zorian_x Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Legger stadig merke til at ps3 "henger litt etter", men tror dere det vil vare? Riktignok har ikke ps3 vært ute like lenge som xbox360, men synes det går overraskende tregt. Skyldes det den høye prisen, eller kan det være andre grunner...? Har selv 360, hadde tenkt å kjøpe PS3 også, men nå er jeg i tvil: mange av spillene som kommer til ps3 har allerede kommet på 360, og ps3-versjonene får gjennomgående hakket dårligere omtale enn 360- og pc-versjonene (når det er sagt: wii-versjonene får heller ikke mye skryt, kanskje enda dårligere omtale, men wii selger fortsatt bedre...). De eksklusive og gode titlene til ps3 er også ganske så få, og kun en håndfull titler er i vente i den nærmeste fremtid. Idag var jeg innom elkjøp for å spørre om de hadde HD-DVD for xbox360, noe de ikke hadde. Spurte også om de hadde blue-ray-disc'er eller HD-DVD, men utvalget var heller dårlig. Dette, og sist ukes avisskriverier om at 360- og ps3-eierne bryr seg lite om HD kan kanskje være en indikator på at også få bryr seg om at ps3 har blue-ray-spiller også...? Når prisen er dobbelt så høy som hos konkurrenten er det kanskje ikke rart folk ikke vil betale for noe de ikke vet hva er eller ikke har bruk for. Med et såpass dårlig utvalg av blue-ray blir vel også blue-ray noe for de spesielt interreserte. Eller tar jeg feil, og ps3 knuser 360 nedi støvla om kort tid, bare folk får ut finger'n og oppdager hvor fantastisk blue-ray er? Lenke til kommentar
fluff Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 PS3 blir bare bedre og bedre, så vi får bare vente og se. 360 har ikke et like stort forsprang som det en gang hadde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Tror nok ikke Blu-Ray har så mye å si, har nok litt mer å si når utviklerene blir vant til å jobbe med Cell-prosessoren. Nå har PS3 ennå ikke fått ut de kjente seriene sine, så tror mye vil skje etter Final Fantasy, Tekken og Metal Gear Solid har kommet ut. Dette er spill som utvilsomt vil selge konsollen og jo flere PS3 som finnes hos folk, jo mer atraktivt er det å lage eksklusive spill til den. Hvorvidt det er noen grunn til å gå over til HD-mediene ennå stiller jeg meg tvilende til, da (iallefall jeg føler at) forskjellen ikke er så utrolig stor. Men ja, har du en PS3 kan det nok friste å kjøpe stortitler på Blu-Ray, iallefall mer enn det frister å kjøpe HD-spilleren til 360 til 1600,- for så å kjøpe ting på HD-DVD. Synes nå jeg. Men jeg tror ikke vil kommer til å se så veldig store grafiske forskjellene mellom de to, på multiplatformspill vil det nok bli dødt løp, også vil det være enkelte eksklusive titler som vil få konsollene til å virkelig skinne. Selv har jeg en Xbox 360, og den dekker alt jeg har av spillbehov (kombinert med en PC, selvsagt), så ser da ingen grunn til å punge ut for en PS3, ettersom de har mange av de samme spillene og jeg pr. dags dato synes Xbox 360 har de mest fristende eksklusivene. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Før jeg svarer vil jeg bare si i fra om at brukere fraholder seg fra å poste usaklige poster. Dere klarer fint å diskutere dette på en saklig måte. Når det gjelder din lokale Elkjøp-butikk så er dette ikke noe som gjelder over hele landet. Du kan aldri ta utgangspunkt i en butikk og forvent at det er slik i en annen. PS3 har fått en treg start, ikke overraskende for en konsoll til den prisen. 6000 er mye penger og adopsjonsraten er lav grunnet det. Til nå har ikke PS3 vist mye av hva den kan gjøre og levere av programvare. Det kommer nok med tiden, spesielt med titler som Final Fantasy, Metal Gear Solid og Grand Turismo. I år har både 360 og Wii hatt et mer interessant bibliotek av spill. Og det at 360 har levert bedre porter av multiplattformspill til nå, har nok hatt et utslag. PS3 vil nok begynne å øke utover i 2008 når utviklere har fått lært seg bedre Cell og hva den kan gjøre. Ingen som nekter for at den er en kraftig CPU, problemet er bare at den er vanskelig å utvikle for. Men akkurat i høst og vinter vil nok Wii og 360 fortsette å selge godt. Og kanskje være de to plattformene som "vinner" julen 2007. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 veldig artig hvilke titler som moderatoren vår nemte der..det er nemelig trekløveret til sony, og mykje av grunnen til deira suksess, alle dei 3 titlane har ein stoor fanbase. Difor er det grunn til bekymring kansje når både FF og MGS kan bli mulitplatform.. men salgstalla viser att ps3 er på veg oppover, for en veke siden solgte den meir enn 360 i alle territorier. Sony kjem til og kjøyre på hardt med nye spill serier som heavenly sword, uncharted drakes fortune, lair og lansere nye spill av gamle titler som nettopp gran turismo 5 som etter min mening kansje vil redde ps3, i tilleg er det store spill som killzone2, MGS4, ratchet and clank, og titler som me har høyrt lite av som Eight Days og The Getaway. Så viss du er skeptisk til om ps3 vil floppe og bli tatt av markedet så trur eg du bør ta det med ro. Du kan kansje vere meir skeptisk til og legge 6 lapper på bordet for en konsoll som har ein stund att før den blomstrer.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Men så kan man spørre seg, har PS3 luksussen at den kan vente? 3dje parts utviklere sitter jo ikke akkurat på gjerdet og plystrer "kom 2010 du skjønne milde" og driter i å tjene penger, de vil vel som alle andre selskaper tjene penger i dag, og velger den platformen som har størst dekning der ute, nemlig X360. PS3 trenger et solid spark i rattataen, og da tror jeg det må gå veien oppover og ikke bare bortover. Det er kraftig konkuranse der ute, og Wii selger som hakka møkk og drar fra begge 2 i stor stil. Det er jo ingen tvil per i dag hvilken konsoll som gjør det best av de 3, selv om mange kanskje må svelge vanvittig tungt før de tilnærmer seg en innrømmelse der. Hva skjer med PS3? Den imploderer, under sin egen vekt. All teknologien den booster med kan ha blitt for mye for konsollen, og utviklerne sliter med å utnytte det potensialet den har. Dermed blir fallhøyden større av å utvikle på PS3, fordi man kjenner ikke til konsollen. X360 kjenner man bedre til, og får en mindre fallhøyde, selv om noen spill der og ramler av lasset til tider. Så hvis ikke Sony klarer å sjokkstarte PS3 på en skikkelig måte er jeg redd man kan ende med en Dreamcast. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Synes ps3 ser ut til å ha mange spennende titler fremover. Starter i høst, og fortsetter ut på nyåret. Starter med warhawk 28 august, før det braker løs i september Lair (so-so), Ratchet & clank og heavenly sword. Når vi også får Unreal Turnament 3, Haze, singstar, Gran turismo 5 prologue før jul.. i tillegg til multiplatform spill som call of duty 4, assassins creed, rock band ser jeg ikke noen grunn til at det skulle være synd på oss ps3 eiere. Nå skal jeg inrømme at en xbox 360 for å spille bioshock og blue dragon hadde vært snaks også. Men alt i alt synes jeg ikke ps3 er den som ligger dårligst ann spillmessig frem mot jul. Om den selger like bra som de andre gjenstår dog å se. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hva om noen av exclusive utgiverne lærte 3.partsutviklere åsn man virkelig utnytter Cell. Folk må da skjønne at man trenger kanskje bare lære programering Cell. Jajaja, vi veit folk kan bare holde seg til 360 og programere som om det var superenkelt, men pokkern da. Noen må ta utfordringer og nyte potensialet til Cell. Edit : Så hvis ikke Sony klarer å sjokkstarte PS3 på en skikkelig måte er jeg redd man kan ende med en Dreamcast. Er redd når jeg sier dette, men jeg kan GARANTERE at PS3 kommer til og bli som Dreamcast. Sony har fortsatt gode exclusiver, så slapp nå av. Endret 14. august 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva om noen av exclusive utgiverne lærte 3.partsutviklere åsn man virkelig utnytter Cell. Folk må da skjønne at man trenger kanskje bare lære programering Cell. Jajaja, vi veit folk kan bare holde seg til 360 og programere som om det var superenkelt, men pokkern da. Noen må ta utfordringer og nyte potensialet til Cell.Edit : Så hvis ikke Sony klarer å sjokkstarte PS3 på en skikkelig måte er jeg redd man kan ende med en Dreamcast. Er redd når jeg sier dette, men jeg kan GARANTERE at PS3 kommer til og bli som Dreamcast. Sony har fortsatt gode exclusiver, så slapp nå av. 9280825[/snapback] joda, men utvilkere lager ikke spill til veldedighet. det dyrt og lage spill, sony har gjort det enda dyrere, MS billigere noe som gjør at de tjener mer. idag burde ting gå fortere og billigere ikke tregere og dyrere... siden det er så få solgte PS3 så kan de ikke tjene inn samme summen som på 360.. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva om noen av exclusive utgiverne lærte 3.partsutviklere åsn man virkelig utnytter Cell. Folk må da skjønne at man trenger kanskje bare lære programering Cell. Jajaja, vi veit folk kan bare holde seg til 360 og programere som om det var superenkelt, men pokkern da. Noen må ta utfordringer og nyte potensialet til Cell.Edit : Så hvis ikke Sony klarer å sjokkstarte PS3 på en skikkelig måte er jeg redd man kan ende med en Dreamcast. Er redd når jeg sier dette, men jeg kan GARANTERE at PS3 kommer til og bli som Dreamcast. Sony har fortsatt gode exclusiver, så slapp nå av. 9280825[/snapback] joda, men utvilkere lager ikke spill til veldedighet. det dyrt og lage spill, sony har gjort det enda dyrere, MS billigere noe som gjør at de tjener mer. idag burde ting gå fortere og billigere ikke tregere og dyrere... siden det er så få solgte PS3 så kan de ikke tjene inn samme summen som på 360.. 9280855[/snapback] det er her eg trur sony har strategien i orden..sony er det største spillselskapet i verden..dei lager killzone2, formula one, motorstorm, the getaway, usikker på ratchet and clank men trur dei er under sony også, og mange fleir.. sony vil prøve og få ut sine 1.parti som en katalysator for konsoll salg, da vil 3.parti lage spill til konsollen automatisk når sony titlene får opp maskin antallet rundt om. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Blir etterhvert, Sony Playstation og Sony Playstation 2 ble tidenes mest solgte spillkonsoll pga spilltitlene først og fremst. Men må også huske at utviklerne faktisk VALGTE Playstation som utviklingsplattform siden det passet spillene dems mer. Det vi ser nå er at med PS3 gir dem utviklerne nye muligheter og nye ideer, som f.eks Rockstar Games. De ville faktisk utvikle neste spillet sitt spesiellt med tanke på Cell og Blu-Ray teknologi. Disse to teknologiene åpner for nye muligheter som tidligere ikke har vært mulig, så det blir spennende å se. Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Samtidig har vel ps3 Tekken 6 og God of War 3 i ermet, så noen avskrivning av ps3 vil iallefall ikke undertegnede være med på. Veldig fint at Sony som markedsleder og "vinner" av last-gen har fått seg en midt på trynet, men både tror og håper de kommer sterkt tilbake og tar lærdom av hele situasjonen. Jo flere aktører som kniver jo bedre spør du meg, konkurranse har vel alltid vært sunt historisk sett. Min konklusjon, om dog litt enkel, er derfor at så lenge det er plass til alle tre på markedet er det flott for meg som gamer. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har egentlig Sony noe avtaler med Namco? (Elr hvem som utvikler og utgiver av Tekken6) noen avtaler? Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ikke som jeg vet, men bortsett fra løse rykter om multiplattform, har jeg ikke hørt annet enn at spillet kun blir å innfinne seg på Sonys systemer. Tar høyde for at dette ikke stemmer though, da jeg ikke kan presentere noen kilde og tar utgangspunkt i min egen hukommelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) , usikker på ratchet and clank men trur dei er under sony også, og mange fleir.. 9281094[/snapback] Ratchet and Clank er vel teknisk sett en 2. parti-tittel. Utgis av Sony, men franchisen eies av Insomniac som er en uavhengig utvikler. Vel og merke har de kun lagd spill til playstation, og Sony har vært utgiverern til selskapet siden det første spyro-spillet. Endret 14. august 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det er vel Namco som gir ut tekken. Husker det også står "Bandai" når jeg starter Tekken 5 DR. Det har vel egentlig aldri vært noe snakk om at det er andre enn Sony som får Tekken? Eller tar jeg feil, og ps3 knuser 360 nedi støvla om kort tid, bare folk får ut finger'n og oppdager hvor fantastisk blue-ray er? Dette har jo nesten blitt litt av en klisjé, men når du er vant med BD, vil DVD se ut som crap i forhold. Hvis du tenkte på filmer, ikke gaming Det blir kanksje å trekke litt ut av luften - men tror mange bryr seg om at PS3 har BluRay =) Noe jeg liker å tro hvertfall Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg syns hvertfall Blu-Ray spilleren er luvluv Samma med dvd-oppskaleringen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Blir etterhvert, Sony Playstation og Sony Playstation 2 ble tidenes mest solgte spillkonsoll pga spilltitlene først og fremst. Men må også huske at utviklerne faktisk VALGTE Playstation som utviklingsplattform siden det passet spillene dems mer. Det vi ser nå er at med PS3 gir dem utviklerne nye muligheter og nye ideer, som f.eks Rockstar Games. De ville faktisk utvikle neste spillet sitt spesiellt med tanke på Cell og Blu-Ray teknologi. Disse to teknologiene åpner for nye muligheter som tidligere ikke har vært mulig, så det blir spennende å se. 9281497[/snapback] Nå begynner det der å bli temmelig gammelt Avean. PS2 hadde helt andre tider og helt andre forhold. Utviklerne valgte PS2, da. Det er ikke det samme som at de velger PS3 i dag, grunnet det. De velger den platformen som selger, og PS3 selger ikke per dags dato. Rockstar har og valgt å gi ut ekslusivt innhold til GTA 4, kun på X360, det vil ikke med andre ord si at X360 blir å vinne racet. Remedy har og "valgt" X360 (under tvang kan man si) for Alan Wake, og nå mistet PS3 enda en titel helt og holdent, Splinter Cell: Conviction. Man så hvordan det gikk med Gamecube, som kun kjørte på inhouse titler. Mario, Metroid og Zelda er mye "sterkere" merkenavn enn det Sony er i bestittelse av, men likevell gikk det dårlig med NGC salgsmessig, fordi den ikke fikk støtte fra 3dje parts utviklere. Dere kan tro så mye dere vil at Sony har gode hoder inne på sitt teppe, men skal man overleve på inhouse titler går man en sikker død i møte. Det er grenser for hvor artig God of War er, når du har slakta de samme mytologiske vesene gang på gang på gang. In-house utvikling alene er ikke nok, og det har vi fått beviser på. Om du ser på salgstallene er det partyspill som Buzz, Singstar og Guitar Hero som har gitt PS2 den boosten, det kombinert med lite konkuranse i sin generasjon. Nå har man Wii, som satser på nettopp dette feltet, og det ser man allerede at det fungerer. Utviklere samler seg rundt den, som f.eks Capcom, Konami, Enix, Ubisoft og EA. X360 begynner og nå å innse at pengene ligger i massen, ikke i enkeltpersoner. Face it, dette er sonys tredje generasjon, men det kommer til å bli deres hardeste generasjon og. De har skutt seg selv i leggen, snublet på dørterskelen og sluppet noen soldie bløte brune på den andre leggen (en med skuddskade og en med dritt, Sony har ikke en god dag). De har en ufattelig stor konkuranse i Wii og X360, mye mer konkuranse enn hva PS2 hadde i NGC og Xbox. PS2 vant den generasjonen på mange faktorer, deriblant ved å være først, gunstig prisdrop, gode titler og en generelt god konsoll. Det eneste de sitter igjen med denne gangen er generelt god konsoll, det resterende må de faktisk denne gangen kjempe for. Lenke til kommentar
fluff Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg kan ende denne diskusjonen med tre engelske ord, satt sammen til ett. Er dere klare? Littlebigplanet Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg kan ende denne diskusjonen med tre engelske ord, satt sammen til ett. Er dere klare?Littlebigplanet 9282094[/snapback] Fordi når det slippes kommer alle til å kjøpe PS3? Er vel mest hard-core folk som har hørt om det til nå, men for all det. Hvis de markedsfører det hardt så, kanskje har du rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå