Gå til innhold

Amd eller Intel ? Vi avslutter denne nå.

Loki

Anbefalte innlegg

så puster amd xp2400 p4 2.53 rett i naken.

siden xp2400 kjører mindre klokke hastighet og skal tilsvare p4 2,4. så ligger amd like over den og nesten på 2.53 uten ocing.

Den skal ikke tilsvare p4 2.4. Hvem har sagt det?

At den kjører på lavere klokke hastighet ser jeg ikke fordelen i.

så man kan jo lure på hvor amd hadde vært vis de faktisk hadde kjørt på samme klokke hastighet som p4

Man kan lure på mye her i verden, men det er bedre å komme tilbake til realiteten, og se på fakta. AMD sine kan ikke kjøre på p4 hastighet, så den diskusjonen er lite vits å kaste bort tid på.

Jeg ønsker forøvrig alle fanboys en god død. Ta med deg det trange synet ditt, og reis ned dit vi alle en dag ender.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer vel litt ann på hva du skal bruke PC`en di til også.

kommer også ann på hvor mye penger du har tenkt å bruke på dette

hvis du skal bruke PC`en mest til spill er vel AMD bra, men hvis du skal kjøre tunge oppgaver som eks. redigering osv..er Interl mer egnet tror jeg. AMD uttvikler også mye varme.

Jeg persjonlig ville vel valgt Intel

Lenke til kommentar
Alle vet jo at Intel suger som bare juling! Viss en skal satse på en både pålitelig og genialt bra prosessor, så bør en kjøpe seg en frodig AMD. De fleste her på forumet har vel hørt om alle feilene ved en intel pentium prosessor. Hvorfor kjøpe seg et problem når det finnes bedre og billigere alternativer.

Dere intel tilhengere er virkelig noe for dere selv....

Det kan du egentlig ikke si, fordi hver enste gang man tester et AMD system mot et Pentium system så er det alltid en stor forkjell på rammen de bruker...så du burde se litt på spesifikasjonene til de pc'ene de tester!!

Lenke til kommentar

Tror D er samme om du velger AMD eller Intel...

Eneste forskj må være prisen da intel sine CPUer er en del dyrere :(

Selv har jeg en AMD XP 1600+ som jeg er strålende fornøyd med :p

Ja jeg valgte AMD PGA pris kontra ytelse og da fikk jeg mye mere for pengene med og velge ett AMD basert system :D

men men hadde jeg driti penger så hadde jeg kanskje valgt intel :o

Lenke til kommentar

Enig med Qtc.. hadde jeg hatt penger til en 3.06 HT hadde valget vært enkelt.

Jeg synes ikke Boxed Viftene til Intel er stille nok, så jeg kjøper ny CPU vifte uansett AMD/Intel og da blir AMD litt billigere. Av hovedkort så vile jeg valgt ASUS A7N8X Deluxe for AMD og ASUS P4PE/GL/F/S-ATA, kanskje.. og da skiller det 319 kr ved 2,4/2400+ og 642 ved 2,66/2600+. Det vil si at jeg hadde valgt Intel hvis jeg ville ha 2,4 og AMD ved 2,66/2600+... men det er vel bare meg? Det var Komplett sine priser btw.

LKR

Lenke til kommentar

AMD yter jo bedre enn Intel per klokkefrekvens da. Men dette har sine ulemper. den blir jo varmere som enkelte her har sagt, og jeg synes de har gjort en skikkelig jobb på cpuene sine. De er faktisk ikke så varme som folk skal ha det til. De nye p4 fra Intel ligger faktisk på 50-60 grader under load, og det er nesten på samme nivå som AMD.

Håper at AMD klarer å få fram de nyeste, slik at markedet blir bedre balansert!

Lenke til kommentar
P4 hvis du har mye penger og amd hvis du har lite.. Smaks sak

Heller slik

AMD for de som liker og OC og Trixe, og vil ha ytelse for penger

P4 for de med mye penger, hvor mhz per krone ikke har noe og si, og ikke gidder og stille på for mye

AMD ekke for fattige folk:)

AMD - the Rebel Force :grumpy:

Lenke til kommentar
INTEL POWER¤!"¤%§§"%!"§"%!"%!%§§§!  :grumpy:

/Me try:

INTEL ROXXXXX !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 8) 8) :D :wink: :woot:

AMD SOXXXXX !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111n :lol::lol::lol::lol:

Alle vet jo at XXX suger som bare juling! Viss en skal satse på en både pålitelig og genialt bra prosessor, så bør en kjøpe seg en frodig YYY. De fleste her på forumet har vel hørt om alle feilene ved en XXX pentium prosessor. Hvorfor kjøpe seg et problem når det finnes bedre og billigere alternativer.

Dere XXX tilhengere er virkelig noe for dere selv....

-Please replase XXX with the chip of your choice, and YYY with the other brand.

Thank you for stopping by www.fanboy.com

Lenke til kommentar
Tror D er samme om du velger AMD eller Intel...

Eneste forskj må være prisen da intel sine CPUer er en del dyrere :(

eSelv har jeg en AMD XP 1600+ som jeg r strålende fornøyd med :p

Ja jeg valgte AMD PGA pris kontra ytelse og da fikk jeg mye mere for pengene med og velge ett AMD basert system :D

men men hadde jeg driti penger så hadde jeg kanskje valgt intel :o

amen.

Lenke til kommentar

Som tommelfinger regel kan man si at TPI-ratingen til AMD matcher MHz på en P4. Noen ganger litt bedre, andre ganger litt dårligere.

Ser du etter en CPU til 800kr så får du MYE mer hos AMD

Ser du etter 2.4-2.6/2400-2600+ er prisen lik.

Skal ha ha 2.8 eller mer er Intel billigere og lettere å få tak i.

Eksterne faktorer som kvalitet, holdbarhet, tilgjenglighet, hovedkort støtte, programvare støtte er ingenting å diskutere, likevel - for 9 av 10 av ikke så er (den lille) forskjellig bortimot ubetydlig.

Så lenge en Athlon og en P4 koster det samme kan begge kalles bra valg.

Utsagn som at "AMD er ustabilt" og "intel er så dyrt" blir ikke sant fordi noen sier det, vi vet vel alle egentlig bedre.

Lenke til kommentar
Som tommelfinger regel kan man si at TPI-ratingen til AMD matcher MHz på en P4. Noen ganger litt bedre, andre ganger litt dårligere.

Ser du etter en CPU til 800kr så får du MYE mer hos AMD

Ser du etter 2.4-2.6/2400-2600+ er prisen lik.

Skal ha ha 2.8 eller mer er Intel billigere og lettere å få tak i.

Eksterne faktorer som kvalitet, holdbarhet, tilgjenglighet, hovedkort støtte, programvare støtte er ingenting å diskutere, likevel - for 9 av 10 av ikke så er (den lille) forskjellig bortimot ubetydlig.

Så lenge en Athlon og en P4 koster det samme kan begge kalles bra valg.

Utsagn som at "AMD er ustabilt" og "intel er så dyrt" blir ikke sant fordi noen sier det, vi vet vel alle egentlig bedre.

"AMD er Ustabilt"

Gammel gammel myte det ja:)

Lenke til kommentar

amd og p4 systemer er ca like gode

det som avgjør for meg er hvor mye penger som skal legges inn i pcen

skal man bruke 15k +++ så gå for intel

skal man bruke opptil 15k gå for amd

så enkelt

siden jeg aldri har 15k på en gang så kjøper jeg alltid amd :D

har ikke noe i mot intel gode cpuer det

men amd er litt billigere og jeg vet hva som passer sammen

Lenke til kommentar

Nok en gang må vel intel, a.k.a bill gates, bare gni tårene vekk fra øynene og se seg slått av AMD. De henger langt etter i u-utviklingen sin.

Northwood kjernen er en latterlig prosessor som kapitalistgiganten intel

har lyktes svært dårlig med. Jeg trenger vel ikke å forklare dette noe nærmere til alle dere intel-fanboyer, for dere sliter vel nok med intel cpuene deres som det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...