Effectiv Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hei, jeg ser etter spikes (/M UNDERLAG(!)(!)) til mine cerwin vega ve-15, iog fant disse på komplett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307963 virkelig rimelige, og kvalitet spiller ikke rolle siden jeg ikke merker noen stor forskjell er ikke SÅ god lyd fra cerwin vega Lurte på om disse vil gjøre meg fornøyd? ( OG NABOENE ) For øyeblikket står hele kassen nede på bakken, ingen bein eller noe under, så vil jeg merke forskjell? Blir masse buldrebass fra veggen bak Mvh Effect Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg kan si deg at de vil fungere som de fleste spikes her i verden. Humrer forresten av andre linja i signaturen din! Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hva ler du av da? XD Edit: jeg tok den ikke Endret 14. august 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 At du liker CV's dynamikknivå Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Ja? er det morsomt? hehe.. Såklart er dynamikken til cv på topp <3 fått 10+ i allle tester Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kan du vise til tester som sammenligner dynamikknivået på CV med merker som B&W, Dali, Jamo, Martin Logan, Triangle osv. ? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Har du noen gang hørt cerwin vega? Sett de i aksjon i feks film? Du får ikke med deg dialogen så bra uten centeren, men skyter de med en kanon eller m4 feks, så rister hele huset, og NEI cerwin vega har ikke slumsebass Veldig kontrollert og fin, spesielt til electronica og film Edit: Dynamikken i cerwin vega er på TOPP! Mye bedre en feks concept-serien til dali, og der er den jo en sub woofer til 5k, og den er slapp og dårlig. Jeg betalre 4000 for mine, og det er 2 stk 15" for 1000 kr mindre. de spiller høyere og kraftigere, men ikke penere en dali EDIT2: Mente da cv vs concept 12, Edit3: Jo de spiller penere en Concept 12! Edit4: Var nede og testet i sted, forskjellen er massiv Endret 14. august 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Jeg ba deg henvise til tester, ikke subjektivisme Edit: Ikke ikkje! Endret 14. august 2007 av .Marcus Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Sorry mate, leste det i blader. Husker ikke bladet, men kan ha vært lyd og bile eller noe. Kanskje noe hifiblad. Leste test av Cv Cls215 på dassen te pappa.. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Mye morro i denne tråden Starter litt off topic(Selv om så og si hele tråden er det) og sier at du kanskje vil forandre litt på gramatikken i første setning da den er litt kaos Som det ble sagt i starten gjør vel de fleste spikes samme nytten så du kan godt kjøpe de du linker til. CV vs resten har blitt diskutert om og om igjen.og det blir jo egentlig ganske subjektivt hvem som har rett(Om man kan gi noen rett). CV har uten tvil mye trøkk og det tiltaler ungdommer veldig,da føler de seg veldig fornøyde og mener at det de har kan sammenlignes med det meste. Andre merker som Dali. B&W osv satser på andre ting og da er de som oftest mer suksessfulle på det enn CV,sånn er det bare. Og Effectiv,det er bare flott du har funnet lyden du ønsker i CV og bør vel bare holde deg til det om du føler det passer deg best Andre med sine prioriteringer vil nok føle at Concept er langt bedre enn CV. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 sier bare at det er mere trøkk og dynamikk i Cv Concept er kanon til film, men det er jo det de er laget til Er fullt klar over at B&W , dali osv har mere god-lyd, og detaljert lyd, samt en mellomtone å skryte av. elsker selv B&W, og er en stor drøm, og vi har concept serien i stuen. Grusom lyd fra musikk, har prøvd det meste, men nydelig til film. Men de klarer ikke å skape samme trøkket, selv ikke med en subwoofer. Det jeg liker med cv er trøkket, også dynamikken. Det er GØYERE å se en film når du føler at du blir truffet av skuddene, eller trampet på av monstrene i Lord of the rings Ellers er jeg enig med deg daniell ehhehm,, men jeg mener ikke at cv kan sammenlignes med dali osv, for de er ikke beregnet på musikken jeg hører på i det hele tatt. Ja cv er ungdomshøytalere, men er jeg ikke en ungdom da? Liker bass, men bassen må være kontrollert, og det syns jeg cv klarer veldig bra Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Nettopp,du er ungdom og må ta lyden du hører på for det det er Mye trøkk men at det stanser der. For det gjør faktisk det! De slår alle andre på trøkk,trøkk og mere trøkk. Så jo,du har all grunn til å like lyden men kan roe litt ned på bestemtheten angående at CV slår andre på det og det. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Slår ikke noen, untatt på trøkk. Vet det, men det er fantastisk gøy med trøkk i filmen er det ikke? skal man sitte å høre etter om man kan høre fuglene fly? Bruke mellomtonen til det? Sier ikke at cv er bedre enn noen jeg, Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 det ble forresten en feil i posten 2 over, Daliene vi har er ikke bra til musikk, men det kan være forsterkeren. B&W er nydelig til all musikk;) <3 Lenke til kommentar
fhl Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg har hatt bedre erfaring med underlagsputer enn spikes. Eltek har noen til 260,-. Ligger under nettbutikk=>diverse=>høyttalerstativer. Frode Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg har Audio Selection underlag til spikes, syns de fungerer bra. Virker som å være av god kvalitet. Ellers har du jo soundcare da som er på samme side som fhl viser til Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Men jeg vil anbefale å vurdere litt frem og tilbake om du skal bruke tre eller fire spikes pr. høyttaler. Det bittelille hullet på Audio Selection Underlag gjør at minst én spike vil skli utav hvis du prøver å dytte høyttaleren bortover stuegulvet (jeg har kjempet den flyttekampen 1000 ganger). Typisk når høyttaleren bare trengs å flyttes 20 cm, og så blir det en fin 10 cm stripe i gulvet. Med tre spikes vil den trykke seg nedi hullene uansett hvor ujevnt gulvet er. Høyttalerene står kanskje litt mindre støtt med bare tre spikes, men med lavt tyngdepunkt på høyttalerene skal det gå bra. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Det skal jeg teste meg fram til takk for tipset forresten Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Soundcare spikes er å anbefale, gode spikes og ett design som gjør at underlaget sitter fast i selve spiken. Ser bra ut gjør de også synes jeg hvertfall. Får de med M6 og M8 gjenger, eller også uten gjenger hvis du ikke har det. Så passer på alle høyttalere. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Til informasjon: Biltema (!) selger helt kurante spikes i sett med tablets til den nette sum av 149,- Å kjøpe noe annet er i grunnen bare jåleri om du skal ha spikes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå