Cryztek Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hei har et par Boston A100 som jeg gjerne skulle bytte bass på noen forslag til hvor jeg kan få noen bedre? Bør jeg kansje montere bass port? Er foresten en 10tommer som er i den Endret 14. august 2007 av mc_a_person Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvis kassa ikke har bassrefleksport fra før, så bør du ikke montere det. Kassa er lagd for å være lukka, ergo skal den være lukka, basta. Når det gjelder elementet så kan du bytte det ut med et som er mest mulig likt. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Går det å kjøpe 10tommere som skal være i bil og bruke eller? Vet ikke hvor man får bass som er egnet til gulvstående Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hvis du bare kjøper en som har samme impedans (ohm), og som ellers er ganske lik, så skulle det funke ja. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Ville sett på noen Seas elementer,bedre elementer skal du jobbe godt for å finne. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 DanielL har nok et godt forslag der du. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Den SEAS 10" subben er da en subwoofer, og egner seg vel dårlig i et 2-veis system? Støtter forslaget, men er skeptisk til frekvensområdet som skal dekkes. En anne ting som bør tenkes på er hvor "unødvendig" det er med en så god subb til en så gammel høyttaler, og serlig når diskanten sitter i en høyttaler på 75W, og subben tåler flere hundre. Det er vel ment å spille mellomtone også det elementet som sitter i nå? Og uansett bør SEAS elementet ha 21L lukket kasse, viker du mye fra dette spiller det ikke optimalt. Vil tippe at det går greit med det meste fra ca 17-25L. Ta noen ytre mål av kassa og sjekk at det ikke er alt for stort avvik. Nye høyttalere kan være like greit tror jeg. To SEAS SW250/1 koster 5200kr, og du får to knallbra høyttalere til den prisen. Det blir mye billigere for deg å kjøpe nytt, serlig med tanke på at lyd som det du har nå ikke koster like mye i dag som før. Et par nye Dali Concept 6 blir 500kr billigere for deg enn å kjøpe to nye basselementer til de høyttalerene dine, og lyden blir sansynligvis bedre. Hvis du må ha stor subb, så har Cerwin Vega et par høyttalere til under 5200kr Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Den SEAS 10" subben er da en subwoofer, og egner seg vel dårlig i et 2-veis system?Støtter forslaget, men er skeptisk til frekvensområdet som skal dekkes. En anne ting som bør tenkes på er hvor "unødvendig" det er med en så god subb til en så gammel høyttaler, og serlig når diskanten sitter i en høyttaler på 75W, og subben tåler flere hundre. Det er vel ment å spille mellomtone også det elementet som sitter i nå? Og uansett bør SEAS elementet ha 21L lukket kasse, viker du mye fra dette spiller det ikke optimalt. Vil tippe at det går greit med det meste fra ca 17-25L. Ta noen ytre mål av kassa og sjekk at det ikke er alt for stort avvik. Nye høyttalere kan være like greit tror jeg. To SEAS SW250/1 koster 5200kr, og du får to knallbra høyttalere til den prisen. Det blir mye billigere for deg å kjøpe nytt, serlig med tanke på at lyd som det du har nå ikke koster like mye i dag som før. Et par nye Dali Concept 6 blir 500kr billigere for deg enn å kjøpe to nye basselementer til de høyttalerene dine, og lyden blir sansynligvis bedre. Hvis du må ha stor subb, så har Cerwin Vega et par høyttalere til under 5200kr 9308038[/snapback] Støtter ditt forslag til nye høytalere og kansje en sorrund forsterker så jeg kan bruke disse som bakhøytalere Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det går også ann ja. Så det er ikke ødelagt(e) element(er) som er grunne til at du vil bytte, du ville bare ha bedre lyd? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Det er en rift i ringen rundt som gjør at den slår mere en den skal. har tenkt å reparere dette hvist jeg skal bruke de som høytalere bak (hvist pengene holder :!: ) Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ja, ok, tror jeg ser den. Oppe til venstre, ikke sant? Fant flere reparasjonspakker da jeg søkte på google. Her for eksempel. Koster omtrent 20$, pluss frakt. Bare finn deg en butikk som enten er i Norge eller skandinavia, eller en butikk som kan sende hit til Norge. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 går vel ann å bruke stearin? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kan vel bare bruke lim og lappe det. Sånn vindtett papp, tyvek tror jeg det kalles, det er ganske sterkt, du kunne prøvd å limt på en strimmel med det med sterkt lim. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Aner ikke, har aldri prøvd eller hørt at det går ann. Høres ikke serlig holdbart ut. Superlim kan fungere, eventuellt kontaktlim. Eventuellt kan du ta kontakt med www.ncms.no og høre om de kan hjelpe deg å skaffe nye oppheng til høyttaleren(e). Det er de som importerer Boston Acoustics til Norge. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hm, las visst feil, innbilte meg det var membranen det var snakk om her. Gummiopphenget må du bare prøve lappe sammen med superlim, ikke stort annet som nytter der. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Aner ikke, har aldri prøvd eller hørt at det går ann.Høres ikke serlig holdbart ut. Superlim kan fungere, eventuellt kontaktlim. Eventuellt kan du ta kontakt med www.ncms.no og høre om de kan hjelpe deg å skaffe nye oppheng til høyttaleren(e). Det er de som importerer Boston Acoustics til Norge. 9319354[/snapback] Tenkte på superlim må bare skaffe det først Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg limte opphenget på en 5.25 tommers Logitech sub en gang, og det holdt. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 ok skal anskaffe limet i morra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå