Gå til innhold

Amd eller Intel ? Vi avslutter denne nå.

Loki

Anbefalte innlegg

hai alle Guruer

Skal ha meg et hovedkort og cpu i min nye Vapochill.

Har frem til nå vert en AMD fanatiker, men kanskje det er på tide å skifte side?

Tenkte å satse på de nye AMD m/333 bus og Asus med Nforce2

Hva syntes Dere Intel frelste om det dumt??

Lest litt i forumet og Dere påstår at AMD ligger bak Intel

Kan noen klare og overbevise meg om det tru?

Jeg skal jo da selvfølgelig klokke litt....

AMD fans er selvølgelig også velkommen med sine argumenter..... :oops:

XP 2000+MSI - SIS 745 ultra DDR 333

Cd/Rw

DVD

Creative 420 mx

Trios hd selector 2hd 1 Windows 1 Linux

Vapochill SE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne ikke vært mer enig med deg der Unicr0n!

Men for å gi litt jeg også:

Hvis du har et stramt budsjett ville jeg nok sett etter et demovare hovedkort først, da du får dem helt ned i halv pris. Når du så har hovedkortet er Intel/AMD valget enkelt :)

Lenke til kommentar

hehe.. tenkte over det nå ... intel(486dx2-50)-intel(celeron300@450)-amd(duron650@1000)-intel(P4-1800@2400+)

går vanligvis for det jeg er sikrest på å få overklokket lett, og for tida så er det intel, ok med en kjøler som ikke bråker så sinnsykt også (i forhold til den 2 år gamle 32db viften jeg har nå vil 25db ikke merkes :) )

er veldig spent på hvilken plattform som etterhvert får de kjappeste prosessorene.. hvis barton passer på nforce2 hk så tror jeg de vil trekke det lengste strået når det kommer til ytelse... lurer på om intel kommer til å komme med noe høyere enn 3,06 ghz P4 0,13 mikron... har mine tvil... de skal bytte plattform til springdale og 800 mhz bus/dual ddr 400... mm..

Lenke til kommentar
Rebeller mot Intel , Kjøp AMD, XP2800 clock den opp til XP3000

(husk god kjøling)

Har du virkelig gryn kan du jo få deg Pyrotech kjøling..

ville tror du kommer *godt* over XP3000 med slikt..

altså nå har ikke jeg prøvd men i teorien..

Lysten på dette jeg og ja... Har jo vapochill da.... :wink:

Lenke til kommentar
jar har tre amd maskiner og en intel, er verken ondt eller godt med non av de, p4'n er super til video iallefall.

Driver mye med dvd video og slikt.....

Har også hørt at intel er "bedre" til videoredigering , DivX rules :woot:

Men er det merkbart?

Veldig sugen om noen har no å bidra med på denne...

Lenke til kommentar

tror forskjellene mellom dagens P4 og XP på "samme rating" er minimale og da er det pris som utgjør uten tvil den viktigste forskjellen.

dette gjelder vel i den nedre del av produksjonslinjen for de raskeste xp'ene er jo ikke billige akkurat

fra og med xp2400 og nedover vinner amd klart på pris

Lenke til kommentar

Driver mye med dvd video og slikt.....

Har også hørt at intel er "bedre" til videoredigering , DivX rules :woot:

Men er det merkbart?

Veldig sugen om noen har no å bidra med på denne...

Kommer heller mer ann på hvor godt / lite godt det programmer du bruker er optimert for den ene eller andre platformen. Dvs, er det optimert for P4 eller ikke...? Hvis det ikke er optimert for å bruke SSE2 implementasjonen i P4, (eller SSE) så vil nok programmet suge litt (hardt) på en P4-platform.

Men sånn rent arkitektonisk ville man kunne på generel basis si at P4 vil yte bra(evt best). Særlig siden P4 er belønnet med en god del høyere båndbredde, samt at arkitekturen er veldig satt opp imot å yte bra med store datasett/datastrømmer. (De av dere som veit hva SSE/SSE2 går ut på skjønner hva jeg mener). Men en del tester så er det faktisk Dual AMD som virkelig rocker gata når det gjelder videoredigering. Dual P4 Xeon blir for veldig dyrt. Og om man ikke har så stort problem med å gjøre veldig simple modifikasjoner på to AMD XP(framfor de dyrere MP), så får man seg en "rimelig" men pheit maskin. Et Granite Bay hovedkort med P4 2,0 Ghz vil koste ca like mye som en dual XP2100+, begge med like mye ram selvfølgelig. Og ... ja ... AMD'ene vil nok gi den P4'n mer enn nok problemer hvis det er en del effekter og slikt som skal legges på filmen...

Lenke til kommentar

Hmmmmm det var noe å tenke på ja...

Takk!

Men sånn rent arkitektonisk ville man kunne på generel basis si at P4 vil yte bra(evt best). Særlig siden P4 er belønnet med en god del høyere båndbredde, samt at arkitekturen er veldig satt opp imot å yte bra med store datasett/datastrømmer. (De av dere som veit hva SSE/SSE2 går ut på skjønner hva jeg mener). Men en del tester så er det faktisk Dual AMD som virkelig rocker gata når det gjelder videoredigering. Dual P4 Xeon blir for veldig dyrt. Og om man ikke har så stort problem med å gjøre veldig simple modifikasjoner på to AMD XP(framfor de dyrere MP), så får man seg en "rimelig" men pheit maskin. Et Granite Bay hovedkort med P4 2,0 Ghz vil koste ca like mye som en dual XP2100+, begge med like mye ram selvfølgelig. Og ... ja ... AMD'ene vil nok gi den P4'n mer enn nok problemer hvis det er en del effekter og slikt som skal legges på filmen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...