det jeg som trenger briller eller er det noe som ikke stemmer helt her? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) vel, under bedrift så når dem 8000Kbps synkront. men selv ikke det matcher 12000Kbps som artikkelen påstår... om da ikke forfatter mente å skrive 1,2Mbps da... Endret 14. august 2007 av hobgoblin Lenke til kommentar
Dr_Fr_Einstein Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Først står det at det er Hamarområdet som har dekning, lenger nede står det: Også her er det Toten-området som er i sentrum, og dette området skal allerede i dag være dekket av vanlig Wimax.9279514[/snapback] Feil side ta Mjøsa? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 er vel ikke så lett når redaksjonen sitter i bergen (iirc)? Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Hastighetene i artikkelen er hastighetene jeg har fått oppgitt av daglig leder i Nextnet selv. Fjernet "Også" i setningen om Toten, var litt kjapt ute der. Og nei, hele redaksjonen til Amobil sitter ikke i Bergen Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Nå er vel sikkert ikke Nextnet så mye forskjellig fra alle andre. De har vel oppgitt teoretisk makshastighet for teknologien ;-) Og nei, hele redaksjonen til Amobil sitter ikke i Bergen smile.gifHjelper ikke å sitte i Trondheim. Selv om det er en fin by... Det er fortsatt like langt til Gjøvik, (Må for all del ikke forveksles med: )Østre/Vestre Toten, Hamar osv Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Nå er vel sikkert ikke Nextnet så mye forskjellig fra alle andre. De har vel oppgitt teoretisk makshastighet for teknologien ;-) Og nei, hele redaksjonen til Amobil sitter ikke i Bergen smile.gifHjelper ikke å sitte i Trondheim. Selv om det er en fin by... Det er fortsatt like langt til Gjøvik, (Må for all del ikke forveksles med: )Østre/Vestre Toten, Hamar osv 9283144[/snapback] Tenker vi heller sier Oslo jeg Nå ble det en smule off topic. Men saken er i hvertfall rettet. Endret 15. august 2007 av Crocie Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) endelig Slutten på hullete og ødlagte veier etter Telenor, upc, canal digital, Lyse har vært på fære posetivt men ellers så har jeg på følelsen av at dette fort får samme problem som adsl nette... kraftig overbelastning og viss dette detter ut, er det sikkert ikke bare å gå inn på systemet å kjøre reboot for å få det opp igjen det jeg har lest er at tyholdt tårne i trondheim ble winmax testet/er Endret 15. august 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
godal Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 OK, vent litt... Der ja! Jeg er forberedt. Jeg er klar for trådløst bredbånd, det var litt jobb, men jeg er klar for det nå. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 hm... hvordan vil det fungere f.eks. å bruke denne teknologien som infrastruktur til en vpn mellom f.eks. bygg eller avdelinger på relativt korte avstander (underkant av en kilometer)? Må man ha rettningsstyrte antenner? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 hm... hvordan vil det fungere f.eks. å bruke denne teknologien som infrastruktur til en vpn mellom f.eks. bygg eller avdelinger på relativt korte avstander (underkant av en kilometer)? Må man ha rettningsstyrte antenner? 9288541[/snapback] Vil det ikke være grenseløst mye bedre med vanlig WLAN? Billigere, høyere kapasitet, lettere tilgang på utstyr, ikke behov for ekstern mottaker ++. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 hm... hvordan vil det fungere f.eks. å bruke denne teknologien som infrastruktur til en vpn mellom f.eks. bygg eller avdelinger på relativt korte avstander (underkant av en kilometer)? Må man ha rettningsstyrte antenner? 9288541[/snapback] Vil det ikke være grenseløst mye bedre med vanlig WLAN? Billigere, høyere kapasitet, lettere tilgang på utstyr, ikke behov for ekstern mottaker ++. 9288946[/snapback] Nja, det kommer an på. Det er derfor jeg spør om rettningstyrte antenner. Har prøvd med "vanlig wlan" med point-til-point utstyr før, og det har ikke vært stabilt nok. Hadde problemer med at antennene gled utav posisjon ved dårlig vær (noe som skjer litt for ofte her omkring) og når det ble noe kødd med masta, måtte vi vente over en uke på reparasjon. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 kom til å tenke på noe. noen som vet om det her er snakk om wibro? i så fall, kan vi se fram til å kunne kjøpe samsung sph-9000 her i landet? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Nextnet er ikke noen reell ISP. Man får ikke en offisiell IP en gang, og må ringe til dem for å få åpnet porter. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 kan godt forstå dem gjør det på den måten siden radiosiden er pr def "åpen". Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Nextel, Nextgentel og nå Nextnet... Er det for mye å håpe på litt originalitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg