Gå til innhold

Hva skjer med PS3?

zorian_x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

warhawk vil slå an det..det var vist artigere enn fall of man online har eg hørt. Og det skal vere rimelig heftig vistnok;)..og med warhawk får mange flere headsett så da blir psn online litt meir sosialt..:)

synes forsatt det var ein genistrek av MS og bundle headsett med premium pakken..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
GTA og Metal Gear Solid var ikke grunnen til PS2 sin suksess, det var det partyspillene som sto for, om du ser på salgslistene er det faktisk partyspillene til PS2 som dominerer. Det er ikke GT4, Shadow of the colossus, God of War eller Metal gear solid, det er Buzz, Singstar og Guitar Hero som dominerer på salgstallene til PS2.

Playstation 2 var vel en kjempesuksess lenge før Buzz, Singstar og Guitar Hero kom på markedet, selv om disse titlene har solgt i bøtter og spann de siste årene.

PS3 imploderer? Neppe.

Lars

Lenke til kommentar
warhawk vil slå an det..det var vist artigere enn fall of man online har eg hørt. Og det skal vere rimelig heftig vistnok;)..og

9285083[/snapback]

Det tror jeg også. Gleder meg veldig til å teste ut Warhwk. Men Socom: Confrontation er nok det onlinespillet til PS3 som jeg ser mest fram til. Tror også at Socom kommer til å gjøre det ganske bra online. Men det er hva jeg tror. :fun:

Lenke til kommentar
Wii har snart to karaokespill, så det blir feil å si at det ikke har noen. Boogie kommer i slutten av denne måneden, og (?)Highschool Musical 2(?ikke helt sikker på navnet) kommer en gang dette året

Tror ikke vi skal nevne EA's storsatsing på Wii, nemilig Boogie.. 1up ga det 3,0 og hun dama som reviewet det, er virkelig into den typen spill :p

For meg er fortsatt PS2 party spill kongen som ikke engang wii kan nærme seg. En motioncontrol til ps2 burde ha utryddet wii fra markedet. Samme grafikk, og 1/3 av prisen :p

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
alle kjøpte ikke ps2 fordi det var en partykonsoll.

Tror veldig mange kjøpte den fordi det sto "Playstation" på den og det var vel det Sony håpet ville skje denne generasjonen og, men så var det denne prislappen da...

PS2 selger jo fortsatt drit mye. Hvorfor? Fordi den er BILLIG. Den er så billig at folk kjøper den på impuls. Det er sikkert en haug med folk som kjøper den bare for Singstar og/eller Buzz. Spesielt jenter. Og det er jo derfor Wii selger, fordi den ikke bare selges til gutter. (jeg driter i hva folk sier, Nintendo har nesten bare barne/jente-spill, akkurat som Xbox nesten bare har "guttespill". Er ikke noe negativt, jeg bare sier det...)

Lenke til kommentar
Trudde ikke det var noe som het jente/gutte spill lenger jeg, men jeg tar vell veldig feil.

9288125[/snapback]

Tipper en stor del av Jenter gjerne vil ha spill som SingStar, Boogie og Sims. Ingen av disse er "femi", men SingStar og Boogie ser jeg på som jentespill.

Hørt om Barbie Horse Adventures? :p

Lenke til kommentar
. Blir ogs spennende å se hva slags spill de får ut av det neste Eyetoy borsett fra Eye Of The Beholder. 

9285002[/snapback]

Tja, man kunne vell alltids lagt ett Eye of the beholder-spill med en gang, brødkniv og videochat, hvor en spiller monster og en annen warrior.. men tror du tenker mere på Eye of Judgement, som forøvrig har fått veldig bra kritikk, og kort-delen der er veldig bra, og på høyde med andre Wizards of the coast-spill, som Magic the gathering, og slikt.. Så det blir absolutt intressant..

Tror først og fremst PS3Eye vil bli eksponert via PSN-spill i starten, i tillegg til Singstar, og Eye of Judgement selvfølgelig. :)

Blir intressant å se hva som kommer til det, vet at Sony har fått tak i endel ukjente studioer til å lage PSN-spill, det Norske Ravn-studioet lager jo ett spill til Eyetoy'en, blir gøy å se hva de som lever i skyggen av Funcom kan gjøre.. :p

Hørt om Barbie Horse Adventures? :p

9288162[/snapback]

Pfff.. Det er gammelt nytt... og knapt ett halvt spill...

Det neste store trippel A killer-app'en, er Barbie & Bratz MMO, som nettopp ble avslørt av Kotaku.. Men det blir sikkert PC-spill, selv om det egentlig passer best for XBox-gjengen... :-/

Uansett så er nok det World of Warcraft-dødaren. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke være med i konsollkrigen (bruker heller PC i tillegg til PS2 og DS), og det er en stund siden denne tråden ble startet, men det irriterer meg alltid når folk tror at jenter bare er interessert i "hjernedøde" partyspill (som selvsagt er morsomme for det de er ment for).

Er selv jente og en feminin en også, men har ikke kjøpt et eneste party-spill på PS2en min. Spiller heller RPGer, strategi, action osv på PC og konsoll.

(f.eks. er to av favorittspillene mine Planescape:Torment og Gothic 2).

Det gjelder også andre jenter jeg kjenner.

Vi har intelligens nok til å skjønne dype spill vi også.

Bare så det er sagt.. :yes:

Endret av Nether
Lenke til kommentar

pøh.. du er en mann i jentekropp, bare tuller.

Nei selvsagt er ikke spill som Singstar/Buzz og lignende bare for jenter, vet om mange gutter som liker disse også.

Og selvfølgelig kan alle jenter spille actionspill like godt som gutter, men mitt intrykk er at de sosiale elementene i spill ofte veier tyngst for jenter, enn action-elementene som veier tyngst for guttene.

Traff mye flere jenter som spillte enkle MMO rolle-spill som City of Heros og det litt mere avanserte koreanske tekstbaserte strategi-rollespillet Archmage, enn online shooters som Unreal, f.eks. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest noe annet enn første posten her, men skal si min mening ut fra den da.

Legger stadig merke til at ps3 "henger litt etter", men tror dere det vil vare? Riktignok har ikke ps3 vært ute like lenge som xbox360, men synes det går overraskende tregt. Skyldes det den høye prisen, eller kan det være andre grunner...?

9278893[/snapback]

Ser man på salgstall pr mnd så ligger den over PS2 på dette tidspunkt(sammenlignet med hva PS2 solgte så langt i livssyklusen. Jeg er klar over at PS2 ikke hadde noen konkurrenter på det tidspunktet, men det var bare for å sette ting i perspektiv) og ligger og vipper mellom 2. og 3. plass med 360. Det nytter ikke å sammenligne med Wii, og så må man også tenke at den kom ut i Europa først i mars.

Har selv 360, hadde tenkt å kjøpe PS3 også, men nå er jeg i tvil: mange av spillene som kommer til ps3 har allerede kommet på 360, og ps3-versjonene får gjennomgående hakket dårligere omtale enn 360- og pc-versjonene (når det er sagt: wii-versjonene får heller ikke mye skryt, kanskje enda dårligere omtale, men wii selger fortsatt bedre...).

9278893[/snapback]

Det er helt sant, men det er også helt naturlig. 360 er ett år eldre enn PS3 og utviklere kjenner den bedre. Trenden begynner å snu nå etterhvert håper og tror jeg.

De eksklusive og gode titlene til ps3 er også ganske så få, og kun en håndfull titler er i vente i den nærmeste fremtid.

9278893[/snapback]

Vet ikke hvor du har dette fra, det er veldig mange titler på vei til PS3 i nærmeste framtid. Her kan du se en montage av de beste eksklusive titlene som kommer framover FØR jul. Det er også etter dette maange godbiter igjen for 2008. Sony har jo kommet ut med noen tall over hvor mange titler de skal ha før Mars 2008 og det var ikke få.

Eller tar jeg feil, og ps3 knuser 360 nedi støvla om kort tid, bare folk får ut finger'n og oppdager hvor fantastisk blue-ray er?

9278893[/snapback]

Du har mange gode poeng. Utviklere som utvikler for PS3 only sier de er glad for blu-ray og kunne aldri klart seg uten, men om det er hold i det er ikke lett å vite.

Jeg var i samme situasjon som deg tidlig dette året. Blir det 360 eller PS3. Jeg ble skikkelig hypa på PS3 etter E3 i 2005, men etter det var det nesten ikke annet enn dårlige nyheter. Så kom GDC og Home og LBP ble vist fram. Det var 2 ekstremt viktige titler for meg og jeg bestemte meg med en gang! Endelig et skikkelig online-system som (om det virker skikkelig) overgår xbox-live i mine øyne. LBP gjorde meg bare målløs, spillet kommer til å forlenge livet mitt med 3000 år om en god latter virkelig forlenger livet.

Jeg kjøpte meg da en PS3 med motorstorm, cod3 og resistance. Spilte de spillene og kjøpte en del PS2-spill og et PS-spill som jeg nå har spilt fram WarHawk. Da begynner spillene å komme. Jeg angrer ikke på dette kjøpet i det hele tatt og kan varmt anbefale alle en PS3. Det at PS3 ikke har spill gjelder snart ikke og at den selger dårlig mener hvertfall jeg er tull når man sammenligner med 360.

Lenke til kommentar
alle kjøpte ikke ps2 fordi det var en partykonsoll.

Tror veldig mange kjøpte den fordi det sto "Playstation" på den og det var vel det Sony håpet ville skje denne generasjonen og, men så var det denne prislappen da...

PS2 selger jo fortsatt drit mye. Hvorfor? Fordi den er BILLIG. Den er så billig at folk kjøper den på impuls. Det er sikkert en haug med folk som kjøper den bare for Singstar og/eller Buzz. Spesielt jenter. Og det er jo derfor Wii selger, fordi den ikke bare selges til gutter. (jeg driter i hva folk sier, Nintendo har nesten bare barne/jente-spill, akkurat som Xbox nesten bare har "guttespill". Er ikke noe negativt, jeg bare sier det...)

9288103[/snapback]

Eh nei, pris har ingenting med saken å gjøre. Folk velger det som interesserer dem. Hvorfor tror du jeg punget ut 6000 for PS3 og ikke 2000 for en Xbox360 ?

PS2 hadde hundrevis av titler hvor flere av dem startet noen av de mest kjente spillseriene per dags dato og som fortsatt eksisterer. Til og med den dag idag er det mange kule spill til PS2 så pris har ikke noe å si i dette tilfellet.

Og som andre har sagt før meg, PS2 var blant verdens største lenge før partyspillene eksisterte.

Lenke til kommentar
Eh nei, pris har ingenting med saken å gjøre. Folk velger det som interesserer dem. Hvorfor tror du jeg punget ut 6000 for PS3 og ikke 2000 for en Xbox360 ?

Du har rett i at folk kjøper det som interesserer dem, men folk flest er ikke interesserte i å gi ut 6000kr for en konsoll. Og det er det som ødelegger for PS3 nå.

Hvis du tror at prisen ikke er med på å ødelegge for PS3, så tror jeg du må gjøre litt mere research. Er jo en grunn til at det var en peak i salgstallene da de satte ned prisen (eller, lagde en gunstigere bundle).

For å ta et annet eksempel; tror du folk hadde kjøpt Wii om den kosta 5000-6000kr?

Lenke til kommentar

9356975[/snapback]

Pris har veldig mye å gjøre med salg av konsoll. Det i lag med tilgjengelighet og etterspørsel er hva som bestemmer salg av et produkt. Du kan ikke analysere hva du selv gjør og si at det reflekterer markedet.

Du ser straks at salget av PS3 økte da prisnedgangen var et faktum. Mange satt på gjerdet og ventet på et priskutt. Dette vil gi PS3 et lite løft fremover. men det kan bare vare så så lenge. Det PS3 trenger er spill.

Grunnet at Sony hadde inn den aller siste teknologien (også før den var industriell standard) måtte prisen bli høyr. Kuturagi er en ingenør og da er det ikke rart den ble som den er. På denne måten kunne ikke Sony presse ned prisen til en forbrukervennlig pris, slik som Microsoft og Nintendo. Over tid vil nok Sony kunne presse ned prisen nok til at salget vil blomstre.

Grunnet nå at Sony ble presset til å sette ned prisen, blir det lenge til neste priskutt. Kanskje til våren. Siden da et priskutt sjeldent kommer alene, fulgte Microsoft kort tid etter med sitt. Og da er vi like langt, sett fra Sony sin side.

Når det er sagt tror jeg PS3 vil komme sterkere tilbake sent neste år. Det lave salget vil nok fortsette i en stund fremover. Når PS3 kan lokke med titler som Metal Gear Solid, Final Fantasy og Grand Turismo (deres mest ettertraktede titler) vil folk se mot Sony igjen. Slik prisen er nå, vil ikke folk skaffe seg Singstar til PS3 til en pris som 5-6000 kroner. Spesielt ikke når du får det samme spillet på PS2 til 1000 kr. Selv om PS3-versjonen tilbyr flere muligheter.

Lenke til kommentar

PS3 sliter kraftig, og du skal være en hardbarka PS3 fanboy for å forsette og tro at PS3 kommer til å bli en suksess i samme grad som PS2. Som mange her har sagt, PS2 solgte fordi den var "kul" og "alle" hadde den, for den var tidligst og fordi den etterhvert ble billig. Disse faktorene spilte inn på PS2s salg, og gjorde at flere ville utvikle for konsollen (flere spill)

Og nei, "folk" vil ikke punge ut 6000 kr. for en spillkonsoll, de aner ikke hvilke potensielt bra spill som kommer til enhver tid, og hvorfor betale så mye for en PS3, når Wii og PS2 er så mye bedre for casual gamere, som markedet hovedsaklig består av?? Prisen har alt med saken å gjøre!

Og det at Xbox 360 bare en neve lovende/gode eksklusive titler, er bare idiotisk å påstå. Bare se på listen til DBD...

Endret av TCi
Lenke til kommentar
PS3 sliter kraftig, og du skal være en hardbarka PS3 fanboy for å forsette og tro at PS3 kommer til å bli en suksess i samme grad som PS2.

9359350[/snapback]

Jeg er ikke enig i det første, men siste utsagnet er jeg veldig enig i. PS3 blir aldri den overlegne suksessen og vinneren som PS2 var, men syns absolutt ikke PS3 sliter kraftig. Hva bygger du det på? Salgstallene som nå er ca like 360 for en maskin som koster det dobbelte og ikke har spill? Hva skjer når PS3 får større priskutt og flere spill. PS3 er den dyreste maskinen og har derfor størst potensial til å sette ned prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...