Turbosauen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg har et vedvarende problem med min stakkars PC. Jeg har hatt PCen i rundt 3 år og den har fungert knirkfritt, men så rundt jul i fjor så startet problemene. En helt vanlig dag når jeg skulle skru på Pcen så nektet Windows å starte. Dette kom overraskende, ettersom jeg ikke hadde installert noe ”guffent” på harddisken, og dessuten hadde kjørt en viruskontroll intet mindre enn to dager før. Likevel falt det meg mest naturlig at det var noe feil i systemfiler, så jeg tenkte å installere Windows på nytt. Dette bød allikevel på uventede problemer da jeg opplevde bluescreen under installasjonen(e). (Bluescreenen fikk jeg alltid idet jeg skulle velge hvilken HD/Partisjon jeg skulle installere på). Noen dager, og mange forsøk, senere gikk det endelig, og jeg fikk installert Windows. Pcen fløyt fint igjen og alle var glade. Men Adam var ikke lenge i paradis, og jeg opplevde samme greia to ganger til med 3-4 ukers mellomrom. Jeg ble lei problemet og kjøpte en ny harddisk. Den fungerte fint, og etter hvert fikk jeg også den gamle harddisken til å fungere igjen sånn at jeg hadde to. Men nå, 4 måneder etter at jeg kjøpte ny harddisk så kom problemet tilbake. Oppsummering av problemet: - Når jeg starter Windows, så går ”loading screenen” aldri bort. De tre firkantene bare går og går. - Når jeg starter Windows i sikkerhetsmodus får jeg opp et svart skrivebord og mus. Etter omtrent 5 sekunder får jeg bluescreen. - Dette er femte eller sjette gangen jeg har dette problemet. - Jeg har prøvd to forskjellige harddisker, begge har akkurat samme problemet (Én og én på hver sin SATA-port). - Jeg har sjekket SATA-kablene, og de sitter som de skal. PCen: MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Gainward GeForce FX5700 256MB DDR 5ns Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 Jeg ser at HKet ikke har fått veldig bra score på Komplett (https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=120423). Kan den være kilden til problemene? Råd/Tips/Forklaringer/Løsninger mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå