Gå til innhold

Amd eller Intel ? Vi avslutter denne nå.

Loki

Anbefalte innlegg

Nok en gang må vel intel, a.k.a bill gates, bare gni tårene vekk fra øynene og se seg slått av AMD. De henger langt etter i u-utviklingen sin.

Northwood kjernen er en latterlig prosessor som kapitalistgiganten intel  

har lyktes svært dårlig med. Jeg trenger vel ikke å forklare dette noe nærmere til alle dere intel-fanboyer, for dere sliter vel nok med intel cpuene deres som det er.

Og hvor har du funnet den infoen som bekrefter påstanden din :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor jeg har dette fra?

Jeg brukte å være en intel-fanboy, eller jenter som dere er da, men jeg ble frelst av en ærlig AMD skjel som viste meg sannheten bak intel og deres prosessorer. Hvorfor sløse bort mere penger til B.G slik at kapitalistenes verden blir styrket enda mer. Jeg skjønner godt at dere intel-personer er redd for å forlate det gamle trofaste til fordel for brukervennlige innovative AMD. Men det er på høy tide at dere tar steget nå, for kanskje boxed-viften forsvinner med tiden. Hva gjør dere da.....

Lenke til kommentar

Ser ut som man har fått lettet litt på trykket her når man ser ser sakligheten på svarene...

Har desverre (heldigvis) ikke mye å tilføye men kan si såpass at en Intel P4 kan overklokkes mye mere sammenlignet med en Athlon XP og jeg ville tro at meningen med en vapo er nettopp å overklokke til maksimale.

En P4 2400MHz (133MHz FSB) kan lett klokkes til 3000MHz el. høyere, ser du på en XP2400 så skal du være heldig med å få den til å gå på 2400MHz.

For å være litt usaklig så må jeg tørre å påstå at folk som kjøper en Vapochill gjør det også pga. skrytefaktoren og da ville en 3GHz CPU ha større skrytefaktor enn "kun" 2.4GHz.

Min konklusjon: Vapochill er beregnet for (over)klokkere og da ville det vært naturlig å velge en prosessor som man vet at man kan overklokke mye.

Intel, AMD??? Et fett fett, AMD gir mer pr. klokkesyklus mens Intel kan klokkes til høyere frekvens.

Pris? Ca. det samme men allikevel så liker jeg bedre å arbeide med Intel pga. bedre drivere og softwarestabilitet samt at Intel CPU'ene tåler å bli "kikket" på før CPU-kjernen smuldres opp.

Bålet var lite gitt, mon tro om dette setter litt fart på det... :rofl:

BTW så må jeg også spør "pentiumsucks" om hva han mener med at Bill G. er innvolvert i Intel! Det var så seriøst at jeg nesten trudde det... :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Skal du bruke 800kr så kjøp En AthlonXP 2100+ fremfor en Celeron 2.1GHz såklart.

Skal du ha 2.4GHz/2400+ eller 2.66GHz/2700+ skiller det opptil en 50-lapp (AMD prosessorene har ikke vifte inkludert).

Nå er jeg ikke sikker på hvordan Vapochill funker, men tipper han skal bruke det istedenfor en eller annen boxed vifte som følger med P4.

Lenke til kommentar

Saken er jo å provosere med usakligheter, ikke sant?

Jeg har postet på dette forumet mange ganger tidligere, men forlot hele hw.no da mine spørsmål om råd og hjelp ble overkjørt av urimelige utsagn. Ikke alle medlemmene er av usaklig karakter, men mange benytter faktisk bare dette forumet for å skryte uhemmet av datakomponentene sine samt fortelle at andres utstyr er dritt. Jeg fikk bare lyst til å prøve hvordan det var å være en slik fjortis for en dag eller to igjen.....

Lenke til kommentar
Saken er jo å provosere med usakligheter, ikke sant?

Jeg har postet på dette forumet mange ganger tidligere, men forlot hele hw.no da mine spørsmål om råd og hjelp ble overkjørt av urimelige utsagn. Ikke alle medlemmene er av usaklig karakter, men mange benytter faktisk bare dette forumet for å skryte uhemmet av datakomponentene sine samt fortelle at andres utstyr er dritt. Jeg fikk bare lyst til å prøve hvordan det var å være en slik fjortis for en dag eller to igjen.....

Jeg syntes at du skulle forlatt dette forumet for godt!!!

Lenke til kommentar

Hei igjen alle sammen....

Takk for alle SERIØSE innlegg

Slites fremdeles med å velge men føler vel fortsett at det ikke er all verdens forskjell på de to nevnte konkurentene.

det er jo ikke all verdens prisforskjell, og hvis om jeg skal overklokke, (satt fsb til 150 på xp 2000 for morro skyld.... funker det...)

så skal jeg nok få det til.....

Men så kan du jo da ta en Intel 2,5 og kjøre på 3Gh stabilt?? så vidt jeg skjønner.

Meningen med å bruke VapoChill Premium Titanium er at jeg kan gjøre som jeg vil uten at det høres ut som en dieselgenerator!!

Og jeg kjører på støysvake settinger, her er det mer å hente hvis...

Har noen av dere 5000 spenn å brenne så er det ikke mye å lure på da..

www.3dfxcool.no

Vente på hammer mmmmm lenge til tru ? lei av papirlanseringer :lol:

Lenke til kommentar

Heisann

Ingen burde vel forlate forumet, synes nå jeg da....

Alle må få lov til å mene det de vil, innen visse grenser selvfølgelig

Det er sterke følelser i sving men ikke la det bli personlig folkens.....

Dette er min første gang i et slikt forum og jeg følte for og gi dere alle en liten tilbakemelding om inntrykket.

Liker forumet veldig godt og har tengt å bli en stund.......

Peace! 8)

Lenke til kommentar
Saken er jo å provosere med usakligheter, ikke sant? Jeg fikk bare lyst til å prøve hvordan det var å være en slik fjortis for en dag eller to igjen.....

Sier du nå ja :lol: Anyway... du er faktisk mer usaklig enn de fjortissene du snakker om ettersom du faktisk ville PRØVE å være fjortiss. Fjortiss wannabe? Oh my god. Det sier litt om hvor sterkt vi ønsker at du blir kastet ut fra forumet, da du er en av de som prøver å ødelegge forumet for oss litt mer seriøse brukere.

Uansett... AMD eller Intel? Jeg har AMD fordi det gir mer ytelse for pengene når man ikke er interessert i å overklokke (det er ikke min ting). Vil man derimot utforske dette med overklokking så kan det godt være at du får bedre ytelse pr. krone med Intel.

AMD mer ustabil enn Intel? Har hatt 3 AMD systemer siden jeg skiftet fra Intel Pentium 90, og har ikke hatt problemer med de. Pr. i dag har maskinen stått på kontinuerlig uten restart i over en uke med både WinMX, Photoshop, MSN, IRC, Adobe Premiere, Internet Explorer, Outlook Express og andre programmer kjørende. Så det er ikke ustabilt for meg ihvertfall. Jeg behøver kun å restarte maskinen når jeg har lagt inn noen nye programmer eller drivere som krever restart. Hvor stabil en maskin er kommer hovedsaklig ann på operativsystem og drivere, ikke prosessoren.

Lenke til kommentar

Litt nedtur dah når naboen spør hvor mange ghz du har... Da sier jeg 1.9ghz siden jeg har en amd... (xp1900+) Men dette blir jo feil når du møter på folk som kan litt, da må en diskusjon til, så hvis du skal slå naboen så er vel intel best.

Tror jeg prøver intel neste gang men er ikke sikker :shrug:

Lenke til kommentar
Det er faktisk sant at AMD er mer ustabile systemer enn Intel Pentium 4 systemer, ivertfall i følge mine venner! Og meg, jeg sier ikke dette fordi jeg liker INTEL Pentium 4 best, men det er faktisk slik! Helt enig med deg :D

høres ut som noen ikke kan sette opp en PC.... Du har ikke tatt med brukerfeil??

Har sett en del av trådene dine. Nesten alle har INTEL RULER og annet møkk. Greit nok at du er fan og sånn, men å komme med utsagn som dette og "jo fler Mhz man har, jo raskere er det"

Det vet ALLE at ikke stemmer. Se diverse tester på hw.no.

Selv har jeg et p4 2,4 Ghz og et AMD XP1800+ system. Jeg merker ikke forskjell på disse systemene. Ingen av dem har noengang krasha. (Dvs, begge, men det er programmers feil, ikke hw.)

Kom gjerne med lignende utsagn, men legg ved linker så det er noen grunn til å tro på deg, syns du virker litt "ung"......

F.eks ta en søk på :google: etter CPU stability. Hvis du finner noe som tilsier at Intel er mer stabil enn AMD, så kom for all del med det!! Hvis ikke, så hold kjeft..

Ellers vil jeg be alle åpne øya.... Trangsynte folk på dette forumet. Hvis man oppgraderer mye, så tror jeg egentlig at AMD er bedre enn Intel. Bl.a fordi de sjelden bytter socket. Hvis man skal ha det nyeste, ser jeg ingen grunn til å kjøpe AMD. En p4 er ca like dyr som en amd da, og i de høyrere prisklassene tror jeg intel er billigere enn en AMD. Lavere = motsatt..

Lenke til kommentar
Nok en gang må vel intel, a.k.a bill gates, bare gni tårene vekk fra øynene og se seg slått av AMD. De henger langt etter i u-utviklingen sin.

Northwood kjernen er en latterlig prosessor som kapitalistgiganten intel  

har lyktes svært dårlig med. Jeg trenger vel ikke å forklare dette noe nærmere til alle dere intel-fanboyer, for dere sliter vel nok med intel cpuene deres som det er.

mmm Intel leder jo "kappløpet" akkurat nå da... Men det er kanskje ikke i toppen at krigen er? Det kan da umulig være mange som kjøper p4 3ghz og XP 2800+??

Det er bortkastet penger det.... 700 i TPI rating lavere er det jo 1/3 av prisen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...