Pallantir Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Dette burde vært enkelt, men er ikke det (selv om oppsettet er litt komplisert - deler internett med flere): DSL-modemet har intern IP-adresse 10.10.10.1. Linux-brannmuren har ekstern adresse på 10.10.10.2 og intern adresse på 192.168.1.1. Det trådløse aksesspunktet har IP 192.168.1.2 Dette har flere trådløse klienter. Den klienten som tar imot det jeg prøver å konfigurere, har 192.168.1.40. Og dermed er vi kommet til Linksysen, med ekstern IP på 192.168.1.41. Den skal ha intern IP-addresse på 192.168.0.1 og fungere som trådløs Internettserver for ett av husene som deler tilgangen. Den er satt opp med DHCP med startadresse 192.168.0.2. Men jeg klarer bare ikke å få de trådløse klientene på nettet! Jeg har i øyeblikket satt den opp med brannmurens interne adresse (192.168.1.1) som gateway og DNS-server, men jeg har også prøvd med den eksterne. Og ingenting fungerer! Jeg har to andre tilsvarende nettverk som kjører helt utmerket på den måten, og jeg kan også pinge Internett fra Linksysen. Jeg klarer bare ikke å komme fra en trådløs eller kablet klient og ut på Internett. Forslag mottas med takk, før jeg har revet av meg alt håret (og det er vondt, for det eneste stedet jeg har hår, er i underetasjen...)! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Glem det. Fikk det til, måtte resette den til fabrikkoppsett og sette den opp på nytt. Burde tenkt på det førjeg postet... Endret 14. august 2007 av Pallantir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå