Gå til innhold

Produkt ødelgat, hvilkene rettigheter har jeg

Anbefalte innlegg

Hei

La inn en bestilling 19. mai på vannkjølingsdeler ifra Vcore.dk som ligger i danmark, Etter mye somlig av tollen så fikk jeg pakken min, husker ikke eksakt når jeg fikk den, men kan finne det ut.

Har endelig fått montert vannkjølingsdelene i pcen min, gjorde det på lørdag (11.08), og på mandag, så døde pumpen.

Så hvilkene rettigheter har jeg nå, men tanke på at jeg har kjøpt varen i danmark, og at den ble bestilt 19. mai. har jeg krav på å få tilsendt en my pumpe eller? Skal vcore.dk betale frakten om jeg må sende den defekte pumpe tilbake til de? Hvilkene krav og rettigheter har jeg, hva burde og kan jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis det kun er snakk om pumpa så veit eg ikkje om eg hadde styrt så masse med det. Du kan jo sende dei ein mail og høyre om dei er villig til å sende deg ei ny pumpe.

Du bør sjekke prisen på pumpa i ein norsk webshop, kanskje det blir billigere enn at du sender den tilbake, og kanskje må betale meir toll (det skal du jo i grunn ikkje gjere når det er erstattning for defekt vare.

Er jo litt snakk om tid her også, renkar med du vil ha pc'n din i gang igjen så fort som mulig. Eg hadde i allefall kjøpt ei pumpe i norge og forsatt bruken av pc'n. Nå veit eg ikkje pris på pumpa, men så dyr kan den vel ikkje være.

Lenke til kommentar
Det er jo i tilfelle danske forbruker-rettigheter som gjelder. Du kan jo prøve i juss-forumet, om noen har peil på det...

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=338

9283078[/snapback]

Nja, er det ikke NORSKE forbrukerrettigheter som gjelder da?

Mener å huske at bedrifter som selger varer til Norge forplikter seg til å følge norske forbrukerrettighetslover som følge av et EU/EØS-direktiv e.l.

Lenke til kommentar
Det er jo i tilfelle danske forbruker-rettigheter som gjelder. Du kan jo prøve i juss-forumet, om noen har peil på det...

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=338

9283078[/snapback]

Nja, er det ikke NORSKE forbrukerrettigheter som gjelder da?

Mener å huske at bedrifter som selger varer til Norge forplikter seg til å følge norske forbrukerrettighetslover som følge av et EU/EØS-direktiv e.l.

9283218[/snapback]

La inn en bestilling 19. mai på vannkjølingsdeler ifra Vcore.dk som ligger i danmark

Hvordan kan det kreves at et produkt kjøpt via en dansk nettside, levert av et dansk firma, skal følge forbruker-rettigheter i det landet produsenten sender det til? Hvis så hadde vært tilfelle, ville jo alle som sender varer utenlands måtte følge alle verdens lands' forbrukerrettigheter. De måtte jo hatt sin egen juss-avdeling...

Lenke til kommentar

Om butikken henvender seg på norsk til norske kunder, og prisene er oppgitt i norske kroner så meiner eg at det er ei sak på det, eventuelt berre instilling frå forbrukerrådet.

Derimot var sida på dansk og danske kroner eventuelt engelsk så blir det nok dansk forbrukerkjøpslov ein må forholde seg til. Men sjekk garantivilkåra til produsenten. ei så ny pumpe kan gå på garantien istandefor reklamasjonsrettigheitene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...