Gå til innhold

Litt hjelp - skal kjøpe båtmotor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Undervannshuset er den delen av motoren som er under vann. Den inneholder vanligvis propellaksel og drev. Huset er oljefylt for å smøre drevene.

Er skadene store? Er det hull? Eller innvendig skade? Om du må bytte hele huset kan du være heldig og finne et byttehus et sted. En venn av meg sendte

55hk-undervannshuset sitt til reparasjon etter å ha slått et hull på størrelse med en 50-øring i det. Pris: 9000kr.

 

Startrelè er relativt billig, kan tenke meg du får et nytt til 300kr? Kommer ann på motor.. og det er enklere å finne et brukt om det er en vanlig motor.

Lenke til kommentar

Gi oss litt info om motoren, men siden den har startrelè regner jeg med at det er en motor på over 30hk sannsynligvis, men er det en motor av nyere årgang, kan det være svært vanskelig og få tak i brukte undervannshus, og finner du det, må du nok punge godt ut.

Nytt undervannshus koster nesten like mye som en ny motor ofte, så det lønner seg sjeldent.

Lenke til kommentar
Motoren er en yamaha 50 hester 86. modell!

eneste jeg vet er at det er en skade i undervannshuset, men selgeren sier at den kan brukes som den er.

Går fint.

hva gjør det om det er en skade på undervannshuset? vil man merke det i noen form?

9280640[/snapback]

Det har jo veldig mye og si hvor stor skaden er!

Men siden eieren sier den kan brukes sånn den er nå, er det antagelivis skade på kavitasjonsplata eller finnen under prop.

Lenke til kommentar

Kan også være simringer som er gåene, du kan bruke undervannshuset likevel, bare bytte olje ofte.... Men for og si det sånn, så burde du hvite nøyaktig hva som er galt før du kjøper den, og be selger spesifisere eksakt feil i salgskontrakt. Skulle det vise seg at det er mer skader enn det han oppga, kan man i teorien heve salget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...