Bruker-88036 Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Syns det skjer så lite her inne nå om dagene, så jeg legger ut ett bilde fra i sommer. Det er en lemen som har endt sine dager. Ligger ganske mange sånne strødd langs veiene her nå for tiden. Så.. er det noen som syns noe? Går jeg for langt når jeg viser ett bilde av ett dødt dyr på ett offentlig forum? f/3.2, 1/200sek og ISO 800. EF-50mm men det er litt crop. Endret 14. august 2007 av pybalto Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Det er noe med det som ofte gjør at folk tilsynelatende blir noe frastøtt og holder kjeft, eller 'hisser' seg opp. Har prøvd det selv, uten særlig hell med et bilde av en "mus i en trist og grå/fargeløs verden". Et litt symbolsk bilde på hva vi ofte lever i, og hvor lite ettertanke og respekt (enkelte) dyr og mennesker får av dem som setter seg selv litt vel høyt.. Fordi jeg 'antydet' at musen var tatt av dage av vår katt, kom det stort sett kommentarer fra hundeeiere som benyttet anledningen til å rettferdiggjøre at hunder dreper katter.. Vel, jeg synes det er totalt unødvendig av et tamt dyr å forfølge sine jaktinstinkter, men det er ikke mye vi kan gjøre med det for katters del, som ikke lar seg føye av bånd, ei heller er lovmessig tvunget til det. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tilbake til bildet ditt.. Jeg synes det er et effektfullt bilde med sperrestripen i veikanten som trekker opp en grense for liv og død, tross i at dyr ikke skjønner eller er enige i vilkårene. Jeg kunne vel egentlig tenkt meg mer DOF, ettersom den blir for markant her, men det som tok min oppmerksomhet først var (farge)støyen/kornene i bildet. Detaljene i de mørke tonene på pelsen er forøvrig kanskje noe vel dype.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Oj, jeg opplyste visst exifdata til ett annet bilde. ISO skal være 800. Derfor så mye støy kan jeg tenke meg. Oppdaterer første post med korrekte data. ------------- Autodidact: "Detaljene i de mørke tonene på pelsen er forøvrig kanskje noe vel dype.." Det er mye mulig jeg har trekt litt mye på kontrast og andre innstillinger. Jeg husker det egentlig ikke nå. Endret 15. august 2007 av pybalto Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Det er noe med det som ofte gjør at folk tilsynelatende blir noe frastøtt og holder kjeft, eller 'hisser' seg opp. Har prøvd det selv, uten særlig hell med et bilde av en "mus i en trist og grå/fargeløs verden". Et litt symbolsk bilde på hva vi ofte lever i, og hvor lite ettertanke og respekt (enkelte) dyr og mennesker får av dem som setter seg selv litt vel høyt..... 9279647[/snapback] Så enig. Vær så snill og hold de moralske kommentarene for dere selv, "postcounters", og hod dere til å kommentere det fototekniske rundt selve bildet. -Ikke "Trådstarter burde vært skutt, han/hun tok et bilde av et dødt dyr!", "Så ekkelt" eller "stakkaren ble sikkert kjørt ned av deg". (Føler at denne tråden har litt "flammeagn" i seg, så bedre å være føre var, eh? ) OnT: Selv så likte jeg selve komposisjonen, og fargesammensetningen var innbydende. (Ingenting som direkte forstyrrer.) At bildet ikke er helt vannrett kan jo tolkes begge veier, jeg synes det gir litt ekstra stemning i bildet. Men støyen forstyrrer litt for mye når du blåser den opp, dessverre. Her kunne du vel også med fordel ha litt mer av forgrunnen med i DOF-en, og samtidig tone ned de mørke partiene ved lemen-kadaveret litt? Konstruktiv kritikk for the win. -MightyTwin. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Sånne kommentarer er jeg alldeles ikke redd for. Historien var jo sånn at jeg kom sjanglende hjemover etter en hyggelig aften hos en kamerat. Så oppdaget jeg denne og tenkte kanskje "så grusomt.. dette må jeg dokumentere.." Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Jeg likte det. Eneste er støyen som du selv nevner, den forstyrrer jo. Hvordan er dette i s/h? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Jeg likte det. Eneste er støyen som du selv nevner, den forstyrrer jo. Hvordan er dette i s/h? 9280830[/snapback] s/h? Jeg vet ikke jeg. Om noen vil prøve må de gjerne gjøre det. Selv er jeg ikke noe inne på det med sorthvitt. Har aldri prøvd det bortsett ved ett uhell i PS. Jeg kunne også fjernet noe av støyen fra bildet, men da ville det jo ikke blitt så grovt som jeg vil det skal være. Ikke det at jeg har tenkt på det tidligere, jeg fant det bare ut akkurat nå. Det er skittent, det er død, og det er støy. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Hunden min har drept lemen, det liker jeg! Ganske fint bilde , men får ikke akkurat følelsene fram i meg, men det er fordi det er et lemen liksom, bare en turbulent gnager som aldri overlever lenge alikevel Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Hmm.. jeg ble faktisk ganske trist av å se på stakkaren. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Hmm.. jeg ble faktisk ganske trist av å se på stakkaren. 9281903[/snapback] Ikke at man skal smile for at noen blir trist men . Da er vel bildet ganske ok da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Synes på en måte bildet blir litt sterkere i S/H. (Trådstarter må gi en lyd dersom han ikke vil ha bildet i S/H i denne tråden.) Ellers et sterkt bilde. Jeg har ingenting i mot dette bildet. Det er ikke blodig og gorteskt som jeg er i mot. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Dobbelpost *SLETT* Endret 15. august 2007 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hmm.. jeg ble faktisk ganske trist av å se på stakkaren. 9281903[/snapback] Ikke at man skal smile for at noen blir trist men . Da er vel bildet ganske ok da? 9282012[/snapback] Jepp. Var et bilde som appellerte til meg hvertfall. Edit: Synes fargeversjonen var best. Endret 14. august 2007 av Wildbill Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Neida, alt i orden. Jeg skrev jo at det bare var og prøve på s/h og den eneste plassen det er naturlig å poste det er jo her i tråden.. Syns forsåvidt det er helt ok med s/h. Kanskje man da burde croppet litt tettere så alt det som er grønt i fargeversj blir borte. Akkurat det feltet syns jeg var litt rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå