Gå til innhold

8800GTS 320 SLI vs. 8800 Ultra

ThePoooh

Anbefalte innlegg

Hei.

Som det står i enmetittelen er jeg usikker på hva som er best av å kjøpe f.eks 2x 8800 GTS 320MB i SLI vs. å kjøpe et 8800 GTX eller Ultra kort.

Jeg spiller for for det meste (eller bortimot bare...) Flight Sim X.

Skjermoppløsninen jeg kjører er 1680x1050 20" Widescreen.

Håper noen har peiling på dette for det har ikke jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja det kan godt hende, men nå kommer det en dx10 oppgradering til FSX ila høsten og da tror jeg det vil bli enda mer krevende enn det allerede er. Kjører i dag en E6600 på ca 3,2 ghz med 2gb ram og 7800 GTX. Dette klarer bare å dra simmen opp i ca 40 fps på relativt rolige områder.

På store flyplasser og med addon fly er jeg fort nede i 10 fps

Lenke til kommentar

Har selv 8800GTS 320MB utgaven, hadde mine tvil til 320MB utgaven men makan til skjermkort. Har ikke hatt et problem enda, kjører alt på maks med 1280x1024 oppløsning. Ikke det at jeg har prøvd alle spill og kan si at det kjører alt på de beste instillingene, men det jeg har prøvd har det ingen problem med. Veldig bra kort vertfall.

Lenke til kommentar

Eller kanskje kjøper et skikkelig kort nå, og driter i den oppgraderingen, som det uansett ikke blir bruk for, før om minimum et par år, og nue større og billigere skjermer med skikkelig høy oppløsning kommer. :thumbup:

Eller kjøper et billig nå, og venter til neste høst, når de nye kortene har gått litt ned i pris, kanskje :thumbup:

Lenke til kommentar
Step-up betyr at EVGA tar kortet ditt i innbytte og du betaler mellomlegget for et nytt.  Men det må skje innen 90 dager etter at du har kjøpt kortet.  Etter dette går det ikke lenger.

9280509[/snapback]

er det bare EVGA som har det eller er det son for alle Nvidia kort? og gjeller det bare topp moddelen(e)?

Lenke til kommentar
er det bare EVGA som har det eller er det son for alle Nvidia kort? og gjeller det bare topp moddelen(e)?

Foreløpig kun EVGA som har det ja. Det gjelder alle GFX som er kjøpt med brand "EVGA". Jeg er usikker på hvorvidt det er mulig å benytte seg av dette ved hovedkort eller andre produkter fra EVGA; har ikke lest så grundig gjennom "Terms and conditions".

En liten Obs: skal du kunne benytte deg av det, må du registrere det kjøpte produktet på EVGA sine hjemmesider innen 30 dager etter registrert "kjøpsdato" (dvs. dagen du plasserer ordren). Videre så kan du kun benytte deg av "Step-Up-Program" én gang; ikke mulig å kjøpe 8800Ultra i september, bruke Step-Up i oktober for G92, og til neste år benytte Step-Up igjen når en evnt. ny Gxx kommer. "Velg din Step-Up med omhu" :cool:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...