GeirA Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 dette har jeg: HK: epox ep-8rda+ cpu: amd xp2100+ ram: twinmos pc2700 kjøling: silenviking vulcano 7s skjermkort: creative gf4 ti4200 kabinett: Chieftec DX-01W-D Dragon Super MidiTower 360W standard fsb er 133Mhz cpu temp er ca56'C .. i bios. (dette er vel litt høyt??) jeg tenker ikke låse opp cpu. så det gjelder bare trimming av fsb og ram. skjermkortet skal også overklokker. der er jeg usikker på hva jeg skal låse AGP og PCI porten på for frekvens...(de kan vel ikke stå på auto?) kom med noen forslag på hvordan/hvilke innstillingener ska stå og så videre... takk på forhand.. geir Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 det eneste er å prøve sakte og rolig,en eller to mhz fsb pr gang så ser du hvor langt du kommer uten at noe koker eller henger. AGP/PCI frekvensen bør du nok låse ja, iaffal ikke øke den veldig mye, da har hdd'er og andre ting det med å gå til f***s, been there done that... Lenke til kommentar
GeirA Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 hmmm jeg har nå låst AGP på 66Mhz og stilt HK inn på aggresiv.. hvordan låser jeg PCI og IDE? jeg tror jeg vet at PCI skal ha 33Mhz men finner ingen plass i bios der jeg kam låse dette.. skal minnene og fsb gå synk??? hva mer ska stilles før jeg begynner å presse fsb?? Lenke til kommentar
davidhaa Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 56 grader idle? Prosessoren skal vel tåle i overkant av 80 grader da, men det ville ikkje eg ha kjørt på. d kan kanskje vere en ide å kjøpe noken kabinettvifter. du får best nytte av dei viss du tar inn luft framme og ut bak på kabinettet. Ved lavere temperatur på cpu, ram og agp kan du klokke meir. Lenke til kommentar
GeirA Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 ja jeg tenkte det,, har satt in en 80mm papst i forkant tempen gikk ikke ned. har bare 3 utag på hk cpu psu case ska de ande kobles på psu eller forgreining på den siste ?? Lenke til kommentar
Bergans Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 hvordan låser jeg PCI og IDE? jeg tror jeg vet at PCI skal ha 33Mhz men finner ingen plass i bios der jeg kam låse dette.. skal minnene og fsb gå synk??? hva mer ska stilles før jeg begynner å presse fsb?? Er det ingen som kan svare på dette? Jeg sitter selv med EPoX EP-8RGA+ og har klokket til 180x12,5 uten å låse PCI/IDE. Tør ikke tyne mer før jeg får svar på ovenforstående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå