tomsi42 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) I påvente av høstens ferietur, her et bilde fra Neustadt (in Holstein). edit. EXIF er 1/125s, f/8, 67mm, ISO 400 Tom Endret 14. august 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Desverre ikke noe annet enn et dokumenterende bilde som gjerne kan komme litt mer til sin rett sammen med f.eks. en artikkel. Alene bærer ikke motivet noe mer å gi. Teknisk sett ville jeg blendet ned noe mer for å få like god fokus på grønnsakene i toppen, som lenger fremme. Jeg ville også latt toppen få noe av 'tomrommet' som er i bunnen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Teknisk sett ville jeg blendet ned noe mer for å få like god fokus på grønnsakene i toppen, som lenger fremme. 9279555[/snapback] Enig i det - i dette tilfellet er det i tillegg fokusfeil på objektivet! Tom Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det gjør alltid fotografering ekstra morsomt.. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg synes fargene var fantastiske! Gir meg nesten filmfølelse her. Som nevnt var ikke komposisjonen så stringent som den kunne ha vært, og bildet er jo irriterende uskarpt- vet ikke om det kommer av dårlig fokus eller ustødig hånd med lang lukker- jeg tipper på en kombinasjon. Slike bilder kan absolutt bli flotte i sin egen rett som tekstur/fargeeksperiment. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg får forhåpentligvis snart objektivet tilbake - i reparert tilstand. Skal bli interessant å se om det hjelper. Bildet ble tatt under middelmådige lysforhold, så det er grunnen til ISO 400 og f/8. Jeg er enig at komposisjonen ikke er på topp; i dag kunne jeg tenkt meg mer av selve grønnsaksboden og en grønnsakshandler i tillegg. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå