Gå til innhold

Sigma 135-400mm F/4.5-5.6 APO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er samme optikken i dette objektivet som i Sigma 70-300 F4-5.6 APO.

Ikke noe strålende sammenliknet med EX/L kvalitet. Men ellers helt ok.

9291956[/snapback]

Dette blir omtrent som å si at kjøttkaker er det samme som lapskaus, derfor er ikke kjøttkaker noe særlig.

Hva mener du egentlig med dette? Hva er det disse to objektivene har til felles som gjør at de er det samme, at begge inneholder glass? ;)

Jeg går kanskje litt hardt ut her, la meg slenge på en ekstra :) for å indikere at det hele er vennlig ment.

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar
Det er samme optikken i dette objektivet som i Sigma 70-300 F4-5.6 APO.

Ikke noe strålende sammenliknet med EX/L kvalitet. Men ellers helt ok.

Dette blir omtrent som å si at kjøttkaker er det samme som lapskaus, derfor er ikke kjøttkaker noe særlig.

Tror det blir mer som å si at kjøttkakene og karbonadene til Gilde er laget av samme kjøtt, så derfor er de ganske like...

Vil tro at det han mener, er at det er samme type glass som er brukt, og at den optiske konstruksjonen er nokså lik. Det er derfor rimelig å tro at de yter nokså likt optisk, at det i første rekke er dimensjonene som er forskjellig...

Lenke til kommentar

QUOTE(

k-ryeng @ 16/08-2007 : 12:57)

Vil tro at det han mener, er at det er samme type glass som er brukt, og at den optiske konstruksjonen er nokså lik. Det er derfor rimelig å tro at de yter nokså likt optisk, at det i første rekke er dimensjonene som er forskjellig...

9292953[/snapback]

Joda, men hvis det var slik så ville alle objektiver med samme glass yte ontrent likt. Sånn er det bare ikke. Til det er det alt for mange faktorer som har betydning for optisk ytelse.

Mvh

Lenke til kommentar
Joda, men hvis det var slik så ville alle objektiver med samme glass yte ontrent likt. Sånn er det bare ikke. Til det er det alt for mange faktorer som har betydning for optisk ytelse.

Derav punktet om 'optisk konstruksjon nokså lik'... Vet ikke jeg, jeg bare gjetter på hva han mener :o)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...