.Marcus Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Med lukket kasse så vil slaglengden bli mindre pga trykk så vidt jeg vet. Skumgummiplugger gir en lettere versjon av lukket kasse, men det er fortsatt litt luft som kan passere inn og ut. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Vel slaglengden er vel morroen med cv, så ikke faen ;D Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Pløsete bass er halleluja altså? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Du kan oppnå samme slaglengde i lukket kasse, det krever bare mer effekt, og at membranen er stiv\kraftig nok til å klare å komprimere og dra luften i kassa. Med en lukket kasse vil bassen spille et flatere, mye på grunn av at den mister effekten den får fra porten. Porten forsterker gjerne et visst frekvensområde, f.eks. 55-65hz, kanskje enda mer spesifikt også. En lukket kasse gir ingen "boost", så de dypere basstonene vil faktisk kunne spilles høyere, siden du ikke må stoppe opp på grunn av porten. Koriger meg hvis jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at det er riktig. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Pløsete bass er halleluja altså? 9353023[/snapback] Kan ikke si at det er så pløsete bass her hos meg akkurat, men noen musikkfrelste mener visst det. I forhold til det folk flest har hjemme(Elkjøp-dritt), er Cv langt bedre til bass, eller hva? Edit: Det de har er 600wattspakker(!) med en 6,5 tommers "subwoofer" som tåler "300-400 watt".. De er rett og slett grusomme, og dette betaler folk 6000 kr for.. Endret 24. august 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hehe, det er ikke så gal lyd i de hvis du bruker dem til hjemmekino Kjenner en som har et ganske greit Yamaha anlegg fra Expert. Funker greit til film, serlig fordi han nesten bare ser filmmer i komprimert (kopiert? ) størrelse. Så hver sin smak. Ikke alle har lyst på en enorm, svart boks med gigantisk sub i stua ... Noen foretrekker faktisk små høyttalere Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Ja man KAN faktisk kjøpe små OG gode høytalere vettu. sjekk ut Kef sitt anlegg, og Bose sitt Forresten har h/k et bra et og Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jo, vet da det, men de som kjøper alegget sitt etter å ha sett det på elkjøp, føler nok ikke at de skal gå på en svindyr (fre deres ståsted) Hi-Fi foretning og betale mange tusen kroner ekstra, for å få noe ekstra bra som de ikke skjønner seg på likevel. Finnes mange små, og gode høyttalere, og kombinert med en grei, liten sub blir det fort bra trøkk der også. For små høyttalere blir litt merkelig igjen. Har enda ikke opplevd skikkelig lyd fra sattelitter på 1-2". Har hørt mange gode 3" høyttalere, men noe mindre har som regel bare blitt puslette og plagsomt å høre på. Skjærer fort i ørene synes jeg. Canton har også noen veldig gode, relativt små høyttalere. JBL har også noen greie som ikke er alt for store. Det samme vil jeg faktisk si om det gamle JVC-anlegget som vi har. Er vel fra slutten av 90-taller, og spiller overraskende bra til å bare være to små et-elements 3" høyttalere uten sub. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Pløsete bass er halleluja altså? 9353023[/snapback] Kan ikke si at det er så pløsete bass her hos meg akkurat, men noen musikkfrelste mener visst det. 9353447[/snapback] La oss si at bassen blir pløsete i mine B&W DM601 S3 uten portplugger. At den blir pløsete med dine CV er egentlig selvsagt, med mindre du sitter på ~600w+/kanal. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Uhm bassen fra mine cver er stram, og det tror jeg flere enn meg er enig i. Og uansett til prisen, hva mere kan man forvente seg? Be my guest, og finn bedre høytalere, med like brutal bass, og som har ENDA strammere bass til 4000 kr Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 De står 1 meter fra veggen, men er skråtak, så derfor blir det nesten et basskammer bak tven Og jo, spikes hjelper med å fjerne bass i gulv og vegg. Og 0.2 kvm er jo allikevel mere en 1 cm ;D hehe. var bare for å vise forskjellen.. Edit: Forresten så tror jeg å tette bassreflekshullene, er farlig for 15"erene Tror de trenger all luften de kan få, med tanke på at de har en helvettes slaglengde 9350855[/snapback] Mine B&W 603 s2 står på gode spikes og det er veldig minimalt med bass i gulvet. Derimot er det ganske mye bass i veggen hvis de står tett inntil ( < 50cm) og jeg ikke har dempet bassrefleksene. Med demping blir det vesentlig bedre. Spikes hjelper godt i gulvet, men ikke mye i veggene.Dessuten er demping helt ufarlig for elementene. Det er ikke snakk om propping slik at de blir lufttett, men demping med skumgummi eller noe nettingliknende. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Uhm bassen fra mine cver er stram, og det tror jeg flere enn meg er enig i. Og uansett til prisen, hva mere kan man forvente seg? Be my guest, og finn bedre høytalere, med like brutal bass, og som har ENDA strammere bass til 4000 kr 9355656[/snapback] Bassen er kanskje stram med tanke på mengden og prisen, men det gjør den ikke stram. For mange forsvarer ikke det pløsete bass at høytaleren koster 4000 og leverer bass i mengder. Du har valgt mye bass, men også pløsete bass. Det tror jeg de fleste er enig om. Virker som om du prøver å overbevis oss om at høytalerne dine er nesten perfekte. Så lenge du er fornøyd er det det eneste som teller. Tilbake til topic så støtter jeg det å kjøpe så billige spikes som mulig, og evnt. brukt litt penger på akustikk for å få mest mulig ut av bassen din. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 QLN Artech 12 danka vel ut en eller annen CV 15" i en test i hjemmekino (eller var det lyd og bilde.) "Høyt og stygt" var hvertfall overskriften på CV.. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Uhm bassen fra mine cver er stram, og det tror jeg flere enn meg er enig i. Og uansett til prisen, hva mere kan man forvente seg? Be my guest, og finn bedre høytalere, med like brutal bass, og som har ENDA strammere bass til 4000 kr 9355656[/snapback] Bassen er kanskje stram med tanke på mengden og prisen, men det gjør den ikke stram. For mange forsvarer ikke det pløsete bass at høytaleren koster 4000 og leverer bass i mengder. Du har valgt mye bass, men også pløsete bass. Det tror jeg de fleste er enig om. Virker som om du prøver å overbevis oss om at høytalerne dine er nesten perfekte. Så lenge du er fornøyd er det det eneste som teller. Tilbake til topic så støtter jeg det å kjøpe så billige spikes som mulig, og evnt. brukt litt penger på akustikk for å få mest mulig ut av bassen din. 9369517[/snapback] Det var akkurat det jeg mente. Til prisen skal man ikke klage, og har heller ikke sagt at de er bedre enn noe annet, bare at de er bra for prisen. Er temmelig fornøyd, og de holder nok for øyeblikket, og jeg hører på hip hop, og der ER det pløsete bass. Men til rock er de ikke så fantastiske. Ikke til å sitte å lytte etter detaljer eller lignende, men til å spille brutalt og høyt Jeg er ungdom, og ungdommer flest liker bass EDIT: Jeg betalte bare 4000 så ekke noe store mengder penger jeg la ut Endret 27. august 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 QLN Artech 12 danka vel ut en eller annen CV 15" i en test i hjemmekino (eller var det lyd og bilde.) "Høyt og stygt" var hvertfall overskriften på CV.. 9369763[/snapback] Joda, for hififrelste er de nok "stygge" men for gjennomsnitsmennesket som ikke bryr seg om lyd, er disse langt over snittet Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Joda, for hififrelste er de nok "stygge" men for gjennomsnitsmennesket som ikke bryr seg om lyd, er disse langt over snittet 9370220[/snapback] Da lurer jeg på hva som er under snittet da. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Joda, for hififrelste er de nok "stygge" men for gjennomsnitsmennesket som ikke bryr seg om lyd, er disse langt over snittet 9370220[/snapback] Da lurer jeg på hva som er under snittet da. 9370258[/snapback] Vil du vite det? Tv-hoyttalere kanskje? Snittet er vel overprisede elkjøpanlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå