jack1 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg bor på Kypros og kjøpte ny bobil i Tyskland i oktober som jeg har tenkt å importere til Norge og selge. Bobilen som er registrert på tyske skilter., er av typen Pøssl, med automatgear, 2,8 l turbudisel, crucecontrol, aircondition og med det mest tilgjengelig ekstrautstyr som: "vinterpakke" m bl.a. webasto varmer, markise, el. av/påstigningsbrett, sykkelstativ, radio/CD m fjernstyring, blendingsgardiner, vindusmatter for solavskjerming etc Pga. forsinket levering ble bobilen ikke tatt i bruk før vi kom tilbake fra Kypros for ca 1,5 mnd siden og har kun gått ca 6 000 km. Vi er meget godt med bobilen på alle måter, bortsett fra at setene er for høye for kona. Det kan ikke byttes ut eller senkes. Det er årsaken til at vi ønsker å importere og selge bobilen. Vi har kjøper på hånden, men så komme et spørmål som jeg ikke finne svar på: - Hvor mye må jeg betale i importavgift (Bobilen er 2700kg, 5,98m lang, 2800, utslipp 234.) - Alternativt, hvor finnes et godt/enkelt beregningsprogram for bering av importavgift o.l. kostnader for å registre en utenlands brukt (bo)bil på norske skilter? Send gjerne også en mail til: [email protected] Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Importkalkulator her.. Endret 14. august 2007 av EverythingApe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå