Gå til innhold

Bytte bass på Boston A100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den SEAS 10" subben er da en subwoofer, og egner seg vel dårlig i et 2-veis system?

Støtter forslaget, men er skeptisk til frekvensområdet som skal dekkes.

En anne ting som bør tenkes på er hvor "unødvendig" det er med en så god subb til en så gammel høyttaler, og serlig når diskanten sitter i en høyttaler på 75W, og subben tåler flere hundre.

Det er vel ment å spille mellomtone også det elementet som sitter i nå?

Og uansett bør SEAS elementet ha 21L lukket kasse, viker du mye fra dette spiller det ikke optimalt.

Vil tippe at det går greit med det meste fra ca 17-25L.

Ta noen ytre mål av kassa og sjekk at det ikke er alt for stort avvik.

Nye høyttalere kan være like greit tror jeg. To SEAS SW250/1 koster 5200kr, og du får to knallbra høyttalere til den prisen.

Det blir mye billigere for deg å kjøpe nytt, serlig med tanke på at lyd som det du har nå ikke koster like mye i dag som før.

Et par nye Dali Concept 6 blir 500kr billigere for deg enn å kjøpe to nye basselementer til de høyttalerene dine, og lyden blir sansynligvis bedre.

Hvis du må ha stor subb, så har Cerwin Vega et par høyttalere til under 5200kr ;)

Lenke til kommentar
Den SEAS 10" subben er da en subwoofer, og egner seg vel dårlig i et 2-veis system?

Støtter forslaget, men er skeptisk til frekvensområdet som skal dekkes.

En anne ting som bør tenkes på er hvor "unødvendig" det er med en så god subb til en så gammel høyttaler, og serlig når diskanten sitter i en høyttaler på 75W, og subben tåler flere hundre.

Det er vel ment å spille mellomtone også det elementet som sitter i nå?

Og uansett bør SEAS elementet ha 21L lukket kasse, viker du mye fra dette spiller det ikke optimalt.

Vil tippe at det går greit med det meste fra ca 17-25L.

Ta noen ytre mål av kassa og sjekk at det ikke er alt for stort avvik.

Nye høyttalere kan være like greit tror jeg. To SEAS SW250/1 koster 5200kr, og du får to knallbra høyttalere til den prisen.

Det blir mye billigere for deg å kjøpe nytt, serlig med tanke på at lyd som det du har nå ikke koster like mye i dag som før.

Et par nye Dali Concept 6 blir 500kr billigere for deg enn å kjøpe to nye basselementer til de høyttalerene dine, og lyden blir sansynligvis bedre.

Hvis du må ha stor subb, så har Cerwin Vega et par høyttalere til under 5200kr ;)

9308038[/snapback]

Støtter ditt forslag til nye høytalere og kansje en sorrund forsterker så jeg kan bruke disse som bakhøytalere :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, ok, tror jeg ser den.

Oppe til venstre, ikke sant?

Fant flere reparasjonspakker da jeg søkte på google.

Her for eksempel.

Koster omtrent 20$, pluss frakt.

Bare finn deg en butikk som enten er i Norge eller skandinavia, eller en butikk som kan sende hit til Norge.

Lenke til kommentar

Aner ikke, har aldri prøvd eller hørt at det går ann.

Høres ikke serlig holdbart ut.

Superlim kan fungere, eventuellt kontaktlim.

Eventuellt kan du ta kontakt med www.ncms.no og høre om de kan hjelpe deg å skaffe nye oppheng til høyttaleren(e).

Det er de som importerer Boston Acoustics til Norge.

Lenke til kommentar
Aner ikke, har aldri prøvd eller hørt at det går ann.

Høres ikke serlig holdbart ut.

Superlim kan fungere, eventuellt kontaktlim.

Eventuellt kan du ta kontakt med www.ncms.no og høre om de kan hjelpe deg å skaffe nye oppheng til høyttaleren(e).

Det er de som importerer Boston Acoustics til Norge.

9319354[/snapback]

Tenkte på superlim må bare skaffe det først :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...