Paulex Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Fikk en brand new nintendo DS fra cdon i dag. Når jeg startet den så jeg at den nederste skjermen hadde en død pixel fra starten av. Det vil jeg kalle FORBANNA irriterende Har gått i 2 uker og ventet på den, så kommer den i defekt tilstand. Det jeg lurer på egentlig er om jeg må vente på at de sender den til nintendo ect. eller om de utelukkende sender meg en ny/eller om jeg kan få penga igjen? Takker. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Nintendo har nulltolleranse for døde pixler, de bytter den uten spørsmål innenfor ett år. I Norge er det vel slik at forhandler har det fulle ansvar. Så det blir nok slik at du må sende det inn til CDON. Du skal nok også ha rett på å få pengene tilbake om produktet ikke er uten feil. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Nintendo har nulltolleranse for døde pixler, de bytter den uten spørsmål innenfor ett år. I Norge er det vel slik at forhandler har det fulle ansvar. Så det blir nok slik at du må sende det inn til CDON. Du skal nok også ha rett på å få pengene tilbake om produktet ikke er uten feil. 9283638[/snapback] Det stemmer ikke at de har nulltoleranse. Ref importør Bergsala. Det er avhengig av hvor forstyrrende pixelfeilen er. Ta kontakt så løser det seg forhåpentligvis Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Virkelig: http://www.engadget.com/2004/12/07/nintend...-one-bad-pixel/ Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Virkelig:http://www.engadget.com/2004/12/07/nintend...-one-bad-pixel/ 9284904[/snapback] Bergsala vs. en random spillblogg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Engadget en random blogg... javel. Nå var det den eneste linken jeg kunne finne på så kort tid. Bedre med offisiell uttalelse kanskje? With a small number of Nintendo DS screens, one or two dots on the screen may appear to be "stuck" on a particular color, such as white or red. This effect is caused when a particular pixel (the dots that make up the screen) is not working properly. Even with the high quality standards set by LCD manufacturers, you will find this situation is common in many LCD devices (PC monitors, televisions, cell phones, etc.), and is within LCD manufacturers' specifications. It's important to understand that this issue will remain limited to the pixels you have already noticed. The problem will not get any worse and you should not expect to see the problem in any other areas of the screen. We suggest you use your system for a few weeks to determine whether this interferes with your enjoyment of game play. If, after using your system for awhile, you feel that this tiny dot is too distracting, the Nintendo DS does carry a one-year warranty. We are happy to inspect and, if necessary, fix your system at no charge within the warranty period. To set up a repair, please click here. http://www.nintendo.com/consumer/systems/ds/trouble_spot.jsp Fornøyd? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Engadget en random blogg... javel. Nå var det den eneste linken jeg kunne finne på så kort tid. Bedre med offisiell uttalelse kanskje? With a small number of Nintendo DS screens, one or two dots on the screen may appear to be "stuck" on a particular color, such as white or red. This effect is caused when a particular pixel (the dots that make up the screen) is not working properly. Even with the high quality standards set by LCD manufacturers, you will find this situation is common in many LCD devices (PC monitors, televisions, cell phones, etc.), and is within LCD manufacturers' specifications. It's important to understand that this issue will remain limited to the pixels you have already noticed. The problem will not get any worse and you should not expect to see the problem in any other areas of the screen. We suggest you use your system for a few weeks to determine whether this interferes with your enjoyment of game play. If, after using your system for awhile, you feel that this tiny dot is too distracting, the Nintendo DS does carry a one-year warranty. We are happy to inspect and, if necessary, fix your system at no charge within the warranty period. To set up a repair, please click here. http://www.nintendo.com/consumer/systems/ds/trouble_spot.jsp Fornøyd? 9285517[/snapback] Som husgutt sa, det avhenger av hvor tydelig den er. We suggest you use your system for a few weeks to determine whether this interferes with your enjoyment of game play. If, after using your system for awhile, you feel that this tiny dot is too distracting, the Nintendo DS does carry a one-year warranty.[...] We are happy to inspect and, if necessary, fix your system Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det står om den er forstyrrende. Kunden har alltid rett... Jeg har lest at mange har levert inn en DS med bare en død pixel og fått byttet inn uten spørsmål. Hva skader det å sende den inn? Noen må virkelig kverulere. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det står om den er forstyrrende. Kunden har alltid rett... Jeg har lest at mange har levert inn en DS med bare en død pixel og fått byttet inn uten spørsmål. Hva skader det å sende den inn? Noen må virkelig kverulere. 9285555[/snapback] Hva det skader? Man kan jo bli uten en DS i en måned, for så få den tilbake i helt lik stand Lenke til kommentar
nagina Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ohhh, som DS underholder deg så mye, send inn og håp på det beste. CDON skal være raske som jeg har skjønt det. Lenke til kommentar
Kakkoii Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Død pixel problematikken er vanskelig i forhold til forbrukerkjøpsloven. Veldig usikkert om man kan kreve noe slikt rettet opp da det gjerne bare handler om utseende, ikke funksjonalitet. Grunnet dette kjøper jeg alltid ting med lcd-skjerm på Elkjøp, da de har 30-dagers ubetinget angrerett på de fleste varer. Kjenner ikke til Nintendos regel, men skader jo ikke å høre med Bergsala. Kan kontakte dem via Nintendo.no Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Er jo latterlig at andre enn kunden skal fortelle hvor irriterende en død pixel er på skjermen. For meg... ha en død pixel MIDT på touch skjermen... det er MEKTIG irriterende. Spilte metroid prime hunters, og den irriterte meg fra første sekund of utover konstant. Kundeservicen på CDON er forresten SLITEN. Har tatt over 2 dager å få igjen en mail, når jeg både hadde kunde nummer OG ordrenummer OG referanse til ordre, da skal det i teorien gå 3x så fort. Way to go. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå