fluff Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg vet ikke, bare har på følelsen av at det kommer til å treffe hardt. Gmod er ikke tilgjengelig for det almenne samfunnet, i tillegg kan det bli for komplisert for noen. Det går heller ikke an å sette seg ned i sofaen med en kompis i ro og mak og lage noe fantastisk. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Enda så fantastisk som det er, kommer det vel ikke til å selge så bra, så vidt jeg forstår. Ser utrolig fett ut, dog. Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Tviler på at enkeltspill kan skape veldig store utslag på statistikken for solgte konsoller. Det må i så fall være et spesielt vellykket spill. Jeg er fremdeles av den oppfatning at PS3 hadde solgt sinnsykt mye bedre med en litt mer realistisk prislapp. Se som salget hoppet etter priskuttet i USA. For håpe for Sony sin skyld at de skjønner at det må større kutt til for å få tømt hyllene... Lenke til kommentar
Avean Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Blir etterhvert, Sony Playstation og Sony Playstation 2 ble tidenes mest solgte spillkonsoll pga spilltitlene først og fremst. Men må også huske at utviklerne faktisk VALGTE Playstation som utviklingsplattform siden det passet spillene dems mer. Det vi ser nå er at med PS3 gir dem utviklerne nye muligheter og nye ideer, som f.eks Rockstar Games. De ville faktisk utvikle neste spillet sitt spesiellt med tanke på Cell og Blu-Ray teknologi. Disse to teknologiene åpner for nye muligheter som tidligere ikke har vært mulig, så det blir spennende å se. 9281497[/snapback] Nå begynner det der å bli temmelig gammelt Avean. PS2 hadde helt andre tider og helt andre forhold. Utviklerne valgte PS2, da. Det er ikke det samme som at de velger PS3 i dag, grunnet det. De velger den platformen som selger, og PS3 selger ikke per dags dato. Rockstar har og valgt å gi ut ekslusivt innhold til GTA 4, kun på X360, det vil ikke med andre ord si at X360 blir å vinne racet. Remedy har og "valgt" X360 (under tvang kan man si) for Alan Wake, og nå mistet PS3 enda en titel helt og holdent, Splinter Cell: Conviction. Man så hvordan det gikk med Gamecube, som kun kjørte på inhouse titler. Mario, Metroid og Zelda er mye "sterkere" merkenavn enn det Sony er i bestittelse av, men likevell gikk det dårlig med NGC salgsmessig, fordi den ikke fikk støtte fra 3dje parts utviklere. Dere kan tro så mye dere vil at Sony har gode hoder inne på sitt teppe, men skal man overleve på inhouse titler går man en sikker død i møte. Det er grenser for hvor artig God of War er, når du har slakta de samme mytologiske vesene gang på gang på gang. In-house utvikling alene er ikke nok, og det har vi fått beviser på. Om du ser på salgstallene er det partyspill som Buzz, Singstar og Guitar Hero som har gitt PS2 den boosten, det kombinert med lite konkuranse i sin generasjon. Nå har man Wii, som satser på nettopp dette feltet, og det ser man allerede at det fungerer. Utviklere samler seg rundt den, som f.eks Capcom, Konami, Enix, Ubisoft og EA. X360 begynner og nå å innse at pengene ligger i massen, ikke i enkeltpersoner. Face it, dette er sonys tredje generasjon, men det kommer til å bli deres hardeste generasjon og. De har skutt seg selv i leggen, snublet på dørterskelen og sluppet noen soldie bløte brune på den andre leggen (en med skuddskade og en med dritt, Sony har ikke en god dag). De har en ufattelig stor konkuranse i Wii og X360, mye mer konkuranse enn hva PS2 hadde i NGC og Xbox. PS2 vant den generasjonen på mange faktorer, deriblant ved å være først, gunstig prisdrop, gode titler og en generelt god konsoll. Det eneste de sitter igjen med denne gangen er generelt god konsoll, det resterende må de faktisk denne gangen kjempe for. 9282038[/snapback] PS2 hadde hundrevis av spilltitler som appelerte til alle og enhver, Xbox og Nintendo hadde mer snevert utvalg som var mer til en spesiell målgruppe. PS3 har ikke mistet dette spillutvalget, faktisk tror jeg utvalget blir enda større denne gangen pga annerledes teknologi enn før. Er ikke enig i at Sony har konkurrenter, faktisk mener jeg de står helt alene og vil dominere markedet nok engang. Folk kjøper det som ser kult ut og det er mye kult på vei til PS3, nok til å overkjøre Xbox og Nintendo mener jeg. Altså du kan spørre deg selv da, hvilke store titler har dere på Nintendo eller Xbox ? Du kan faktisk telle dem på hånden ikke sant ? Tenk litt over det Endret 15. august 2007 av Avean Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 nå mistet PS3 enda en titel helt og holdent, Splinter Cell: Conviction. Nå mistet PS3? Det har vært bekreftet siden spillet fikk navnet, for og si det mildt! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 PS2 hadde hundrevis av spilltitler som appelerte til alle og enhver, Xbox og Nintendo hadde mer snevert utvalg som var mer til en spesiell målgruppe.PS3 har ikke mistet dette spillutvalget, faktisk tror jeg utvalget blir enda større denne gangen pga annerledes teknologi enn før. Er ikke enig i at Sony har konkurrenter, faktisk mener jeg de står helt alene og vil dominere markedet nok engang. Folk kjøper det som ser kult ut og det er mye kult på vei til PS3, nok til å overkjøre Xbox og Nintendo mener jeg. Altså du kan spørre deg selv da, hvilke store titler har dere på Nintendo eller Xbox ? Du kan faktisk telle dem på hånden ikke sant ? Tenk litt over det 9284058[/snapback] Dessverre er du nok totalt på vidda. Ps2's suksess besto av mange faktorer som PS3 i dag ikke har. PS3 er ikke lengere party konsollen, det er Wii som har tatt over den delen. Og du kan argumentere så mye du vil på det, Wii selger fordi den appelerer til massen, det var det PS2 gjorde i sin tid. GTA og Metal Gear Solid var ikke grunnen til PS2 sin suksess, det var det partyspillene som sto for, om du ser på salgslistene er det faktisk partyspillene til PS2 som dominerer. Det er ikke GT4, Shadow of the colossus, God of War eller Metal gear solid, det er Buzz, Singstar og Guitar Hero som dominerer på salgstallene til PS2. Det kan hende at PS3 ikke har mistet dette spillutvalget, men PS3 har mistet støtten fra 3dje parts utviklere, og du kan si hva du vil si, men Sony har ikke sjangsen i havet til å heve seg blant eliten hvis de mister 3dje parts utviklerstøtten. Det er de som styrer showet, det er de som bestemmer hvilken konsoll som står og hvem som går. For det er de som utviklerer majoriteten av spill, og per i dag har PS3 mistet ufattelig mange titler og står med mindre og mindre. Episodebassert innhold til GTA 4 er bare en ting, de mistet og Alan Wake og de har nå mistet Splinter cell. Du kan si hva du vil si, men det tyder ikke godt. Wii har og gjort innhugg på casual gamer markedet, og selger over all forventinger. Konsollen som var spåd en tidlig død puster nå Microsofts vidunder i nakken, og får dessuten mer og mer støtte av utviklere verden over. Den har ikke engang rukket å slippe gromtitlene, som Zelda, Mario og Metroid. Dette til tross, selger den god og det er noe utviklerne ser. De er ute etter penger, og velger den konsollen der de får penger, og per dags dato får de ikke mye å skryta av om de utvikler til PS3. Hvor mange huskede titlere har Sony? Nå snakker jeg om mannen i gata, ville mannen i gata vite hvem Snake er? Eller Kratos for den sags skyld? Folk vet mer om Mario og Luigi enn de vet om Snake og Kratos, fordi de har vokset opp med dette. Det er ikke uten grunn at Nintendo's rørlegger har definert platformspillene på alle konsollene etter NES. Som sagt, Nintendo sitter på sterkere merkenavn i form av Mario, Metroid og Zelda enn hva Sony gjør med GT, MGS og God of war. Om det er snakk om tenking, tror jeg enten du trenger å tenke litt etter, eller våkne til den virkelige verden. Sony sliter, det ser man på salgstallene, den mister titler og støtte fra 3dje parts utviklere. Du kan si så mye du vil om at Sony vil vinne gjennom, men jeg har ikke store troen på at Sony blir den som trekker det lengste strådet for tiden. Det er X360 og Wii som har vunnet hjertet til folket, det er de som selger og får titler, PS3 får noen skudd her og der men for det meste er det rester. Det store tekniske vidunderet til Kuturagi er på vei til å implodere. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jesus, Alan Wake og Conviction kunne sikkert ha kommet til PS3 viss maskinen hadde kommet på markedet før ? Wii er en partykonsoll ja, men det er kanskje for deg. Singstar er et av de tøffeste spillene når man har fått i seg noen pils. Smaken er som baken. Wii som partykonsoll, hva er gøy med wii sport? Lukte svett av deg på vors og stinke på partyen. Ikke kom og si at man kan sitte i stolen og slippe og bevege mer enn bare hånda, for da er det faktisk ikke no gøy i det heletatt. Så kommer du og sier, man trenger ikke drikke selvom det heter partykonsoll, men jeg forbinder party med pils. Det heter ikke Party før man har fått i seg noen pils. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jesus, Alan Wake og Conviction kunne sikkert ha kommet til PS3 viss maskinen hadde kommet på markedet før ?Wii er en partykonsoll ja, men det er kanskje for deg. Singstar er et av de tøffeste spillene når man har fått i seg noen pils. Smaken er som baken. Wii som partykonsoll, hva er gøy med wii sport? Lukte svett av deg på vors og stinke på partyen. Ikke kom og si at man kan sitte i stolen og slippe og bevege mer enn bare hånda, for da er det faktisk ikke no gøy i det heletatt. Så kommer du og sier, man trenger ikke drikke selvom det heter partykonsoll, men jeg forbinder party med pils. Det heter ikke Party før man har fått i seg noen pils. 9284215[/snapback] Tydeligvis sier folk noe annet, for Wii selger godt den. Noe må det jo være som gjør at den selger som den gjør. Alan Wake var annonsert til PS3 og, helt til Microsoft kjøpte inn avtale om å gi ut spillet, da forsvant alle planer om en PS3 versjon. PS3 kunne sikkert og fått ekslusive innhold til GTA 4 om de bare hadde vært litt smarte. Men der var Microsoft først og. Du kan forbinde ditt med partykonsoll, andre noe annet. Nå får Wii partyspill som ser meget artig ut, deriblant Karaoke og Guitar Hero. Dette appelerer til massen uansett om du liker det eller ikke. Det er i alle fall det salgstallene sier. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) ALLE kjøper ikke Wii fordi det er en partykonsoll, jeg selv kjøpte den fordi det er gøy og prøve og spille på nye måter. Karaoke var det ingen spill som het så du har nok bommet litt på navnet her. Why not Singstar med nedlastbare låter? Guitar Hero III kommer til alle konsoller, hvorfor ikke ha det på en konsoll med harddisk tilfelle man har lyst og laste ned noen sanger ( 512mb) holder ikke vettu. Rockband som nylig har blitt utsatt kommer det på Wii? hvorfor snakker du ikke om det? siden det ikke kommer på Wii elr? Det er ekte partyspill, Der er det karaoke, basser, trommer og gitar. Noen liker visst bare se den "perfekte" siden om ting. Du og de salgstallene, =/ alle kjøpte ikke ps2 fordi det var en partykonsoll. Endret 15. august 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
Uhyggelig Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 ALLE kjøper ikke Wii fordi det er en partykonsoll, jeg selv kjøpte den fordi det er gøy og prøve og spille på nye måter. Karaoke var det ingen spill som het så du har nok bommet litt på navnet her. Why not Singstar med nedlastbare låter?Guitar Hero III kommer til alle konsoller, hvorfor ikke ha det på en konsoll med harddisk tilfelle man har lyst og laste ned noen sanger ( 512mb) holder ikke vettu. Rockband som nylig har blitt utsatt kommer det på Wii? hvorfor snakker du ikke om det? siden det ikke kommer på Wii elr? Det er ekte partyspill, Der er det karaoke, basser, trommer og gitar. Noen liker visst bare se den "perfekte" siden om ting. Du og de salgstallene, =/ alle kjøpte ikke ps2 fordi det var en partykonsoll. 9284317[/snapback] Tror de fleste som kjøpte Singstar ikke gidder å kjøpe det når konsollen det kommer på koster bortimot 6000 norske kroner. Wii har snart to karaokespill, så det blir feil å si at det ikke har noen. Boogie kommer i slutten av denne måneden, og (?)Highschool Musical 2(?ikke helt sikker på navnet) kommer en gang dette året. Vil man ha Guitar Hero III med HDD, så tror jeg nok de fleste velger den billigste løsningen, noe som da blir 360. Jeg tror at de fleste partyspill vil gjøre det veldig dårlig på PS3. Grunner har jeg nevnt, den koster for mye til at normale personer skal kjøpe den for et par spill. Etterhvert vil PS3 også få noen gode spill, men de mangler det akkurat nå. Man må vente på MGS4 og FFXIII før man ser noen kjempehopp i salgstallene til PS3. Alle kjøpte ikke PS2 fordi det var en partykonsoll, men veldig mange gjorde det. Andre gjorde det fordi den var mest kjent, eller de kjente andre som hadde den. Dette hadde ikke GC og Xbox velig mye av, og det ble en av grunnene til at de tapte. PS2 hadde alt den trengte for å bli den mest solgte konsollen noen sinne. Og de kan takke tredjepartsstøttten for det. Uten den, så ville ikke den solgt så mye. Nå ser det ut som om mange velger å prioritere Wii i forhold til 360 og PS3. Dette betyr at flere spill kommer til Wii, og at enda fler kjøper den. Jeg tror at Wii vil bli konsollenes DS. Den hadde mange casualspill de første årene. Deretter kom det en rekke med gode spill, og den hadde god støtte fra mange tredjepartsutviklere. Om noen år så tror jeg Wii kommer til å ha akkurat det samme. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Bear, du vet å dramatisere ;-) implodere og død meg her å der. Jeg synes i alle fall at det var på tide at PS2 fikk seg en verdig konkurrent, nemlig Wii. PS2 er nemlig fremdeles partykonsoll kongen. Xbox 360 og PS3 får konkurrere den i mellom. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Er redd når jeg sier dette, men jeg kan GARANTERE at PS3 kommer til og bli som Dreamcast. Sony har fortsatt gode exclusiver, så slapp nå av. 9280825[/snapback] Etter min hugs, gjekk det ikkje så bra med Dreamcast ... Du meiner kansje, "GARANTERE at PS3 ikke kommer til" PS2 hadde hundrevis av spilltitler som appelerte til alle og enhver, Xbox og Nintendo hadde mer snevert utvalg som var mer til en spesiell målgruppe.PS3 har ikke mistet dette spillutvalget, faktisk tror jeg utvalget blir enda større denne gangen pga annerledes teknologi enn før. Er ikke enig i at Sony har konkurrenter, faktisk mener jeg de står helt alene og vil dominere markedet nok engang. Folk kjøper det som ser kult ut og det er mye kult på vei til PS3, nok til å overkjøre Xbox og Nintendo mener jeg. Altså du kan spørre deg selv da, hvilke store titler har dere på Nintendo eller Xbox ? Du kan faktisk telle dem på hånden ikke sant ? Tenk litt over det 9284058[/snapback] Det du seier stemmer om xbox (1) - den hadde ikkje all verdas spel-bibliotek. Men så er det utruleg viktig å hugse at dette var Microsoft sitt brekkjern inn i stuene til Joe Sixpack & Ola Nordmann. Eg blir naudt til å gjenta meg sjølv, og seier, eg håpar for din eigen del Avean, at du berre er her inne for å sette sinner i kok ... Eg kan ta ei lita kjapp oppsummering på godtitlar X360: Mass Effect (2,3) Fable 2 Halo 3 Blue Dragon* Too human (2,3) BioShock Dead Rising* Dead Island Forza 2* Huxley Lost Planet* PGR (3*,4) Saints Row* Crackdown* Gears of War* Shadowrun* GTA IV (episodic content) Alan Wake Splinter Cell Conviction Ace Combat 6 (var vel PS eksklusiv) Nokre spel eg tok utav hovudet no. Mesteparten er allereie ute òg. Dette er konsolleksklusive spel. Nokon kjem òg på PC, men det er ikkje temaet her. Lurar på kva for hender du har Avean - men eg skal ikkje kommentera det ytterlegare. Kansje noko du bør ta opp med fastlegen derimot * allereie ute. Endret 15. august 2007 av dark by design Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Altså du kan spørre deg selv da, hvilke store titler har dere på Nintendo eller Xbox ? Du kan faktisk telle dem på hånden ikke sant ? Tenk litt over det 9284058[/snapback] Det som er så artig her, er jo at uansett hva folk lister opp og svarer av spill så vil du uansett si "Pøh, de har ingenting mot [insert PS3-eksklusiv tittel]".Smaken er som baken, og man finner et lass av gode, eksklusive titler til enhver konsoll, selv om du jobber aldri så hardt for å forsøke å motbevise dette. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Takk for den DBD Btw fikk testet demoen av Ace Combat 6, hva er det som er så next gen med dette spillet? Byene så skikkelig brae ut langt ifra, men når jeg nærma meg bakken så viste det seg at mye var flatt, og resten var bygninger uten så mye detaljer Endret 15. august 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Keine problem mein herren Eller noko slik Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Takk for den DBD Btw fikk testet demoen av Ace Combat 6, hva er det som er så next gen med dette spillet? Byene så skikkelig brae ut langt ifra, men når jeg nærma meg bakken så viste det seg at mye var flatt, og resten var bygninger uten så mye detaljer 9284661[/snapback] Kan ikkje krangle med deg der. Men grafikken på det som virkeleg tel, flya, er kanongod. Eg er utruleg glad i flyspel, så ser ikkje vekk ifrå at det blir ei flystikke og Ace Combat 6 på meg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Eg for min del syns AC6 såg rimelig bra ut. Likte demoen og kommer muligens til å koste på meg spillet med tid og stunder. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Kan me ikkje berre alle berre møtes i Warhawk om nokre veker og krige videre der..slipper me så mange stengte tråder.. bear må berre kjøpe seg ein ps3..DBD du har vel ps3..? tenk så artig det hadde vore. "skal gji deg singstar eg din %"¤#...boooom" Endret 15. august 2007 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 DBD ditcha oss Jepp helt enig, vi møtes på Warhawk med bare norske folk, setter på en mic så er det Fight! Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) . Blir ogs spennende å se hva slags spill de får ut av det neste Eyetoy borsett fra Eye Of The Beholder. Kanskje det kommer noen spill ala de som er på wii der man kan veie med armer og bein? Lett for folk som ikke er harcore gamere å spille. Hvis Sony klarer å få fingern ut og lansert noen skikkelige party spill pluss en haug med barnespill så skal det bli fart på salget. Mange fedre som har lyst på konsoll, men må kjøpe noe til ungene som de også kan bruke selv Vel er Viva Pinata ute på xbox360 men det er vel også det eneste barnespille jeg vet om på 360. Noe mariokart aktig på xbox360 eller ps3 ville virkelig ha fått i gang salget. Da kunne far også ha tatt emd Forza2 eller Grand Turisimo 5 eller kanskje GTA4 når det kommer, til seg selv. Ender vel med at "alle" kjøper Wii til jul da den begynner å få mye bra barnespill og at denne konsollen er mye billigere enn ps3 og xbox360. Husk at det er ikke det store majoriteten som er hardcore gamere. De fleste er unger og folk som vil spille enkle spill. Endret 15. august 2007 av Mazeking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå