Gå til innhold

Amd eller Intel ? Vi avslutter denne nå.

Loki

Anbefalte innlegg

Alle vet jo at Intel suger som bare juling! Viss en skal satse på en både pålitelig og genialt bra prosessor, så bør en kjøpe seg en frodig AMD. De fleste her på forumet har vel hørt om alle feilene ved en intel pentium prosessor. Hvorfor kjøpe seg et problem når det finnes bedre og billigere alternativer.

Dere intel tilhengere er virkelig noe for dere selv....

Det kan du egentlig ikke si, fordi hver enste gang man tester et AMD system mot et Pentium system så er det alltid en stor forkjell på rammen de bruker...så du burde se litt på spesifikasjonene til de pc'ene de tester!!

De fleste seriøse nettsteder bruker samme ramen :D, hvis de tester CPU og ikke systemer da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her synes jeg det var utrolig mye useriøst ute å går.... Men, hvis man lurer på om AMD eller Intel er best på ytelse kan man jo sette en 2GHz(xp 2400+) og en 2GHz P4 mot hverandre og se hvem som yter best... og hvem som gir mest for penger. En amd cpu trenger faktisk ikke en kjøler til 400-500 spenn. Holder fint med en til under 200 kr. Hvis noen er uenige, Fyr løs.....

Lenke til kommentar
Nok en gang må vel intel, a.k.a bill gates, bare gni tårene vekk fra øynene og se seg slått av AMD. De henger langt etter i u-utviklingen sin.

Northwood kjernen er en latterlig prosessor som kapitalistgiganten intel  

har lyktes svært dårlig med. Jeg trenger vel ikke å forklare dette noe nærmere til alle dere intel-fanboyer, for dere sliter vel nok med intel cpuene deres som det er.

Og hvor har du funnet den infoen som bekrefter påstanden din :shrug:

Hvor jeg har dette fra?  

Jeg brukte å være en intel-fanboy, eller jenter som dere er da, men jeg ble frelst av en ærlig AMD skjel som viste meg sannheten bak intel og deres prosessorer. Hvorfor sløse bort mere penger til B.G slik at kapitalistenes verden blir styrket enda mer. Jeg skjønner godt at dere intel-personer er redd for å forlate det gamle trofaste til fordel for brukervennlige innovative AMD. Men det er på høy tide at dere tar steget nå, for kanskje boxed-viften forsvinner med tiden. Hva gjør dere da.....

hmm, men vi er fortsatt interesserte i å få se info som bekrefter påstanden din :roll: Hvis du har noe da :lol:

Lenke til kommentar
Det er faktisk sant at AMD er mer ustabile systemer enn Intel Pentium 4 systemer, ivertfall i følge mine venner! Og meg, jeg sier ikke dette fordi jeg liker INTEL Pentium 4 best, men det er faktisk slik! Helt enig med deg :D

høres ut som noen ikke kan sette opp en PC.... Du har ikke tatt med brukerfeil??

Har sett en del av trådene dine. Nesten alle har INTEL RULER og annet møkk. Greit nok at du er fan og sånn, men å komme med utsagn som dette og "jo fler Mhz man har, jo raskere er det"

Det vet ALLE at ikke stemmer. Se diverse tester på hw.no.

Selv har jeg et p4 2,4 Ghz og et AMD XP1800+ system. Jeg merker ikke forskjell på disse systemene. Ingen av dem har noengang krasha. (Dvs, begge, men det er programmers feil, ikke hw.)

Kom gjerne med lignende utsagn, men legg ved linker så det er noen grunn til å tro på deg, syns du virker litt "ung"......

F.eks ta en søk på :google: etter CPU stability. Hvis du finner noe som tilsier at Intel er mer stabil enn AMD, så kom for all del med det!! Hvis ikke, så hold kjeft..

Ellers vil jeg be alle åpne øya.... Trangsynte folk på dette forumet. Hvis man oppgraderer mye, så tror jeg egentlig at AMD er bedre enn Intel. Bl.a fordi de sjelden bytter socket. Hvis man skal ha det nyeste, ser jeg ingen grunn til å kjøpe AMD. En p4 er ca like dyr som en amd da, og i de høyrere prisklassene tror jeg intel er billigere enn en AMD. Lavere = motsatt..

Jeg merker i vertfall at mine kompiser's pc'er er tregere enn min, de har xp2100+, man skal ikke altid stole på alle tester som er blitt gjort rundt forbi, man må e det selv, noe som jeg har gjort...

Lenke til kommentar
Gef: hold dine ulogiske meninger unna dette forumet....

Trekker tilbake den posten med høytaler, men ellers skal ikke du bestemme hva jeg syns og har sett...

OK: du sammenligner en XP 2100+ med en P4 2,5 GHz, er ikke det litt urettferdig?

Jo, men jeg har en venn som har P4 2.GHz også, hans og jobber fortere...

Den skal helt sikkert ikke det men...

Lenke til kommentar
hva mener du med at den jobber fortere? Som i raskere inn i windows? Raskere til å loade programmer? heh.. Sitter mere inni boksen enn bare en diger klump med "AMD" eller "INTEL" på. Harddisker, RAM osv osv osv..

Ja alt det du sa nå...

Lenke til kommentar

AMD systemet:

xp2100+

Aopen hk (Husker ikke hvilket)

512DDR PC2700

WD120GB 2MB CACHE

Win XP PRO SP1

Geforce 4 Ti4600

AMD system2:

xp2100+

MSI KT4 ULTRA

512DDR PC3200

WD120GB 2 MB CACHE

Win XP PRO SP1

Ati Raedon 9700pro

Intel system:

P4 2GHz

MSI 648 MAX

512DDR PC2700

WD80GB 2MB CACHE

Win XP PRO SP1

Geforce 3 Ti 200

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne en høytaler med en cpu!!!

Jo! Hvis man ikke kan sammeligne en cpu med en høyttaler, da kan man ikke sammeligne noe da.... Tenk 2 ganger over det før du fyrer løs!

akkurat :lol:

Håper noen skjønnte hva jeg mente :p Noen med litt iq vaffal.....

Lenke til kommentar

er det bare jeg som ser her at pentiumsucks er en troll-konto noen her på forumet har registrert for å kødde rundt? La han være i fred.

Som de fleste her har påpekt: Skal du ha en billig prosessor til rundt 1000-lappen, kjøp AMD, skal du ha noe dyrere er prisen det samme, men intel greiere og få tak i. Det er en smaksak. I tillegg så må man jo tenke på hva slags hovedkort som er å få kjøpt til CPU'en, og her er nForce2 til AMD det beste som er ute for øyeblikket, p4-kortene er ikke så gode...ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...