magflue Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 God kveld! Fant ut at jeg skulle formatere PCen min, grunnet veldig mye boss på hard-disken. Det er en liten stund siden det skjedde (ca 2 uker), så jeg husker ikke nøyaktig hva, men jeg skal prøve å forklare så godt som mulig. Jeg har formatert pc-en selv før på denne måten, så feilen skulle ikke oppstå. Jeg begynte med å sette inni XP cd-en min (Home Edition), for å så trykke 'Neste' til jeg var ferdig. Jeg kom så langt at Windows ba meg om å restarte pc-en. Jeg restartet pc-en, og kom så langt at det kom enn lade-bar på skjermen. Den stoppet på 90% ca (står ikke merket, men tipper 90). Tenkte jeg skulle gi den litt tid, så jeg gjorde noen småting for å få tiden til å gå. Da jeg kom tilbake sto den fortsatt på 90%, så jeg slo av pc-en og slo den på igjen, og den stoppet igjen på 90% Har selv lite peiling på pc. Tenkte jeg skulle poste her først istedenfor å betale i dyre dommer for å få det fikset. XP cd-en er original. Jeg har prøvd å starte pc-en med andre cd-er. Har tilogmed rotet meg inn i BIOS og gjort at pc-en skulle boote uten cd, men den ville ikke reagere. Problemet er enkelt og greit at pc-en nekter å fungere på noen som helst måte, og jeg har ingen som helst aning hva jeg skal gjøre. Håper dere kan hjelpe meg med problemet Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 vask cd'en i zalo og lunket vann.. (Uten å gni eller pusse, bare sprute på zalo og skylle av..) Det renser platen for skitt og fett o.l.. Jeg installerte xp en gang, skjedde nett det samme, gjorde dette og det funka Lenke til kommentar
magflue Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Er vel verdt ett forsøk, takker. EDIT: Funket dårlig. Jeg burde kanskje nevne at jeg kan velge mellom å starte windows XP, eller å fortsette installasjonen, men tastaturet nekter å fungere i akkurat det øyeblikket, så jeg får ikke valgt noe som helst. Endret 14. august 2007 av magflue Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 hmm da har ikke jeg peiling Lenke til kommentar
magflue Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Okay, det var kjipt. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er vel verdt ett forsøk, takker. EDIT: Funket dårlig. Jeg burde kanskje nevne at jeg kan velge mellom å starte windows XP, eller å fortsette installasjonen, men tastaturet nekter å fungere i akkurat det øyeblikket, så jeg får ikke valgt noe som helst. 9279302[/snapback] Hvilken kontakt bruker tastaturet ditt? PS2 eller USB? Lenke til kommentar
TargA3k Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 okey, jeg har akkurat samme problemet på den stasjonære for øyeblikket. "Installasjonen fullføres om ca: 33 minutter" Stått der i tja,5 timer? Har gjort akkurat det samme som han andre karen, original xp og alt. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hatt problemer med at USB tastatur noen ganger har "låst" seg under instalasjon. Løsningen min har vært å koblet til et gammelt PS2 tastatur jeg har liggende til jeg er gjennom instalasjonen. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Trur jeg har hatt et sånt problem engang, får du startet innstallasjonen på nytt manuelt? Lenke til kommentar
magflue Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Da hadde jeg nok gjort det Narkan Har ikke tilgang til ett PS2 tastatur akkurat nå, men jeg har på følelsen at det kommer til å virke. Takker, folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå