RastaXP Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 God dag. Jeg er innehaver av et Shappire X1900GT 256 mb's grafikk kort. Jeg har aldri overklokket skjermkortet, men fikk sjokk i dag da jeg gikk innom hardware specs i Catalyst Control Center. Der stod det Core: 513 mhz Memory: 657 mhz. Syntes dette var rart ettersom jeg kan huske at kortet hadde andre specs enn det. Sjekka på internett og sammenlinget endel X1900Gt versjoner fra forskjellige produsenter. Både Shappire, Connect3d og andre oppererte med 575/600. Er det noe galt med mitt kort? Når jeg kan tenke over ting som kan ha forårsaket problemet, er det eneste jeg kan tenke på at jeg har prøvd nTune til hovedkortet. Der var det en automatiks tweake option for overklokking, men da denne ikke fungerte, avinstallerte jeg programmet. Kan det være det? Lastet også ned AtiTools nå, for å sjekke hva slags speed som stod som deafult der. Og jo, der stod det 513/657. Er dette mentalt galt? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Dette har blitt tatt opp mange ganger før I CCC, om du ser på clock under "Overdrive" og er i desktop, så ser du 2D clocken (som mest sannsynlig er den clocken du referer til). Kjør et 3D program/spill og ALT+TAB ut i windows, så ser du at clocken endrer seg til 3D clock. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Har ikke noen "overdrive" fane i Catalyst. Ser på clocken i Information Center, den endres ikke under spilling. Kan det være at jeg har et X1900GT rev.2 kort? Finner ikke noen direkte avhandling av frekvensen på det kortet på google. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ifølge den siden her så ser du at core clocken til kortet øker til 3D clock (575) ved spill, og vica versa til 2D clock (les ut ifra grafen). Memory clocken ligger på 600 effektivt 1200, som den skal. Utfra det du skriver, så har du jo høyere memory clock på ditt kort enn vanlig, som kanskje kan være rart. Last ned Rivatuner og sjekk om du får samme resultat. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Nei, prøvd med RivaTuner's hardware monitoring nå, står bom stille. Ser ut til at det er X1900GT rev.2 jeg har da. Litt dårligere enn vanlig X1900GT, men tydeligvis bedre kjøling og HDCP støtte. Frekt av ATI og la være å oppgi dette på esken. Men det er jo bare snakk om 2 fps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå