Hagforce Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ønsker å "fjernstyre" en Linux maskin fra Windows og Linux. Men det ser ut til å være en god del forskjellige versjoner å velge mellom.... Hvilken Klient/server anbefaler dere? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 VNC er nok den greiste cross-plattform løsningen, siden det fins små viewer-programmer tilgjengelig til mange OS, i tillegg til Java-basert viewer gjennom browser. Ellers er jo SSH veldig populært blant *nix-administratorer, og meget sikkert i motsetning til standard VNC. Men SSH brukes primært til shell-tilgang og ikke GUI, selv om GUI også er mulig ved å forwarde X11 over den krypterte SSH-tunnellen. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Takker for tips Jeg bruker SSH gjennom putty, og det er genialt. Men noen ganger trenger jeg GUI. Synes VNC er mye dårligere (tregere etc) enn RDP på Windows, er det bare slik, eller har jeg gjort noe galt (bruker real VNC klient på windows)? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Du kan trimme VNC-opplevelsen litt, men tipper du har ganske rett uansett... Skru på compression, fjern skrivebordsbakgrunner og desktop-dilldall, kjør TightVNC osv... Ellers er X-forwarding en veldig grei løsning om man trenger GUI... :-) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Skal man kjøre VNC bør man kjøre den originale VNC-versjonen, nemlig RealVNC. Har prøvd begge, og RealVNC ligger foran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå